26

Hittade denna : http://www.carcraft.com/techarticles/cc … o_03.html#

Är det något man kan använda sig av?

27

Följdfråga då ...
Är någon version bättre än den andra eller helt en smaksak??

28

Bypass är ju att föredra om det går, eftersom trycket blir jämnare och soppan cirkulerar hela tiden och kyls i tanken.

29

Den nedersta på förra bilden alltså? Med BTR:en efter förgasarna?

30

A eller B, spelar nog inte så stor roll vilken man väljer. Skillnaden mot din tidigare setup är att allt tryck går mot regulatorn och endast det över 0,2bar går till returen, innan var det ju lättare för soppan att smita till returen än att trycka upp regulatorn.

31

Är inte hundra men tror att det är en förgasare med genomgång, soppan går genom och överskottet går vidare till regulatorn, i detta fall.
Tryck fördelas lika så du får samma tryck i hela systemet, bara flödet som skiljer på de olika posterna.
Du kan ju ha retur men då går du in med matningen från sidan och returen i botten. Det finns en poäng med det och det är att alltid har kall soppa fram.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

32

Hej, gammal tråd, finns insuget någonstans kvar och kan vara tillsalu?