Hejsan och VWälkomna till "händer ingenting klubben" 
Var ju upp på Chilli träffen i Borlänge-garaget i lördags, och träffade massor av likasinnade, var mycket trevligt
Tack alla!!
Blev såklart en del snack om hjulhus och det jag skrev sist, och det visar sig tydligen att diverse rillor och annat skiljer sig åt mellan årsmodeller, och att soffan inte skulle passa osv... Blev ju alldeles hyybris
Men soffan passade i alla fall, så det blir nog att jag använder dessa hjulhus, men vi får se om jag bara nöjer mig med att se till att de passar utan att dela dom i skarven, suger lite på den karamellen en stund.
Hade lite andra tankar sist i garaget, bland annat om den bensintank jag har, om den är tät och så? Hällde i lite vatten i tanken för att se hur illa det var ställt bland gravrosten i botten/undersidan, och kunde konstatera att det läckte....
jaha...hur gör man nurå?? Beställer jag bara en ny tank??
Och om så, vilken av de två tankar som finns köper jag? en billig eller dyr? vad är det egentligen för skillnad på dessa? någon som vet?
Efter detta experiment så språkade jag och Tomas om diverse träslag och hur vi ska tackla tillverkningen av B och C-stolpar, samt alla andra trä grejer som ska sågas och hyvlas fram till sina rätta profiler.
Verkar som om det ursprungliga träslaget varit gran, så då får det nog bli gran igen. Är ju ingen bristvara här i Sverige om man säger sååå 
När vi ändå höll på att kika på sidodörrens konstruktion så kunde jag ju inte låta bli å trycka in dörren på den plats den ska få tillslut, och i det stora hela så passade den, behöver justera C-stolpen en smula så passar den perfekt.
Sedan fick jag en liten present från "Gille", en sköning som kommer in och hälsar på för att se så att vi sköter oss!
en lite dubbelhytt som jag nu kan tjuvkika på om jag fundera på hur något ska se ut på riktigt. Tack Gille!!
Innan det blev hemgång så kunde jag inte låta bli att sätta ett par Ford -36 16" hjul i hjulhusen för att få lite känsla av att bussen snart får egna hjul att vila på....
snart å snart....jorråsatt!! 
Post's attachments
2018-01-23 23.13.07.jpg 137.39 kb, 139 downloads since 2018-01-24

2018-01-23 23.19.35.jpg 149.85 kb, 135 downloads since 2018-01-24

2018-01-23 23.44.39.jpg 144.73 kb, 151 downloads since 2018-01-24
Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare) -51 Barndoor Kombi -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet