Oerhört vackert
En glad amatör säger du.. ? Detta e ju världsklass, Hatten av.
Volvo Pv -53 Under uppbyggnad
A-Fords kupa -31 Daily driver
Ford Ranchwagon -55 Objekt
Ford Customline -55 Släden
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » fejklyx 59:a buss
Sidor Föregående 1 … 15 16 17 18 19 … 44 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Oerhört vackert
En glad amatör säger du.. ? Detta e ju världsklass, Hatten av.
Kommer bli en grym buss 
Oerhört inspirerande projekt!!!!! Följer sedan länge!! Det blir hur bra som helst!!!!
Här jobbas det på! Men är ju inte så jäkla aktiv med bilder... Riktat också justerat dörren idag och fortsätter med förardörren imon
Beställde även ett nytt elsystem igår från vwlooms i GB...
Dörrspringan ser riktigt bra ut, hur ska du göra med grunden, ska den stå
och sjunka i 6-7 månader?
Nä har fan inte ro till och vänta
tanken är att den ska lackas i vår någon gång? ska ju inte bli någon show Winner..... så någon ryla blir det nog 
tanken är att den ska lackas i vår någon gång? ska ju inte bli någon show Winner..... så någon ryla blir det nog
Blir nog bra, viktigt att låta spacklet stå så allt lösningsmedel är ur innan du dunkar
4 stadiga svängar slipgrund...
En kompis lackade sin Dodge Charger-70 för ca 7 veckor sedan på firma och där gjordes
allt jobb i ett svep typ. Det är bråttom för den ska vara klar till sommaren och
ska vara med på utställningar och träffar.
Då jag såg den dagen efter lack var den nästan helt perfekt och såg ut som en
spegel. Besökte honom igår och nu ser man att den har börjat säcka ihop i
grunden på några ställen. Försök att få på materialet så fort du kan
så den hinner stå ett tag. 
En kompis lackade sin Dodge Charger-70 för ca 7 veckor sedan på firma och där gjordes
allt jobb i ett svep typ. Det är bråttom för den ska vara klar till sommaren och
ska vara med på utställningar och träffar.Då jag såg den dagen efter lack var den nästan helt perfekt och såg ut som en
så den hinner stå ett tag.
Visste inte att det var så väldigt noga att låta spacklet sjunka !
Hur länge borde man idealiskt vänta om man nu har tid och tålamod ?
De första 2-3 månaderna händer det mest.
Jag har hållit på med en 356 i snart ett år.
Målade den för andra ( och sista ) gången i lördags.
Väldigt tveksamt att det kommer sjunka nåt på den 
Brukar inte en del lackerare köra bilen upprepade gånger i lackugnen för att på det viset sas döda rörelsen...
Vid glasfiberjobb brukar man säga att den härdar ut till den temperaturen som den som mest utsatts för dvs..om man plastar i säg 20 graders temp innomhus... Sedan är detaljen svart och står i solen och får upp en temp av 70grader då härdar den ut till det..och rör sig följdaktligen i den mån den behöver sjunka ihop.. Även om detta blir efter flera år....
När jag plastade på min gamla buggykaross fick den stå i över 3år.. Innan det blev av med lack.. Inget hadde då blivit plastat eller spacklat på flera år.. Toppcoat sprutat över hela mkarossen för att få en homogen yta..klossade karossen rak,En klar orange färg lackerade.. Sedan stod den pga olika anledningar under en mörkgrön press ute i något år.. Och hela karossen uppvisar mycket sjunkningar
Misstänker att det blev varmt under den pressen.........
Vi får se hur länge den får stå, ska operera in ett nytt korsband i knäet den 23 så vi får se hur länge den hinner stå... har slipat rent taket idag men när jag skulle lägga upp bilder nu så ville inte forumbilder samma som jag visst 
Hej Henke .
Visste inte att du har en tråd på bussen . Det har ju tagits sig riktigt bra sendan jag var och titta till dig senast
kanon jobb .
Robban .
Tjena! jo ett par timmar har det blivit ska väl förhoppningsvis lackas framåt våren.....
Vi får se hur länge den får stå, ska operera in ett nytt korsband i knäet den 23 så vi får se hur länge den hinner stå... har slipat rent taket idag men när jag skulle lägga upp bilder nu så ville inte forumbilder samma som jag visst
Inte kul med operationer och dylikt, hur lång tid normalt tar det innan man är på
benen efter ett sådant ingrepp?
2-3 vec innan man får börja belasta det, det första är att man ska få igång cirkulationen i benet sen är det 7-8 mån rehab men träna är jag van vid
så bussen får nog stå några veckor tyvärr.....
2-3 vec innan man får börja belasta det, det första är att man ska få igång cirkulationen i benet sen är det 7-8 mån rehab men träna är jag van vid
så bussen får nog stå några veckor tyvärr.....
Ok, träning är viktigt för att komma tillbaks 
Fidde skrev:En kompis lackade sin Dodge Charger-70 för ca 7 veckor sedan på firma och där gjordes
ska vara med på utställningar och träffar.Då jag såg den dagen efter lack var den nästan helt perfekt och såg ut som en
så den hinner stå ett tag.Visste inte att det var så väldigt noga att låta spacklet sjunka !
Hur länge borde man idealiskt vänta om man nu har tid och tålamod ?
Det är inte bara spacklet som ska sjunka. Spacklet ska luftas ur ordentligt sedan
lägger man epxi och 4st stadiga svängar slipgrund, riktar karossen så den är
rak. Efter det lägger man 2st svängar slipgrund på den raka ytan sedan ska
den stå ca 6 månader.
Som lowang säger, dom första månaderna sjunker det mest. Har hört att en del USA
byggen står mer än 1 år, men det känns lite överdrivet.

Inte så mycket att visa men nu är hela bussen plåtren, har en tråkig utbuktning på h skärmen som en plåtslagare ska titta på för det behövs krympas en del.... Nästa vecka ska vi grovspackla taket sen blir det grund...
Gav mig på att försöka slå ut dörrsprintarna, det var inte lätt! man kanske måste borra ut dom?
Finns ett speciellt verktyg för att pressa ut dom. Skriv en "sökes" om det så fårdu nog napp
Bengt holmen har säkert eller är det andra till buss än bubbla?
Stefan Sundström gillar ju verktyg med så kolla med honom med.
Här finns lite info
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 054#p34054
Ska se om Tomas nappar idag....
Bengt holmen har säkert eller är det andra till buss än bubbla?
Stefan Sundström gillar ju verktyg med så kolla med honom med.
Har verktyget till bubbla, dock ej komplett saknar pinnarna 
HAHA årets skämt! Som om du skulle vara nöjd med det näst bästa. Detta kommer bli en dräpare som allt annat du tar dig för.
Sidor Föregående 1 … 15 16 17 18 19 … 44 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » fejklyx 59:a buss
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.