Jaha...Då försöker vi väl igen då med ett inlägg
Som ni såg på de tidigare bilderna så ger jag de främre regionerna av dogleget en chans att bli lite helare igen med egengjorda bitar
Blir ju lite kuligare då tycker jag.
Hur som helst, så var den inre biten ganska enkel att kopiera då det bara var att mäta sig till var böjjarna skulle va.
Den yttre biten var lite mer klurig, den svänger både lite hit å dit
Men gick ju att få till hyffsat till slut med hjälp av krymp å sträck apparaterna, iaf som det ser ut....sen om den passar är ju en annan femma
Har inte gjort den helt klar än, men med någon liten justering/korrigering samt dubbelkoll att det stämmer mot originalet så ska de nog svetsas tillsammans.
Väljer nog som det ser ut att lägga svetsskarven mitt i Z-böjen/dörröppningen då jag inte lyckades fixa Z-bockningen tillsammans med den sväng som karossen har där. Och det är ju vid sådana här tillfällen som man är glad att jag inte är någon riktig svetsare än, utan en jäkel på att slipa
Kommer nog att dröja en liten stund tills allt sitter ihop, för mitt levebröd påkallar lite mycket av min energi för tillfället, samt att vi håller på att bygga ett nytt kök hemma
Sen att det snurrar runt i hövve vad nästa och nästa och nästa steg blir gör ju att det finns att göra ändå
Bland annat så har jag funderat lite på motoralternativ som står till förfogande. skulle vara bäst att ta en motor som jag vet är bra, men den sitter i 51an...och skulle behöva en ompackning då den läcker en smula. För tanken är ju att 51an ska få i sig den däringa kompressormotorn som jag har som Simo byggde
Andra alternativ finns ju såklart, allt från NOS 30hk till objekt i alla former...
För sannolikheten att hitta ett 20-märkt block med motornummer runt 20-2166049 är väl lika med Noll??? Fast jag har ju inte försökt än
Kanske skulle göra en efterlysning
Så mina VWänner! Ut i bodar och garage å leta efter något lämpligt block åt mig 
Post's attachments
2017-12-05 22.51.07.jpg 122.44 kb, 155 downloads since 2017-12-08

2017-12-05 22.51.29.jpg 125.9 kb, 144 downloads since 2017-12-08

2017-12-06 00.05.56.jpg 119.51 kb, 145 downloads since 2017-12-08
Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare) -51 Barndoor Kombi -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet