Kolla igenom min tråd så ser du vad som menas.
Stort tack!
Detta kan mycket väl vara en lösning vi kommer köra på 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Far & Son Hellgren | VW typ1 -62
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Kolla igenom min tråd så ser du vad som menas.
Stort tack!
Detta kan mycket väl vara en lösning vi kommer köra på 
Någon som har tips om det är något särskilt att tänka på när man ska stabilisera karossen. Tänker ta bort trösklarna på båda sidorna och svetsa dit stag i dörröppningarna samt ett kryss genom kupén. Räcker detta för att inte bilen ska säcka ihop. Staten är fyrkantsrör 30x30 mm.
Ja då, bara det är bra svetsat 
X2
Här var det längesen det blev updaterat!
Men projektet har inte stått helt stilla i alla fall 
Karossen är bortlyft, motorn bortplockad, golvhalvorna borta, kardantunneln slipat och även dom fräscha golvhalvorna är bortkapade från donatorplattan och inpassade. I måndags var pappa och lämnade iväg det som är kvar av "bottenplattan" hos Eskilstuna Blästringsteknik. Dom skulle blästra av samt grundlacka kardan tunneln, framvagn, bakvagn m.m.
Idag blev det klart, så imorrn ska det hämtas hem igen!
Sen återstår det att svetsa dit golvhalvorna igen och lacka hela kalaset 
Lite bilder:

Äntligen! 
Jag vet men ibland räcker inte tiden till. Min förhoppning är att få halvorna svetsade i helgen.
Nu är passagerarsidan inkapad samt punktsvetsad. Ska fortsätta med förarsidan imorgon. Bilder får sonen lägga upp. Det kommer att bli bra det här.
Måste komma förbi och titta någon dag om det är okej 
Lite mer bilder från helgen!
Nyblästrat:

Golvhalva anpassad & fastpunktad samt ny tröskel.

Idag har jag fortsatt med förarsidan och kapat till den halvan. Det har gått riktigt bra de gamla plåtkunskaperna fanns kvar. Tyvärr så blev svetsen lite trött efter att jag kört på i ca. 45 minuter. Automatsäkringarna i garaget löste ur två gånger. Det är bara att köra på imorgonkväll. Vigge får läggs upp bilder från dagens arbete.
Självklart får du komma och kolla någon dag. Prata bara med Vigge, Hellberg.
kanon! 
Som utlovat, bilder ifrån gårdagen! 

Idag har jag beställt lite från Up North och hoppas att grejorna dyker upp till helgen. Räknar med att svetsa klart och eventuellt lägga ett lager POR15 som skydd.
Tanken är att göra bottenplattan klar först innan jag går på med karossen.
Bra jobbat.
Anders
Idag har jag nästan svetsat klart golvhalvorna, gasen tog slut när jag hade ca 5 cm kvar
. Blir att åka in till stan imorgon och byta tub. Sedan blir till att slipa och lägga på ett lager Por15 innan det bär iväg till BR med barnbarnet. Bilder får sonen fixa till efter helgen.
Är det någon som köpt kabelhärva från VWLOOMS England? Hur bra är satsen?
Bottenplattan nylackad! :thumbup:

Och även fram & bakvagn.
Nu börjar det roliga med att få sätta dit nya bromsdelar, stötdämpare etc. Förhoppningsvis ska det bli lite mer fart på projektet.
Underbart! Hur lågt ska ni köra sen? Originalt?
Inte en chans att det blir original
det ska vara låååågt.
Har hört historier om den där bubblan förut. En i slagsta ägde den innan han som ni köpte den av. Han fastnade på infarten till Mantorp 
Låter som om det blir lagom lågt
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Far & Son Hellgren | VW typ1 -62
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.