176

Tjenare!
Jag heter Oskar, 22 år, från Halmstad.

Det började med att jag och en kompis köpte en bay -69a! Men den visade sig vara ett för stort projekt för oss så vi skaffade sedan en -72a som var körklar.
I nuläget så äger jag den här 72an och kompisen skaffade en egen!

Min ska besiktigas nu i början av Maj och sen hoppas jag kunna glida runt på vägarna i sommar ICQ/ab

Bild dyker upp så fort jag fattar hur man lägger upp bilder..  det är förbjudet att försöka lära mig hur man gör för det ska jag fan klura ut själv ICQ/ad

Rock on

177 Senaste redigerad av Johan W (2011-04-13 21:04:48)

http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=80 ifall du tröttnar ICQ/ag  ICQ/ad

vi har försökt att få den klistrad men det kanske kommer Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

178

Micke skrev:

Dags att krypa till korset kanske..

Heter som skrivet Micke.. Bor i Timrå, född 75. Halkade in i VW träsket för cirka ett år sedan när jag letade en annan hobby än åka Quad som jag lekte med innan. Bytte åt mig denna -64:a mot min fyrhjuling som jag hade då. Har inte grejat så mycket med den. Städat bort en massa kablar efter en massa stereo dynga.. monterat ormbo och stinger..

Måste erkänna att jag har halkat dit rejält på det här med gamla VW. Finns många trevliga VW folk runt Sundsvall så det här blir nog skoj framöver..

En bild på 64:an.. ICQ/ab

http://i34.tinypic.com/24xev09.jpg

Det var på tiden Micke ICQ/ab
Välkommen !

1500s Notchback -64
1600 TLE Fastback -71
www.twinpeakboxers.com
www.volksmeet.se

179

Det är väl lika bra att inleda karriären här med en presentation...

* Daniel, 27 år från Örebro.
* Äger och rostlagar en Typ 1 1300 från 1968, som inhandlades hösten 2009 ICQ/ae
* Sambo med Sanna och två katter.
* Hoppas kunna få ut den lilla lila ur garaget till hösten. (Tyvärr är garaget utanför Växjö, så det är lite pendlingsavstånd)

...

Om någon skulle ha lite plats över i ett mekgarage, någonstans i Närke så är man välkommen att höra av sig...  ICQ/ad

Sådär, nu känns det inte som att man bara smygläser på forat ICQ/ae

// Daniel "HagiZ"

// Daniel

180

Hallå alla VW fantaster !

Andreas Björnberg från den kungliga förorten Ockelbo.
Arbetar 50% åt Kommunen som vaktmästere & 50% som fritidsledare på en fritidsgård där jag varit i 14år
Annars så motivlackerar jag en hel del när tid finns.. samt skär ut dekler till olika fordon med mer.
Ska väl även köpa mig ett pinstripe-set & lära mig det inom sin tid.
Hemsida har jag men den webbhotellet har krånglat lite så den ligger just för tillfället nere.. men dyker så snart som möjligt upp igen.
www.airbrushfanatic.se

Har sedan länge varit ett VW freak men har aldrig fått fingrarna ur..... & köpt nån.
Så har en liten sten i hjärtat att inte har tagit mig råd med en bubbla eller en buss.
Men har nu tagit mitt förnuft till fånga & lagt ut min 4-hjuling till salu... & förhoppningsvis får den såld så fort som det bara går ICQ/ab
Så drömmen är att få glida i sommar i en bubbla ev. buss som är slammad ICQ/ag

Hoppas vi ses på någon träff i sommar om jag nu hinner få råd med ett VW fordon ICQ/ab

Ciao !

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

181 Senaste redigerad av Demian (2011-05-10 12:51:21)

Ja, nu får du ta tag och köpa nått luftkylt. Beslutet har ju mognat fram i många år nu  ICQ/ab

Sedan får du  ta och dyka upp på Bad Camber träffen i Dalarna.

Det finns nog några skivspelare över där, så du kan dämpa ditt DJ begär  ICQ/ab

182

Demian skrev:

Ja, nu får du ta tag och köpa nått luftkylt. Beslutet har ju mognat fram i många år nu  ICQ/ab

Sedan får du  ta och dyka upp på Bad Camber träffen i Dalarna.

Det finns nog några skivspelare över där, så du kan dämpa ditt DJ begär  ICQ/ab

Haha rolig du Demian.. jo ska väl försöka skaka fram nån slant så fort det bara går...
men det går trökt med försäljningen av 4-hjulingen.. men hoppas det nappar någon snart.
När är träffen i dalarna då ?
Det där med deejay.. har jag blivit förgammal för... så de är ja inte så sugen på.. däremot knäppa någon pils skulle jag nog göra ICQ/ag

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

183

Tjohej,

Är precis som easos från Ockelbo, den lilla byn som dem flesta säkert känner igen vid det här laget...
Hur som helst så kommer här lite kort info om mig:

-22 år
-Jobbar som professionell dagdrivare
-Åker VW, vad annars?!
-Drömmer om en härligt slammad Bubbla och ett trivsamt jobb
-Är en pajas

Har sedan körkortet hittades i flingpaketet gillat VW:s, dock så har jag tills relativt nyligen enbart hållit på med vattenkylda  ICQ/ad 
Fick dock upp ögonen för dem luftkylda tack vare denna sida och mina "kära" vänner!
Så nu håller jag på och flörtar åt mig en "rat" 59:a, som är helt "färdig". Dessutom ska jag åka och kolla på en Bubbla hos en bekant som troligtvis (enligt honom) var en sen 50-talare, alternativt tidig 60. Som jag (om den nu införskaffas) tänkte slamma m.m.

Nog av mig, hoppas på en fin och trevlig VW-sommar!  ICQ/ag

Typ 1 Ratlook '60

Är ung och dum! Därför frågar jag hellre...

184

Det verkar röra på sig i Ockelbo. Roligt!
Vw intresset verkar ha legat i malpåse där några år.

Det går lite rykten om att 50-tals bussen från Hagsta har bärgats, den ser jag fram emot att se på vägarna.

easos skrev:

När är träffen i dalarna då ?

Den är 16 juli. Det är bara att dyka upp. Det finns info under "träffar" och Bad Camber.

185

Det går lite rykten om att 50-tals bussen från Hagsta har bärgats, den ser jag fram emot att se på vägarna.

En polare som har den, tror det kommer dröja innan den kommer ut på vägarna!

Typ 1 Ratlook '60

Är ung och dum! Därför frågar jag hellre...

Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/f7d63a897e2ef1c9716369affa191257.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297

186

Hej på eder alla! Fredrik alias börje Göransson här. 29år med sambo och hennes tvillingar, nån häst och tre hundar.
stationerad i solbacka, borlänge , sweden.
Jobbar som fritidsledare åt den givmilda kommun, så det lär väl ta tid innan bilarna är helt i sin ordning ICQ/ad 
En typ1 59a i den trevliga kulören granath röd och en typ2 baywindow kombi som ska närmare backen på nåt vis.

Post's attachments

20090002.jpg, 174.68 kb,  x
20090002.jpg 174.68 kb, 8 downloads since 2011-05-16 

187

Bussen

Post's attachments

20090413.jpg, 181.24 kb, 640 x 480
20090413.jpg 181.24 kb, 275 downloads since 2011-05-16 

188

börje skrev:

Hej på eder alla! Fredrik alias börje Göransson här. 29år med sambo och hennes tvillingar, nån häst och tre hundar.
Jobbar som fritidsledare åt den givmilda kommun, så det lär väl ta tid innan bilarna är helt i sin ordning ICQ/ad 
En typ1 59a i den trevliga kulören granath röd och en typ2 baywindow kombi som ska närmare backen på nåt vis.

Välkommen, Börje! Härligt att se min gamla granatröding rulla igen!

"Daddy Cool"

189

goopher skrev:
börje skrev:

Välkommen, Börje! Härligt att se min gamla granatröding rulla igen!

ja den var det ett tag sen man såg.. härlig bil  ICQ/ab

190

börje skrev:

Stenhårt regnummer på den med ICQ/ab

*1969:a typ2 husbil som är neptunblå @thefakefalia
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.

191

Hell Yea!!  ICQ/am

192

Andreas aka Smurfen, aka chupacabra som spawnades fram sensommaren 1977. Hitskickad av MrSpock. Bor i dom mörka delarna av Småland. Gillar förutom luftkylda VW´s oxå cigarrer, whiskey & dödsmetall.
Singel (mer tid i garaget), jobbar som godsmottagare på en plastindustri i Värnamo.

Projektet kommer hem på onsdag så då postar vi lite mera.

Verkar vara ett skönt gäng som hänger här och ser fram emot att lära känna eder alla.

/Över å ut för nu.

//To ride, shoot straight and speak the truth.

193

chupacabra skrev:

Andreas aka Smurfen, aka chupacabra som spawnades fram sensommaren 1977. Hitskickad av MrSpock. Bor i dom mörka delarna av Småland. Gillar förutom luftkylda VW´s oxå cigarrer, whiskey & dödsmetall.
Singel (mer tid i garaget), jobbar som godsmottagare på en plastindustri i Värnamo.

Verkar vara ett skönt gäng som hänger här och ser fram emot att lära känna eder alla.

/Över å ut för nu.

Välkommen , om du har lust och tid så finns det alltid kaffe i värnamo samt vw tjöt.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

194

kisavw skrev:
chupacabra skrev:

/Över å ut för nu.

Välkommen , om du har lust och tid så finns det alltid kaffe i värnamo samt vw tjöt.

Sedär. Det tackar vi för. ICQ/ab Detsamma. Alltid kul att lära känna nytt folk med samma intresse.

//To ride, shoot straight and speak the truth.

195

chupacabra skrev:
kisavw skrev:
chupacabra skrev:

/Över å ut för nu.

Sedär. Det tackar vi för. ICQ/ab Detsamma. Alltid kul att lära känna nytt folk med samma intresse.

Ja det låter bra jag bor centralt inne i stan . Bara pm:a .

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

196

Jag heter Jörgen Ambratt, är dryga 40. Har fixat med vw sedan tonåren och skruvar Toyota på arbetstid.
Bor i Onsala, söder om Göteborg

Post's attachments

DH.jpg, 40.42 kb, 448 x 267
DH.jpg 40.42 kb, 273 downloads since 2011-05-30 

197

50:an och notchen

Post's attachments

notch1950.jpg, 40.62 kb, 448 x 212
notch1950.jpg 40.62 kb, 267 downloads since 2011-05-30 

198

Gillar stärkt patina´n på den 50.. ICQ/ae

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

199

Efter några års uppehåll har jag fått ett VW-återfall. Nu med en 1958 Karmann Ghia. Tanken är att utveckla den till nära original. Målet är att den skickmässigt skall motsvara en välskött 5 år gammal bil.

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/814536.jpg
(foto: K-E Lindkvist)

De som har varit med ett tag kanske kommer ihåg min röda 56:a med JP (senare Fuchs), siten svensk Cal-look historik, SCLF's begynnelse, samt lite VW reportage i Total VW, Wheels, Ultra VW och Hot VW.

200

VWälkommen tillbaka Tobias ICQ/ag