Det är ju coolt med 3-hjulingar dock!
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » En Svensk Dubbelhytt 1958 den sk "Svenska Binzen"
Sidor Föregående 1 … 28 29 30 31 32 … 58 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Det är ju coolt med 3-hjulingar dock!
Det här blir ju så bra!!! Har du nån vision för hur den ska se ut som färdig? Jag fantiserar om att du behåller patinan och slänger på sidenmatta svarta fälgar med högprofildäck, gärna diagonaler 
Det här blir ju så bra!!! Har du nån vision för hur den ska se ut som färdig? Jag fantiserar om att du behåller patinan och slänger på sidenmatta svarta fälgar med högprofildäck, gärna diagonaler
Tack! 
Jorå, den kommer att se ut som fan
Höga däck på slitna vita originalfälgar, tyvärr bara diagonalwannabe...
Tjotjimm alla VWänner!
Blev som planerat i torsdagskväll
Hann med att passa in den främre delen av det vänstra hjulhuset så att jag kunde svetsa dit det och slipa till svetsarna och vika ner falsen innan hemgång.
Kändes riktigt skönt att få släppa den biten ett tag. Visst kommer det den dagen när de ska förankras mot doggleggsen förstås, men innan det sker så ska framgolvet på plats.
Och precis! Det blir en liten revidering av arbetsordningen kom jag på häromkvällen
Som jag nämnde förut så skulle jag som nästa steg börja med frontskinnet och allt där fram, men kom på att "sparkplåten" som golvet ska förankras i måste svetsas fast i framkant mot den främre tvärbalken vilket man kommer åt innan frontskinnet svetsas dit, och den kan jag inte sätta fast innan golvet är på plats ordentligt då den i detta nu är rörlig och lite formbar för att kunna anslutas mot golvet och dess kurvatur.
Så det är tur att man får många stunder att tänka igenom arbetsordningen för att kunna korrigera och ändra sig
Betydligt enklare att ändra teorier än en fel ditsatt svetspunkt.
För är det något som jag tycker är jobbigt så är det orden "gör om gör rätt"
Men vi får väl se hur det blir med det på söndag, då provas golvet igen får jag hoppas? Men lite moment 22 är det allt, så jag får väl välja det som blir minst påfrestande antar jag 
Ja det där med vilken ordning saker borde fästas i är inte alltid så självklart. Det där moment 22 känns igen. Man lär sig fort att det är ju inte alltid som återmontering är en ren spegling av demontering!
Men det här verkar du ju ha fullständig koll på så det blir kul att se den färdig på gärdet 
Hejsan igen allihopa!
Njae, Gärdet blir nog lite svårt? För det är i år va??
Men jag hoppas att svetsandet så sakterliga blir närmare och närmare slutet så att återmontering av diverse prylar kan starta någon gång...
Börjar bli lite tjatigt med svetsrök om man säger så
Men nu äntligen så sitter både hjulhus och golv förankrat ordentligt samt även svetsat mot doggleggsen.
Hann även med att slipa ner svetsarna överallt och även snyggat till kanten mellan doggleggsen och hjulhus/golv.
Hoppas...hoppas att jag inte glömt någon viktig detalj nu
....några "VWänner" påpekade så snällt på fb att jag alldeles säkert snart skulle hitta "det" som jag missat som dom hade sett på bilden...hjärtklappningen började så smått kännas i takt med att ögonen glodde för fullt efter vad som glömts
Jaja, kommer väl på det senare
En sak som jag ska göra nu när delarna sitter stumt är att försöka räta ut de där små irriterande bulorna som syns på de svarta innerskärmarna alldeles vid rundningen i framkant, borde ju gå ett smida till dom så de inte är sådär iögonfallande i alla fall? Vi får vällan se hur det går med det?
Ska även se till att det blir ett par hål tagna för gummikuddarna som soffan ska vila på, har ju hålena i "lådhelvetet" att gå efter så att det blir rätt linje på det hela.
Och efter det ska fästena till soffan på plats såklart 
Det som är kvar innan jag kan börja med fronten är att förankra golvet mot den där främre "sparkplåten". Borde inte va några konstigheter tycker jag. Bankade och justerade lite innan hemgång sist, och ska bara tvinga ihop det med några självborrande skruvar för att sen svetsa fast den där den hör hemma.
Börjar ju snart vara möjligt för lite Torrkörning ju

Underbart att se bitarna lira ihop(även om det sker under vånda..
),bra jobbat..
Tillfredställande när allt sitter på plats 
Fantastiskt jobb:) Hatten av!
Mycket bra! nästan så det börjar att suga i svetstarmen igen... 
Blir det någon färg på bilen?eller bara patina look?
Du får bjuda på torrkörnings bilder snart 
Den enda du bygger för är dig själv, så tycker du det är bra så är det bra...
Ser snyggt ut.
Oooo, det här är så läckert. Önskar att jag också kunde svetsa och hade detta tålamod/talang. 
Blir det någon färg på bilen?eller bara patina look?
Du får bjuda på torrkörnings bilder snart
Hur menar du nu? Har du inte läst mina inlägg? Eller kollar du bara på bilderna?
Oooo, det här är så läckert. Önskar att jag också kunde svetsa och hade detta tålamod/talang.
Tackar.
Detta bygge är ju faktiskt min skola också, hade inga större erfarenheter innan.
Så " learning by doing" is da shit! 
Den enda du bygger för är dig själv, så tycker du det är bra så är det bra...
Ser snyggt ut.
Tack. Precis, är ju min resa 
Dom gröna och svarta bitarna e ju lite ... tja tråkiga... så färg på dom?? man kan ju sas måla in dom...
Men jag får väl läsa igenom hela tråden... 
Dom gröna och svarta bitarna e ju lite ... tja tråkiga... så färg på dom?? man kan ju sas måla in dom...
Men jag får väl läsa igenom hela tråden...
Michaelth>> För att svara på din fråga så ska det på någon enhetlig färg på de bitar jag lagat exteriört, sedan ska de "färgas in" så att säga. Invändigt så har jag inte bestämt hur det ska bli än, men inte svart/grönt i alla fall 
Då var det dags för lite info om vad som hänt häromsistens.
Glömde ju bort att jag bara hade ett soff fäste som räddades från den ursprungliga innerskärmen, och det visade sig att den var gaaanska maläten
Så det var bara att stoppa i kontakten till kopieringsmaskinen och göra 2st nya.
Tyvärr glömdes fotograferingen av dess produktion, men efter lite bankande så blev de användbara.
Efter lite måttande och funderande åt vilket håll fästena skulle sitta så satt de tillslut på plats och kunde prova soffan på riktigt
Och gissa om Tomas undrade vad som försegick i min hörna??? BruuummBruuuummmfjiddrittuu....lät det tydligen
Helt klart underskattat de där med att få Torrköra för första gången!
Men nu äntligen så kan jag släppa svetserierna i hytten och gå vidare, riktigt skönt må jag säga!
Fridens på Er allihopa!!
Rätt skönt va?
En obetalbar känsla
Bra jobbat !!
Ja jäklar- klart underskattat att torrköra lite.
Vilka framsteg.
Ja,torrkörningens betydelse har definitivt underskattats.. 
Härligt 
Sidor Föregående 1 … 28 29 30 31 32 … 58 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » En Svensk Dubbelhytt 1958 den sk "Svenska Binzen"
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.