Perfekt! 
Se mer om hur det hela började?? Kika in på: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=25153
...men finns även på: http://www.garaget.org/?car=47983
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Vw 1303s -73 rullande projekt!
Perfekt! 
Perfekt!
Absolut, får försöka göra mycket nu innan minusgraderna kommer och tar sig in i garaget...blir ju kallare än fan 
Och..tack för att du smörjer mina drömmar om ny motor..

Sitter och blir sugen på dubbla förgasare och hittade nya idf 44 för 3700 kr med insug, kan det vara något o ha till min 1600? Dags att köpa motorböcker o lära sig något om demhär rovorna!
Idag har det bevisats att jag kan svetsa lite..mina stag höll för att lyfta (flera gånger då jag hade glömt styrväxeln)!
Men efter att vi lossade den så kom hela karossen av utan problem
Plattan är inte helt förstörd men det får nog bli att lämna in på blästring så att man ser exakt vad som är skrot
Nu jävlar ska här fixas! Så nöjd just nu!
Blev lite trångt i mitt "fack" men får försöka trycka ihop alla lösa delar på hög..
Där har ni något att glo på!
Mmm... Men vad är det vita som hänger i taket? 
Mmm... Men vad är det vita som hänger i taket?
Ja just det..som jag har sagt tidigare har jag ett riktigt skitställe jag hyr..det vita ni ser är färg..som hänger i klasar överallt..mycket estetiskt! 
Haha... Håller med Stefan där, spännande saker som finns i taket 
Ser bra ut det där! Nu är du iallafall igång, och sysselsättningen under hela vintern är räddad... kan man väl säga 
Haha... Håller med Stefan där, spännande saker som finns i taket
Ser bra ut det där! Nu är du iallafall igång, och sysselsättningen under hela vintern är räddad... kan man väl säga
det skulle man väl lugnt kunna säga! Där e ett par timmar.. 
Jag har hört att det är lätt att lossa motorn..det var det..barnsligt enkelt faktiskt!
Var i garaget ca 5 timmar o på den tiden hann jag med hur mycket som helst!
Motorn passade som handen i handsken under mitt nybyggda bord..(som jag byggde idag också)
Pedalstället rök också, ska rengöras och fixas iordning 

Hbc i matlåda (sjukt smidigt att dela upp prylar i sånna!)
Riktigt trött startmotor, men den funkar kanon så den får nog bara sig en tvätt o lite smörjning!
Drivaxlarna kom av utan större missöden, bara en damask som var kass men alla 4 byts väl ut ändå..nytt fett o världens tvätt! (Rimmkungen)
Idag har det svurits åt bultarna på svärden..knäckte 2 och har 2 som blir till att kapas av..använde en ringnyckel som mothåll på den ena bulten och var väldigt glad att ansiktet inte var ivägen när den släppte och flög iväg med en sjuhelvetes fart över hela lokalen..vinkelslip is the shit!
Blev inte gjort mer men imorgon kan det nog bli en helkväll och då är planen att få loss trummorna, svärden, bärarmarna och sen försöka vända plattan för o skrapa av underredet
Hoppas att inspirationen infinner sig igen då!
Passa på o kolla bussningen till startmotorn om du tycker den är trött (den sitter i växellådan). En sliten bussning kan få startmotorn att gå trögt.
Passa på o kolla bussningen till startmotorn om du tycker den är trött (den sitter i växellådan). En sliten bussning kan få startmotorn att gå trögt.
Tack för tipset!
Det finns nya delar till pedalstället om det skulle visa sig att något är slitet. Jag renoverade mitt ställ förra vintern. Tog isär det helt och hållet. Och då byte jag den genomgående axeln till kopplingen (som kopplingswiren sitter påkrokad) Och även returfjädern till bromspedalen blev en ny. Lite uppsmörjning och nya pedalgummin, så blev pedalstället som nytt, utan glapp och gnissel. 
Det finns nya delar till pedalstället om det skulle visa sig att något är slitet. Jag renoverade mitt ställ förra vintern. Tog isär det helt och hållet. Och då byte jag den genomgående axeln till kopplingen (som kopplingswiren sitter påkrokad) Och även returfjädern till bromspedalen blev en ny. Lite uppsmörjning och nya pedalgummin, så blev pedalstället som nytt, utan glapp och gnissel.
Var tror du att jag fick idén?
kan man köpa allt i ett kit?
Jag tror inte det. Har iallafall inte sett något sånt med dessa tillsammans.
Jag köpte mina delar från Dalhems. Finns säkert hos andra också.
http://dalhems.com/sv/p/16ffd40484fe4db … BROMSPEDAL
http://dalhems.com/sv/p/43b9c6ac70a649b … dalstallet
Jag tror inte det. Har iallafall inte sett något sånt med dessa tillsammans.
Jag köpte mina delar från Dalhems. Finns säkert hos andra också.
Kanon
får ta o skruva isär det någon dag!
Får uppdatera lite till, igår kom svärd o hela köret loss, men fick ut båda stavarna med svärden, blir det ett skitjobb att få det rätt igen..tänker att det inte kan va så farligt, gjorde ett märke där svärdet satt på "tornet"!
Hängde i garaget till halv 2 och fick väl endel gjort men vändningen av plattan kommer efter helgen hoppas jag!
Ja efter att Wirar och spakar blev bortplockat så vände vi på steken!
Sen var det bara till att börja skrapa så nu är nästan allt borta, gick riktigt smidigt med en spackelspade modell mindre!
Ett par minimala rosthål som syns just nu, största är typ 4mm stort om man bortser från hörnen bak!
Här har det suttit ett domkraftsfäste..gick att dra loss för hand

Och här sitter ett som inte heller är helt friskt..
Lite skrapande kvar och lite bläster så kommer det ju bli hur kanon som helst!
Det ser ut som att din platta är ganska så frisk i plåten ändå, trots det lilla rost som finns 
Bra jobbat! 
Det ser ut som att din platta är ganska så frisk i plåten ändå, trots det lilla rost som finns
Bra jobbat!
Ja jag har nog haft en himla tur, vänstersidan ska misshandlas med vinkelslipen för att få bort dendär förbenade dubbelplåten..
Tack
behöver lite glada tillrop då och då 
Ibland kan man mura till mindre hål med svetsen, om man först sanerar bort rosten.. sen klämmer man fast en aluminium eller kopparplåt bakom hålet.. och svetsar mot den.. sen kan man enkelt ta bort plåten och slipa ner svetsen..och hålet e puts väck 
Ibland kan man mura till mindre hål med svetsen, om man först sanerar bort rosten.. sen klämmer man fast en aluminium eller kopparplåt bakom hålet.. och svetsar mot den.. sen kan man enkelt ta bort plåten och slipa ner svetsen..och hålet e puts väck
Jo vi får se efter blästringen om plattan helt plötsligt sser ut som en schweizerost
hörnen är nog utom räddning, byte rakt av som gäller 
Körde och hämtade plattan idag och fick spolat av det sista kletet med avfettningsmedel och hetvattentvätt, så nu sr plattan hos lackfirman och blir förhoppningsvis blästrad i veckan, sen ska farsan hjälpa mig och svetsa den någon helg framöver!
Börjar redan fundera över färgvalet..den gröna originalfärgen är ju rätt fet och relativt ovanlig vad jag vet, plus att man slipper lacka om den invändigt då innertaket är fint och jag inte är så sugen på att byta det..sen finns det ju många häftiga färger men ja..vad tycker ni? 
Jag hade nog valt att köra med den gröna lacken igen, om jag hade renoverat min idag. Så som du säger så är just den ärtiga gröna inte så vanlig 
Hittade en grön 1303:a i min samling bland G-lookers... men kanske inte just exakt färgen "Cliff-green"... men lite på ett ungefär hur det kan se ut om man känner för grönt 
Boxerville » Projekt » Vw 1303s -73 rullande projekt!
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.