Ja tydligen ska man ha sorten massa som inte stelnar och håller sig kladdig o så
Jo..men vilken blir inte det då? 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Vw 1303s -73 rullande projekt!
Sidor Föregående 1 … 8 9 10 11 12 … 16 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Ja tydligen ska man ha sorten massa som inte stelnar och håller sig kladdig o så
Jo..men vilken blir inte det då? 
Jag blästrade ramen, bytte till nya tyska golvplåtar och sprutade två lager POR-15. Efter det en tunn oljefilm som grund och sedan Carosol 40 med spruta. Borde hålla bilens livslängd. Bilen kommer kanske bara rulla ett hundratal mil om året på sommaren i solsken
Ja jag har rostlagat, och lackat med por..dock fler än 2 lager då jag lade både rostskydd och topplack
Min lär inte rulla så mycket mer heller så det krävs inte något dundermedel 
Vad använde du för olja?
GRÖN!!!!!
GRÖN!!!!!
Den är ännu grönare i verkligheten 
Kommer bli hur grymt som helst i solsken, går ju inte att fota effekten i lacken men det ser bra ut!
Nej jag vet. Pearl får man nästan uppleva irl 
Nej jag vet. Pearl får man nästan uppleva irl 
Fan vad fint...var den svår att lägga? Har du klarlack över?
Fan vad fint...var den svår att lägga? Har du klarlack över?
Fan vad ni upprepar er grabbar 
Ska krypa till korset och erkänna att det var farsan som blåste på färgen, jag drog på första rundan men sen fick han ta över!
2 lager klarlack på
Man får ju vara försiktig som satan o ha koll så att det inte rinner! Tips om du inte känner någon som kan eller sådär är att köpa någon billig färg o testa på något som inte är viktigt 
Bra tips...var det svårt att veta när klarlacken skulle på? Vi upprepar oss för att vara säkra på att inläggen kommer fram
.
Bra tips...var det svårt att veta när klarlacken skulle på? Vi upprepar oss för att vara säkra på att inläggen kommer fram
.
Nej, men de e nog lite olika med när den ska på!
Ser lite ut som orginalfärgen "Cliff green" 
Ser lite ut som orginalfärgen "Cliff green"
Det är cliff grön, fast blandad som bas med pearl 
Det blir bra det där! 
Hade själv den färgen på min då jag köpte den. Men det blev rött tillslut... Men hade jag valt färg idag (20 år senare...) så hade Cliff Green varit ett starkt alternativ istället. 
Lyyyysande 
Köpa några liter färg till, och lägga ännu mer tid på slipning! Att man inte tröttnar 
Jaha idag skulle svärd o bärarmar dit..det blev ju mest problem...porsche delar ska sitta på porsche och vise versa..meeen fick iallafall bytt växelförarbussningen och bussningen bak vid kopplingen till lådan
Växelspak, handbroms och alla andra wirar kom på plats med 
Får svära lite över demdär svärden och komma på någon lösning 
vad för porsche grejer passar inte... 
vad för porsche grejer passar inte...
Justerbara svärd från 944 men jag har löst det i teorin nu, skallen på bulten som ska låsa fast när man har justerat hamnar in emot röret..så får ta bort skallen och helsvetsa så att jag bara får en gänga utåt utan skalle på baksidan 
Gärna bilder på detta, då jag ju kommer sätta 944 alu svingor (smala) på min 1302.... 
Annars kan kanske tillhörande torisionslock från 944 motverka problemet med utrymmet... 
Annars kan kanske tillhörande torisionslock från 944 motverka problemet med utrymmet... 
Nja det är ju skallen på baksidan som är problemet..:/
Sidor Föregående 1 … 8 9 10 11 12 … 16 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Vw 1303s -73 rullande projekt!
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.