Ser kanon ut MrIcka !
Ratten å de där ser ju ut som nytt.... Bra jobbat !

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Oval ragtop 1956 - Såld
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 7 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Ser kanon ut MrIcka !
Ratten å de där ser ju ut som nytt.... Bra jobbat !
Fettnipplar är nog bra att ha, hoppas du vred bussningarna rätt
Fettnipplar, jo självklart å bussningen är med hålet på rätt ställe. Tänkte mer på de stora hålet uppe ä nere på spindeln... Ska de va nått som hindrar att smuts å skit kommer in?
Kul!! hade missat detta! lite surt dock att du verkar bygga den precis som min dröm oval ser ut.. före mig.. fan.. MEN bli inte förvånad när du ser dregel över hela bilen gasburners är skitsnygga men brm är ju enklare som sagt..
jocke, haha jorå fast de dröjer väl innan jag är klar så du kanske hinner före iaf
Japp steg ett BRM eller nått annats som passar rakt på, sedan får man utveckla...
Är det bara jag som tycker gasburners ser ut som ett par navkapslar från biltema på 80-talet?
Förutom chromespoke är de nog dom fulaste fälgarna enligt mig.
Sorry om jag låter neggo
MVH
Sillen
najs najs
Blir ju bra det här!
För att låta lite mer positiv då så tycker jag BRM är det snyggaste man kan ha på sin luftkylda på andra plats kommer nog Fuchs.
Men smaken är som baken, och tur är väll det att vi alla tycker olika
MVH
Sillen
Tänkte mer på de stora hålet uppe ä nere på spindeln... Ska de va nått som hindrar att smuts å skit kommer in?
Jaha Nej
Gasburners e snygga som tusan.
Anders
Haha, jo tror att endera så älskar man eller hatar gasburners... Å jag älskar de :-) men som sagt fan va tråkigt om alla hade samma fälgar! Det som är en av de roligaste med VW "samma" bil kan ha så många olika stilar och utseenden.
Klar med pedalstället
Shimsat in drivaxelrören
Hm, ska de vara en annan backkontakt på typ2 koner eller är de konen bara kasst tillverkad? Får väl ta å fila ner flärparna. Ska ju iofs inte ha nån backlampa men måste ju täppa igen hålet
Snyggt !!
Ni som bytt till typ2 noskon, har ni behövt borrat om hålet för låsskruven på hockeyklubban? Hålet som är på klubban blir neråt om jag förstår de rätt på den inköpta klubban jag har ...
Ja, det måste borras om. Jag fick även bocka om klubban för att alla växlar skulle gå i.
Ni som bytt till typ2 noskon, har ni behövt borrat om hålet för låsskruven på hockeyklubban? Hålet som är på klubban blir neråt om jag förstår de rätt på den inköpta klubban jag har ...
Det räcker med att köra med en planförsänkare för att få bort "kronorna" så att skallen på en plugg tätar.
Klubban har i sitt omodifierade skick stoppskruvsanvisningen på fel sida för den typ 1. På en typ 2 låser man ju växelförarstången nedifrån.
Om du inte vill borra om den själv, så kan du ta kontakt med Mats Herrlander (MH) här på forat. Han har rätt verktyg för att göra denna modifiering.
Ja, det måste borras om. Jag fick även bocka om klubban för att alla växlar skulle gå i.
Då har du en typ 1 klubba. Typ 2 är "hookad" rätt från början, men har som jag skrev ovan stoppskruvshålet på fel ställe.
MrIcka skrev:Ni som bytt till typ2 noskon, har ni behövt borrat om hålet för låsskruven på hockeyklubban? Hålet som är på klubban blir neråt om jag förstår de rätt på den inköpta klubban jag har ...
Det räcker med att köra med en planförsänkare för att få bort "kronorna" så att skallen på en plugg tätar.
Klubban har i sitt omodifierade skick stoppskruvsanvisningen på fel sida för den typ 1. På en typ 2 låser man ju växelförarstången nedifrån.
Om du inte vill borra om den själv, så kan du ta kontakt med Mats Herrlander (MH) här på forat. Han har rätt verktyg för att göra denna modifiering.
Hm, ska de vara så bökigt? Är de inte bara å göra ett lika hål mittimot? Finns nog grejer å låna på jobbet
koch skrev:Ja, det måste borras om. Jag fick även bocka om klubban för att alla växlar skulle gå i.
Då har du en typ 1 klubba. Typ 2 är "hookad" rätt från början, men har som jag skrev ovan stoppskruvshålet på fel ställe.
Typiskt! Jag beställde ju en typ 2 klubba... Måste väl fått fel.
Ni som fixat men ventrutorna, hur får man ur glaset utan att paja allt, har några jag måste plocka ihop delar ifrån för att få ihop en snygg.
Bända med mejsel, skära med kniv, spänna fast i skruvstycket å slägga?!? Känns som de sitter rätt bra
Tillslut efter lite bearbetning av både kon och klubba går alla växlar i, provmonterade för att kunna provaväxla samt kunna se vart "berg-fästet" ska svetsas fast. Sedan i med axlar å rör så ska lådan vara klar.
Framvagnen är också ihopplockad, nu saknar jag nästa bara en trumma å lite små prylar så kan man få ihop de helt.
Nu lite frågor:
Nån som har plåten som håller rullgasstället tillövers? Annars blir de till å malla av Hermans å tillverka
Ni som renoverat soltak, har ni svetsat igen nithålen i framplåten? För man limmar väl iaf kanvasen sedan
Ni som renoverat soltak, har ni svetsat igen nithålen i framplåten? För man limmar väl iaf kanvasen sedan
Jag nitade mitt. Funkade bra med vanliga popnitar som slipas lite kortare.
MrIcka skrev:Ni som renoverat soltak, har ni svetsat igen nithålen i framplåten? För man limmar väl iaf kanvasen sedan
Jag nitade mitt. Funkade bra med vanliga popnitar som slipas lite kortare.
Aha, jag har bara kikat på denna film och tyckte de verkade smidigt... Är de färdiga hål i canvasen eller får man klura ut de själv vart de ska vara så de blir bra?
https://www.youtube.com/watch?v=hO0T4j4Wer4
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 7 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Oval ragtop 1956 - Såld
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.