26 Senaste redigerad av Prippsback (2014-03-03 20:43:46)

Varför är det viktigt att se till att ha så lite bränsle som möjligt i tanken när man byter bränslepump? (Läste detta på någon av sidorna på nätet som säljer bränslepumpar)

Är det inte bara att strypa/plugga slangen från tanken och sedan demontera pumpen?

Eller är detta ett väldans avancerat ingrepp?
Något särskillt att tänka på vid ett eventuellt byte?

VW 1600 TL Fastback

27 Senaste redigerad av Prippsback (2014-03-14 23:36:47)

Tackar er alla för svar och tips!

Gerthrud lever igen! - Det var pumpen som gett upp. Monterade ny, och det gjorde susen!

/Kenneth

VW 1600 TL Fastback

28

Hej.
Testa att skruva lös bränslepumpen och pumpa förhand genom att trycka på
pump armen ..
(blir ett större utslag då),kommer det soppa då
kan den vara sliten i tappen eller armen på pumpen, så att det blir
för kort slag på pumparmen..
Kommer det ingen soppa när du pumpar manuellt,
så har det nog gått hål i membranet i pumpen.
Isf, är det bara att testa en annan pump.
Hade det problemet själv på min VW 1600TL.

M.V.H Roine

29

Hoppsan  ... Default/yikes  Såg inte ditt sista inlägg..
Men vad bra att det ordnat sej.. Min gissning var ju inte helt fel då.. ICQ/ab