Vars tänkte du rymma en baktill?
I motorutrymmet på vänster sida. Sitter redan ett extra luftintag i karossen nedanför orginal intaget. Det är ju helt öppet neråt samt att motorluckan är upptagen för mer luft. Borde räcka till om man använder en bättre fläkt, men vad vet jag...
Problemet brukar vara att hålla isär luften före och efter kylaren.
ok men om man får det "tätt" mot luftintagen borde det funka?
30 2013-12-24 13:50:18 Senaste redigerad av Alander (2013-12-24 13:51:35)
Såhär har en polare på sin "snygga" högtakare med b20 
Och jag vet... Den behöver räddas!! 
Borde inte vara några problem att montera en kylare innanför en gällad motorlucka utan påbyggnad, om man monterar luftstyrningar från luftintagen i skärmarna och har fläktar som blåser igenom kylen ut och bakåt.
kolla om du hittar en "plåt" kyl i passande storlek och lämna in den till en kylarfirma sån kan dom byta cellpaketet till ett bättre (jobbade med detta i 10 år) och är vanligt på truckar som har dåligt luftflöde, kostar tyvärr en del men kan bli riktigt snyggt.
Hänger man om motorluckan till sidohängt så kan man montera kylen på denna och man kan svänga ut den för åtkomst till motorn.
Early Bay 71a "Polisbussen", Bubbla 61a, Bubbla 62a ratlook R.I.P
Ska kolla på ett ev nytt garage på söndag. Hoppas det går vägen nu så man får sätta igång med bilarna igen 
Ser ju sjyst ut! 
shysst med nytt garage
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR
fint projekt
Nu kommer det att hända grejor 
Early Bay 71a "Polisbussen", Bubbla 61a, Bubbla 62a ratlook R.I.P
Full fart Markus!!
East Hill Welding
Peace Performance
Nygrens Mekaniska
CSP
JP Motorsport
Kul att de blev ett litet vw garage i alla fall. 
Klart man delar med sig av utrymmet då man kan. Blir jag kowa (snäll kjell) och mathias m som kommer att hålla till där. Dom två herrarna får nöja sig med att ta in och ut lite efter behov 
Härligt att de löste sig med garage
Stoppa i en modernare dieselsnurra.
Generar typ ingen värme alls.
Hence mindre problem med kylning.
Hur värms kupén i dagsläget?
kupen värms med en rent livsfarlig konstruktion där en fläkt tar varmluft från motorutrymmet
Men ett värmepaket kommer att monteras framöver och denna konstruktion är redan bortriven. I dagsläget får volvomotorn sitta kvar.Bara grageflytten blir klar ska jag ta tag i och fixa bromsarna och kylning
Personligen drar jag hellre hem en näst intill körklar bay för 7000 än ett rostigt splittlik för 100000 och spenderar flera år under den med svetsen i högsta hugg. Bara jag får hem vindrutan blir det ett besök på Bilprovningen och jag räknar med att den går igenom. Räknar med att ha den helt färdig, sänkt,andra fälgar och däck, fixad invändigt osv för under 15000. Sen blir det semester med familjen...
Håller med dig till 100% Marcus, och för över 100.000:- som dessa lik kostar finns det betydligt trevligare bilar att köpa för, men det är självklart min personliga åsikt. Alla gör vad dom vill för sina pengar 
Blir bra de där garaget. Nu är de bara å börja jobba. (sig varm) 
Beställt justerbara svärd av Franke som är på väg hem i detta nu. Blir första riktiga skruvarbesöket i nya garaget imorgon.
marcus ösd skrev:Personligen drar jag hellre hem en näst intill körklar bay för 7000 än ett rostigt splittlik för 100000 och spenderar flera år under den med svetsen i högsta hugg. Bara jag får hem vindrutan blir det ett besök på Bilprovningen och jag räknar med att den går igenom. Räknar med att ha den helt färdig, sänkt,andra fälgar och däck, fixad invändigt osv för under 15000. Sen blir det semester med familjen...
Håller med dig till 100% Marcus, och för över 100.000:- som dessa lik kostar finns det betydligt trevligare bilar att köpa för, men det är självklart min personliga åsikt. Alla gör vad dom vill för sina pengar
Det är känslan av att äga ett par stycken