376

Fidde skrev:

Är du 100 på att det är ett 1 1/2, har svårt att tänka mig det, men jag har aldrig tagit något mått, och jag köpte det av Serano i Staterna, som visade sig vara en riktig luring! Har ett 1 7/8 till min tilltänkta
racer som du kan ta, men det ligger hos East för tillfället, men det är nog förstort för din
startmotor ICQ/ad

Någon annan kanske vill bekräfta men innerdiametern är iaf typ 39mm, men det var identiskt med ett annat 1 1/2 system jag har liggandes.

Jaja hellre "startmotor" än inget alls, du får komma tillbaka och vara kaxig när du har fått ihop din spis Fidde ICQ/ad

377

Olzzon skrev:
Fidde skrev:

Är du 100 på att det är ett 1 1/2, har svårt att tänka mig det, men jag har aldrig tagit något mått, och jag köpte det av Serano i Staterna, som visade sig vara en riktig luring! Har ett 1 7/8 till min tilltänkta
racer som du kan ta, men det ligger hos East för tillfället, men det är nog förstort för din
startmotor ICQ/ad

Någon annan kanske vill bekräfta men innerdiametern är iaf typ 39mm, men det var identiskt med ett annat 1 1/2 system jag har liggandes.

Jaja hellre "startmotor" än inget alls, du får komma tillbaka och vara kaxig när du har fått ihop din spis Fidde ICQ/ad

Jag kommer aldrig att komma ut, så var det bra med det! kul om jag kan hjälpa dig ICQ/ab

Tyckte att mitt såg grövre ut än ett som låg i Chic, ja ja!

378

Fidde skrev:
Olzzon skrev:
Fidde skrev:

startmotor ICQ/ad

Jag kommer aldrig att komma ut, så var det bra med det! kul om jag kan hjälpa dig ICQ/ab

Tyckte att mitt såg grövre ut än ett som låg i Chic, ja ja!

Jodå Fidde du kommer komma ut (Med racebilen, inte garderoben ICQ/ad )! Är väldigt tacksam för din hjälp! ICQ/ab

379

Om innerdiametern är 35mm är det ett 1 1/2 dvs 38 mm utv.
Det du har är då troligtvis ett 1 5/8 och det borde räcka till för motorn.

Jag skulle inte bli förvånad om jag har rätt!
GW.P

380 Senaste redigerad av Fidde (2012-05-06 03:25:15)

Macke regerar som vanligt med sin kunskap ICQ/ab  Jag har ju dubbla uppsättningar av stora trattar till
IDA förgasare liggandes. Jay Cee och Cb, bara att låna om du vill

381

Macke skrev:

Om innerdiametern är 35mm är det ett 1 1/2 dvs 38 mm utv.
Det du har är då troligtvis ett 1 5/8 och det borde räcka till för motorn.

Blir inte riktigt klok på detta men 35mm var det inte iaf, är det ytterdiametern man ska mäta alltså för att få ut det rätt? 1 5/8 ska ju enligt en konverterare på nätet va 41.2750mm och det kan nog stämma om man räknar på ytterdiametern. Isf har jag två stycken 1 5/8 system i garaget just nu ICQ/ab

382

Nu sitter motorn på plats och myser! ICQ/ag

http://desmond.imageshack.us/Himg20/scaled.php?server=20&filename=20120506161918.jpg&res=landing
http://desmond.imageshack.us/Himg99/scaled.php?server=99&filename=20120506190713.jpg&res=landing
http://desmond.imageshack.us/Himg823/scaled.php?server=823&filename=20120506202740.jpg&res=landing

383

Ser mysigt ut! Närmar sig uppstart nu då.. då kommer jag å vill lyssna Default/smile

384

Häärligt! ICQ/ab

Mera känd som jb...

385

Mäh guuud va trevligt ICQ/ag . detta blir skitbra!

386

Dalhems bjuder på ännu en leveransdagenefterbeställning! Hatten av ICQ/ab

http://desmond.imageshack.us/Himg29/scaled.php?server=29&filename=20120508161839.jpg&res=landing

Pumplocket fick inte vara med på bild av förklarliga själ ICQ/ag Mätarhållaren kommer om ca 1,5 vecka, fanns ej i lager.

387

Ja dom är oftast förbannat snabb i leveransen ! ICQ/ab
Blir bra detta Olzzon

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

388

Avgassystemet fick lite färg på sig, lär väl försvinna innan man ens tagit sig ut ur garaget som vanligt men men. Uppstarten är inte allt för långt borta, det som är kvar är att koppla in tändsystemet, dra soppaledning från fuelcell till pump och filter, dra lite kablage och säkert nå mer litet ICQ/ab Visstja, fylla på olja vill den säkert att man ska göra också ICQ/ad

http://desmond.imageshack.us/Himg690/scaled.php?server=690&filename=20120509180150.jpg&res=landing

389

Ser trevligt ut Olzzon ! Skulle haft bort min bak jag med.. blir lite enklare att ta ur/i motorn då ju ICQ/ab

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

390

Spännand, ja glöm inte olja Default/smile

Jo måste nog modda till bakplåten så de blir lättare att meka jag med Default/smile

391

easos skrev:

Ser trevligt ut Olzzon ! Skulle haft bort min bak jag med.. blir lite enklare att ta ur/i motorn då ju ICQ/ab

Var jäkligt precis att man fick i motorn med insug och förgasare monterat när bakplåten är borta, man får va två ICQ/ab

392

Höll på och leta efter en försvunnen t-bar och hittade en mätarhållare i lådorna! ICQ/ag Väldigt äcklig bild, längtar nästan lite till i höst/vinter när man ska sära på kaross/platta och göra i ordning för en ordentlig lack! ICQ/ab

http://desmond.imageshack.us/Himg42/scaled.php?server=42&filename=img20120515100723.jpg&res=landing

393

Olzzon skrev:

Höll på och leta efter en försvunnen t-bar och hittade en mätarhållare i lådorna! ICQ/ag Väldigt äcklig bild, längtar nästan lite till i höst/vinter när man ska sära på kaross/platta och göra i ordning för en ordentlig lack! ICQ/ab

http://desmond.imageshack.us/Himg42/scaled.php?server=42&filename=img20120515100723.jpg&res=landing

Blir bra det där, om du vill får du låna min nya Auto meter Ultra lite mätare, kanske inte passar så bra när du har svarta småmätare, annars sitter det en svart Auto meter Monster i Zwittern, den kan du ta
om du vill.

Stora trattar måste du ha när du ska bromsa moroten, ta mina Cb trattar från IDA 48:orna.

Hämta prylarna i veckan om du har tid ICQ/ab

Den här.
PunBB bbcode test
Eller den här.
PunBB bbcode test

394

Blir bra det där, om du vill får du låna min nya Auto meter Ultra lite mätare, kanske inte passar så bra när du har svarta småmätare, annars sitter det en svart Auto meter Monster i Zwittern, den kan du ta
om du vill.

Stora trattar måste du ha när du ska bromsa moroten, ta mina Cb trattar från IDA 48:orna.

Hämta prylarna i veckan om du har tid ICQ/ab

Sweet Fidde, idag hinner jag inte och imorgon ska jag till Ola och hämta bågen men på torsdag kanske vi kan ta en snok på de om du ska ner till Chicen ICQ/ab

395

Ok, hör av dig när du är på g, är nog hemma hela den här veckan!

396

En liten fundering, vevhusventilationen som du har är bara leksaker!

Jag kan hjälpa dig att bygga en ny i veckan av ett 3 tum:s rör.

397

Fidde skrev:

Fan vad du hjälper mig då Fidde! ICQ/ag Du vet om att jag har flickvän va? ICQ/ad

398

Har sagt det förut men det tål att sägas igen, du är en schysst kille Fidde !!
Du får komma förbi Skutskär på en java.

399

Olzzon skrev:
Fidde skrev:

Fan vad du hjälper mig då Fidde! ICQ/ag Du vet om att jag har flickvän va? ICQ/ad

Hehe, det är lugnt! bara kul att hjälpa dig så du kommer ut med bilen ICQ/ab

400

t100r skrev:

Har sagt det förut men det tål att sägas igen, du är en schysst kille Fidde !!
Du får komma förbi Skutskär på en java.

Tack, kommer ut på en java ICQ/ab