Härligt
Ingen som märker det 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Vw 1303s -73 rullande projekt!
Härligt
Ingen som märker det 
Härligt
Ingen som märker det
Nää..men jag vet 
Ny ljuddämpare beställd, ihop med lite annat godis
Vad jag har förstått så är det en bra ide' att byta munstycke till större då jag köper ett 4-1system, orginalmotor..är det 130 jag ska satsa på?
Kommer köra orginal luftfilter då jag förstått att pappvarianterna mest är snygga men inte så bra.. 
Är det inte lika bra att hiva i en större motor på en gång...? 
Säger det detsamma!!!!!! 
Fan vad ni är smarta..jag skickar mitt kontonummer i pm till er grabbar 
Blir det målning i bagaget också? 
Tjusigt!
![]()
Vad är det för fälg jag ser?
Modular, får se hur länge dem får vara med o leka 
Blir det målning i bagaget också?
Jadå målning blir det, men jag tror inte att det blir grönt, kör nog svart där, hittade nått som hette rhinolining ser typ ut som body men ska vara lite hårdare om jag har fattat rätt 
Platta och kaross är nu ett igen
Lite framvagn på det så är han snart på hjul igen 
Lite provisoriskt nere på hjul igen 
Blev alldeles för lågt bak även utan motor med min sänkning så fick höja igen
Fram får nog komma ner ett litet snäpp till så blir nog det bra!
Hulen är en aning för breda, sticker ut både här och där, får se vad det blir med det..rädd för att det antingen är nya skärmar eller hjul som gäller 
Hur som så är den ju rullbar igen så den får snart åka ut så att vi kan göra iordning dörrarna för lack 
Lite provisoriskt nere på hjul igen
Blev alldeles för lågt bak även utan motor med min sänkning så fick höja igen![]()
Fram får nog komma ner ett litet snäpp till så blir nog det bra!
Hulen är en aning för breda, sticker ut både här och där, får se vad det blir med det..rädd för att det antingen är nya skärmar eller hjul som gäller
Hur som så är den ju rullbar igen så den får snart åka ut så att vi kan göra iordning dörrarna för lack
Ja tack för att jag fick köpa dem 
Nu har jag målat i motorrummet, trösklar invändigt och på lote andra ställen i kupén där vi har lagat så nu börjar det snart bli dags för ljudisolering och matta 
Jag upptäckte at blinkersspaken vart lös och inte fungerade som den skulle så jag grävde mih in i det och fick jackpott!
Det trillade ur bitar både här och där och blinkersspaken var avknäckt på 2 ställen inne i själva hållaren
En ny är redan beställd dock 
det är alltså inte såhär det ska se ut!
Nya planer!
Glasfiberskärmar blev det lite spontant
Ett par timmar med slipmaskinen för att ta bort gammal lack och skadekontroll, får köpa på mig lite grejer för att plasta ihop dem lite igen!
Men nu passar hjulen kanon i hjulhusen 
Så ett stort tack till Abdullah och tomas för skärmar och att dem fick åka med hela vägen 
Här är det överraskningar hela tiden
Ja så nu har jag snart en komplett och lackad uppsättning reservskärmar haha!
Tur att jag inte redan hade mycket att göra... 
Fler än jag som kör med plast 
Fler än jag som kör med plast
Plast rostar inte;)
Precis! 
Fast 7" breda fälgar med ET 37 går faktiskt in hyfsat under originalskärmarna. Dock med ombyggda fjäderben... 
Men nu köpte jag ju fälgar utan att veta vad ETär..nu vet jag, men jag upprepar : plast rostar inte 
Kunde inte få ro i soffan så det blev några timmar till, nu ligger bitumenmattorna på golvet 
Då har man kladdat med glasfiber för första gången, ett jävla kladd men blir helt ok, hållbarheten får vi se men det är väl såhär man lär sig antar jag!
Blinkershålen igenlagda, har börjat få ihop hålet för bärjärnet igen, det fanns inget kvar av infästningen mot karossen på den biten så fick freewheela lite, blir nog bra när man slipar till det!
lite andra småskador fick lite polyester på sig och sen går jag på med lite glasfiberspackel så blir det nog tip top!
Du kunde ju fått lite glasfiberameringväv när du ändå var nere hos mig, Äkta Viggen kvalité som inte kladdar, om man inte måste.
Ja juste hah! Ska inte flyga hoppas jag ,så biltemas räcker 
Nya planer!
Glasfiberskärmar blev det lite spontant![]()
Ett par timmar med slipmaskinen för att ta bort gammal lack och skadekontroll, får köpa på mig lite grejer för att plasta ihop dem lite igen!
Men nu passar hjulen kanon i hjulhusen
Så ett stort tack till Abdullah och tomas för skärmar och att dem fick åka med hela vägen
VSG
Bättre att de används än att ge mig galna ideer på dom bilarna jag har, orkar inte modda längre vilket man gör om delar finns

Boxerville » Projekt » Vw 1303s -73 rullande projekt!
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.