251

1965 Speedwell skrev:
Hellberg skrev:
1965 Speedwell skrev:

Kolla med Modo museet i Moliden.

Tack!! Fick tips om att det skulle finnas någonting på ett museum där uppe men vilket det var visste dom inte. ICQ/ag

Har en tidning från 50-60 talet där det finns en artikel om de som högg skog åt just Modo, med bilder på en liknande buss.

Default/yikes

Om det går för sig så får du gärna skicka bilder eller någonting så jag kan få se ICQ/ag

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

252

Ja jäsiken!

Jag är ju från trakterna så jag har vaga minnen från barndomen, av svart-gula bilar. Min fasters man hade en gul-svart Duett som det stod Mo och Domsjö på. Jobbarbil av nåt slag.

Som ung vw-åkare (ca 20 år sedan) hade jag spanat in precis en sån här buss. Stod övergiven vid ett övergivet hus efter en tämligen otrafikerad väg. På den tiden var den ju inte särskilt het så den fick stå kvar där.

För ca 5 år sedan så fick jag ett infall, bussen skulle bärgas! Tror ni den stod kvar? Näe...

Nåväl. Gillar detta projekt skarpt och känner svåra sting av avundsjuka i hjärtat varje gång jag tittar in här  ICQ/ad

Bra jobbat!

253

Scaramanga skrev:

Ja jäsiken!

Jag är ju från trakterna så jag har vaga minnen från barndomen, av svart-gula bilar. Min fasters man hade en gul-svart Duett som det stod Mo och Domsjö på. Jobbarbil av nåt slag.

Som ung vw-åkare (ca 20 år sedan) hade jag spanat in precis en sån här buss. Stod övergiven vid ett övergivet hus efter en tämligen otrafikerad väg. På den tiden var den ju inte särskilt het så den fick stå kvar där.

För ca 5 år sedan så fick jag ett infall, bussen skulle bärgas! Tror ni den stod kvar? Näe...

Nåväl. Gillar detta projekt skarpt och känner svåra sting av avundsjuka i hjärtat varje gång jag tittar in här  ICQ/ad

Bra jobbat!

Känner  mig hedrad att du lade ditt allra första inlägg i min tråd ICQ/ag

Har du kollat på de 5 bussarna jag postade i början av tråden, sida 2 eller 3 tror jag! Är det någon av dom du tänker på? Känner inte riktigt igen placeringen du pratar om. Kanske skulle du åka tillbaka och försöka leta upp vem som köpte den bussen du pratar om ICQ/ag

254

Du ligger i å grejar Hellis ICQ/ab Kul att se framgångarna ICQ/ab Men knöligt tak är ju bara trevligt! ICQ/ab Inget att skämmas för.

255 Senaste redigerad av 1965 (2014-08-29 21:38:42)

Scaramanga skrev:

Ja jäsiken!

Bra jobbat!

Var det Modo bussen i Överhörnäs?
Det var en gul/svart 58a, med stege.
Nedkapad i delar för ca 15 år sedan.

256

Ni som vet om fler MoDo bussar får mer än GÄRNA posta er info och gärna bilder på dom. Förstör inte tråden alls! ICQ/ab

257

2

Hellberg skrev:

Känner  mig hedrad att du lade ditt allra första inlägg i min tråd ICQ/ag

Har du kollat på de 5 bussarna jag postade i början av tråden, sida 2 eller 3 tror jag! Är det någon av dom du tänker på? Känner inte riktigt igen placeringen du pratar om. Kanske skulle du åka tillbaka och försöka leta upp vem som köpte den bussen du pratar om ICQ/ag

Jag är ju torsk på gammalt mögel så det kändes som rätt tråd. ICQ/ab

Jo, jag har kollat igenom hela tråden men tyvärr, jag minns inte exakt hur "min" buss såg ut. Är rädd att den bussen gick till skrot men jag ska göra ett försök till att spåra den.

258

hittade den här  http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ … id=1685305 på thesamba , trodde du skulle sälja bilen först innan jag såg att det var en köpes annons.

259

tejp1234 skrev:

hittade den här  http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ … id=1685305 på thesamba , trodde du skulle sälja bilen först innan jag såg att det var en köpes annons.

Jo det är Gareth, på något konstigt vis sörjer han att han inte fick köpa min buss så nu letar han febrilt efter en annan  ICQ/ad

260

1965 Speedwell skrev:
Scaramanga skrev:

Ja jäsiken!

Bra jobbat!

Japp, en bit ifrån Överhörnäs var det. Så den blev nedkapad och skrotad eller vad?

261

Någon borde väll fotat den? ICQ/ag

262

Scaramanga skrev:
1965 Speedwell skrev:
Scaramanga skrev:

Ja jäsiken!

Bra jobbat!

Japp, en bit ifrån Överhörnäs var det. Så den blev nedkapad och skrotad eller vad?

Japp, hjälpte en kompis att kapa ner den bussen, som reservdelar.
Fronten är en bardisk idag, motorluckan finns i mitt garage...

263

Hellberg skrev:

Någon borde väll fotat den? ICQ/ag

Foton finns, ska leta upp dem.

264

Snyggt! Jobba på nu snart Hessisch! ICQ/ag

Typ2 1953 barndoor 11W, Typ2 1961 panel, Typ2 1968 buss,
Typ1 1963 soltak (Herbie), Karmann ghia 1967 m.m.

265

Jo, aningen (väldigt) orolig att jag inte kommer att hinna.. Men det är väll bara att försöka få chassit klart så den står på hjul! Vissa planer på att bussen ska få följa med på någon träff under sommaren, hade varit skoj! ICQ/ab

266

Du måste hinna! Hessisch är den absolut bästa träff som finns! (enligt min mening)

Typ2 1953 barndoor 11W, Typ2 1961 panel, Typ2 1968 buss,
Typ1 1963 soltak (Herbie), Karmann ghia 1967 m.m.

267

Jag får försöka hitta folk som kan hjälpa mig om jag ligger risigt till haha

268

Köpte fästen för mellanplåten bak från up north. står att det är för 55-67 men nu när jag tittar på dom och jämför med mina obrukbara som satt på bussen så ser jag ingen skillnad. Har inte mätt så hålen är olika men annars verkar det inte vara någonting.. Hoppas iallafall! Sen vad jag också lat och köpte biten till innerskärmen bak som sitter fast i hörnen. Verkar vara riktigt bra passform så ska försöka köpa så mycket jag kan därifrån, det mesta är väl AC!

269 Senaste redigerad av Wompa (2014-10-08 19:34:53)

Behöver du motivation så kan jag komma med 45:an!  ICQ/ag

Säg till när man får beskåda vidundret.. ICQ/ad

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

270

Du får komma på besök lite när som, skicka pm så kan vi bestämma någon trevlig dag! ICQ/ae varnar för oframkomligt garagegolv ICQ/ad måste städa snart...

271

Ja det är bra om man har tillräckligt stora fogar, så det blir lite svets kvar när man slipar bort allt utvändigt.. blir säkerligen bra detta.. om man gör en bit, som den du visat, så kan man ju svetsa till alla skarvar  utom dom i ändarna, och dom svetsar som fäster i annat, och sas göra biten färdig i löst  skick.. då kan man svetsa från insidan och slipper slipa bort så mycket.. ingen kritik!!! utan mindre jobb .. då blir det inte så mycket att slipa.. har man en tjock alubit eller koppar, så kan man svetsa mot den.. då blir det som ett stopp för smältan.

Då lägger man den med "finsidan"  mot .. när biten sedan är färdig.. spruta på tex kallgalv på alla inre ytor..utom där du tänkt  svetsa.. ligger det där, så kan galvet koka och skvätta en hel del.....
som sagt inte kritik ...

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

272

Underbart med tips ICQ/ag

273

Ang kallgalv så har jag ingen bra erfaranehet av det på Obehandlat plåt. Det rostar även att du sprutat på det.
Har använt det rätt mkt inom jobbet och det funkar inge vidare tycker jag. Där det funkar bra är på galvade ytor som redan varit tybehandlade som man sedan har svetsat på. Kanske skiljer sig mellan märkena men skulle nog rekomendera något annat än zinksprej(kallgalv)

10w buss -57a
Pickup från -67

274

en sådan här tång är också kanon bra om man inte har koppar plåt finns på verktygsboden bla 229kr

Post's attachments

26620_afd9515b69675314cc325d8279124acb.jpg, 16.67 kb, 250 x 151
26620_afd9515b69675314cc325d8279124acb.jpg 16.67 kb, 229 downloads since 2014-10-09 

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,

275

Tröck aldrig på "submit" igår så inlägget kom aldrig upp  ICQ/ad

Gjorde nästan klart andra sidan igår

http://i1279.photobucket.com/albums/y523/jesperhellberh/Barndoor%20-55/ABB595C5-E554-47A0-9BD7-E4A544EF929F_zps6namp3wd.jpg

http://i1279.photobucket.com/albums/y523/jesperhellberh/Barndoor%20-55/16451625-4C2F-4ABE-9924-8AF5728D3046_zps8rws3qlf.jpg

http://i1279.photobucket.com/albums/y523/jesperhellberh/Barndoor%20-55/51BD3F68-B1DC-4F25-8AAA-1C81590240B3_zpsuuesoyde.jpg

Det som är kvar nu är typ bara att få ur alla 12 bultar som är avdragna  ICQ/an  sedan försöka få till splinsen!