Michaelth>> Har ju hört det med, men antar väl att det problem som var är åtgärdat? Skrönan säger att "läppen" på clipset var precis för kort så när man snäppte dit navkapseln så gled clipset in "under" kapselkanten och blev således fastlåst. Och när kapseln skulle demonteras så var enda sättet att dra tills clipset vek sig och kollapsade.
Nu fortsätter vi 
När det sista clipset var nitat så fick hjulen hamna i hörnet igen och tålmodigt vänta tills de ska få smaka mark igen.
Tomas och jag spånade lite vad nästa grej skulle bli att göra? Nu börjar det sina på småjobb som behövs göras
Det börjar bli dags att ta tjuren vid hornen och ta tag i de lite större och tyngre jobben som jag bävat för en längre tid....
Jag funderade lite hur allt skulle läggas upp och i vilken ordning? Provhängde bakdörren lite samtidigt som vi funderade på vilka gummilister som behövde beställas från Örebro Agenturaffär? Och det ger ju en gnutta hopp att få se den sidan "nästan hel" då den så vanligtvis öppna planlösningen mer ser ut som ett enda stort arbetskrävande ångesthål....
Det var just då jag kom på att jag hade ju talat med min Trähandlare om Ask för de träkonstruktioner som komma skall, hade helt glömt/förträngt det. Så det blir att ta tag i den biten också.
Efter lite mer fika och funderande så skred jag till verket och började kapa bort ett flertal balkar från flakbädden, och med det gjort så var det rena dansbanan som trädde fram
Så jag blev jättesugen på att pluggsvetsa klart lastrumsgolvet, så fram med den egenslipade borren med en ganska flack vinkel för att göra lämpliga hål i golvet inför MIG-svetsens framfart.
Jag hann precis plugga alla hål innan det var dags för "vänttimmen" innan hemfärd för att minimera att det pyr någonstans i någe hörn.
/Bengt
Post's attachments
2018-11-18 22.16.18.jpg 203.65 kb, 143 downloads since 2018-11-30

2018-11-18 22.45.53.jpg 165.48 kb, 114 downloads since 2018-11-30

2018-11-27 21.21.50.jpg 229.39 kb, 148 downloads since 2018-11-30
Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare) -51 Barndoor Kombi -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet