ABSOLUT
stormtrivs 
ABSOLUT
stormtrivs
de här är ett skit bra forum !!!
TjejApa skrev:ABSOLUT
stormtrivs
kan inte annat än å hålla med 
tillman skrev:TjejApa skrev:ABSOLUT
stormtrivs
o jävligt kul att se att bubbla intresset finns hos tjejer oxå
Hej! Heter Håkan och bor i Eslöv med fru och en son, trillade ner i vw träsket igen när jag hittade mina motordelar som legat i tio år
Har en -66a typ1 som jag har som projekt.
TjejApa skrev:tillman skrev:de här är ett skit bra forum !!!
o jävligt kul att se att bubbla intresset finns hos tjejer oxå
ajjemen
. . läängart tills ja får rulla ut pärlan igen så hon får sträcka lite på sig.. man är å små putsar å pular tills de e dags
.. starta upp hon i går å hon morrar fint 
Välkommen MK79 och ni andra som är nya!
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Tja,
Har läst ganska mycket på forumet men inte reggat mig förrens nu.
Har tidigare mest hållt på med båtar men har nu fått upp ögonen för luftkylda bilar.
Just nu letar jag efter någon schyst bubbla som jag kan glida runt lite i i sommar!
hej! har snokat runt här på forumet ett tag och det verkar vara ett kanon ställe.har en 71 bubbla som är i slutfasen av montering.har hållt på med den till och från sen 94.ska lägga upp den i projekt tråden senare.heter nicke och är 43år.håller till längst upp i norr kiruna.biltokig har en cheva 56 sportcoupe som renoveras + en cheva fleetmaster coupe 48 som är i brukskick.
Trevligt,hjärtligt välkommen till vår gemenskap.. 
late,
in love,
and a little drunk..
skriver väll in mej här ja med 
patrik heter jag,bor i söderhamn.har alltid tyckt om bubblor å gamla bussar,men har dessvärre ingen(ÄN),men ska skaffa en nu har jag bestämt 
Välkommen Patrik, när du har fixa en får du komma ner till Gävle på nån träff eller nått
du kan ju komma utan åxå iof haha
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR
Tjena!
Kalle heter jag. VW fantast sedan 80-talet då pappa hade en dubbelhytt och mamma en orange 1303S. Tycker splitbussar är fulländade designmässigt och gillar att ratta buss.
Husrenovering, sambo, vw och Vespor upptar min fritid. Har meckat mig till pallplats i Göteborgs näst finaste Vespa och skriver ibland i diverse motortidningar. Har vindsurfat en hel del när jag bodde på västkusten, och då var folkabussen det självklara valet. Två hobbies i ett! 
Här är min nuvarande buss, en Westfalia Berlin Automatic från 1973. Tidigare ägt T4, bubblor och splitbuss.

Haft: Splitbuss-61, Westfalia-73, 1303-73, 1303 BIG-74, 1302 CAB-72, DH-75, 1500-67, Baja-72, Tristar-90
Har: Deluxebuss-77, DH-78, 1500-67, Buggy-67, Magnum DH-90
365 2013-06-04 10:08:47 Senaste redigerad av Hrodebert (2013-06-04 10:30:06)
Hej på er!
Robert heter jag, född 1981 och bor utanför Götene i Västergötland.
Lever på landet med sambo, barn och hund.
Mina föräldrar har genom åren haft en massa olika folkabussar, så jag har antagligen blivit impregnerad med ljudet och känslan sedan liten 
Jag råkade köpa på mig en typ 1 -68 2010. Jag såg den på blocket och tyckte om den direkt.
Den är ombyggd till Baja, antagligen i början av 80-talet. Efter det vart den anställd i många år, för att sedan köpas osedd av en kille i Stockholm under 2008 eller 2009. Han pillade igång den, besiktigade, och vart tvungen att sälja. Tur för mig
.
Bilen har i alla fall gått i Norrland innan den kom ner till Stockholm och är i riktigt fint skick. Däremot i behov av allmän uppfräschning och ny lack.
Det enda jag gjort är bytt motor (pga oljeläckage), bytt avgassystem, bytt baklampor och lite vanligt underhåll. Tanken är att bygga en roligare motor, så jag håller på att samla delar.
Jag lyckas inte få till bilder i inlägget, men här kommer ett par länkar. Ska se om jag kan få till det senare när jag sitter vid en riktig dator.
https://www.dropbox.com/s/vhp93yk9w40tz … 3%2026.jpg
https://www.dropbox.com/s/3vwq7miyxzk34 … 5%2051.jpg
Kul med fler lokala vw:s 
367 2013-06-04 20:15:32 Senaste redigerad av michaelth (2013-06-04 20:17:03)
Fanken inser just
.. jag har inte presenterat mig i denna tråden..
Jo heter Michael Thulesius född -63
e från början Gotlänning som flyttade till Blekinge på 80talet..
Utbildad möbelsnickare som bygger specialfordon, mestadels polis och räddningstjänstbilar+ div udda.
Gift för andra gången med min Marie har 2 barn sen första äktenskapet 1 pojk en flicka som e vuxna och har 3 barnbarn
Vi har 2 st hundar Tervurense.. Goa hundar som finns omkring oss.
Första vw jag åkte.. min fars -56 Typ 1,bilen finns kvar hos mig och skall renoveras senare
Min första egna bil typ1 -54 som jag fick vid 7 års ålder..blir nog aldrig bil igen
Min fars variant -66 som jag övertog och renoverade vid 18 års ålder....står rostig och väntar på ett uppvak.
.
Hade vw uppehåll i många år till ca år 2000, byggde en buggy under 4 år.. ,
Är mer eller mindre aktiv med min Baybuss+ div annat ..
skriver en del, men skruvar lite också vid intresse.
/ Michael Ps bilder finns i mina trådar.. så det har hänt..
Ds.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
368 2013-06-08 13:26:11 Senaste redigerad av Phurtig (2013-06-08 13:27:04)
Tänkte väl att jag skulle presentera mig. Jag heter Patrik Hurtig, är 22 år och kommer från Falun.
Utbildar mig inom svetsteknik för tillfället.
Jag har en VW 1302 -71a i garaget som jag haft sen sommaren 2012. Har renoverat bromsarna på den, bytt förgasare och lite småfix.
Det enda som jag vet ska göras innan besiktning är lufta bromsarna riktigt. Gjorde i fel ordning förra gången.
Är rätt ny inom bil mek, började förra sommaren faktiskt.
Här kommer en bild på pärlan.
Är väl tänkt att jag ska skapa en projekt tråd någon dag.
Mitt mål är att hålla bilen så original som det bara går.

Mvh
Patrik
Dennis "Cyberdennis" Johansen från Trollhättan, på väg mot 50 men ser ut som sjutton...
Köpte Transportern/husbilen Jackson för några år sedan och trivs med den mycket bra. En av anledningarna är säkert boxermotorn som även strålar igenom på en annan biltyp som står i garaget men vars märke börjar på P.
Jag gillar att ha bilar som projekt och göra en massa konstiga saker till dem av delar som egentligen är tillverkade för något helt annat.
Richard Johansson heter jag och har varit medlem på sidan sedan i vår, men hittills har jag för det mesta bara läst och inte bidragit själv! Mitt VW intresse började redan som liten då jag för första gången såg herbie! Efter några år köpte mor och far en vit bubbla som jag var helt säker på var herbie, bilen var rostig och skruttig men det såg inte jag! Lille Herbie känade trofast som extrabil i flera år i ur och skur till sist då far ansåg att den var för dyr att underhålla. Herbie blev parkerad på garageplanen och spenderade de följande åren med att rosta fast tills han till slut blev skänkt till ett par äldre herrar som skulle påbörja en renovering. Åren gick och jag blev äldre, utan en Volkswagen i hemmet. Men när jag fyllde 17 övertalade jag mina föräldrar att låta mig köpa mig en bubbla, jag letade i veckor i till sist hittade jag den, 5 km från mitt hem. Det var en svart 1302 från 1972, och jag övningskörde hem han därifrån! Nu har jag haft bilen i två år ( ja jag är bara 19) och har älskad varje sekund av det, men jag känner att det börjar bli dags för något nytt (eller äldre kanske man ska säga). Jag bor i Vaxholm utanför Stockholm förresten.
Richard Johansson heter jag och har varit medlem på sidan sedan i vår, men hittills har jag för det mesta bara läst och inte bidragit själv! Mitt VW intresse började redan som liten då jag för första gången såg herbie! Efter några år köpte mor och far en vit bubbla som jag var helt säker på var herbie, bilen var rostig och skruttig men det såg inte jag! Lille Herbie känade trofast som extrabil i flera år i ur och skur till sist då far ansåg att den var för dyr att underhålla. Herbie blev parkerad på garageplanen och spenderade de följande åren med att rosta fast tills han till slut blev skänkt till ett par äldre herrar som skulle påbörja en renovering. Åren gick och jag blev äldre, utan en Volkswagen i hemmet. Men när jag fyllde 17 övertalade jag mina föräldrar att låta mig köpa mig en bubbla, jag letade i veckor i till sist hittade jag den, 5 km från mitt hem. Det var en svart 1302 från 1972, och jag övningskörde hem han därifrån! Nu har jag haft bilen i två år ( ja jag är bara 19) och har älskad varje sekund av det, men jag känner att det börjar bli dags för något nytt (eller äldre kanske man ska säga). Jag bor i Vaxholm utanför Stockholm förresten.
Kul! Vägarna ut till Vaxholm är riktigt trevliga att köra även vaxholm är mysigt. 
kallas smurfen av dom närmsta, trummis och vwfrälst. införskaffat en lyxbuss från 75. håller till i dom småländska skogarna. hade ett nick här förut men glömsk dom man är så hsr både nick och epostadress glömts bort tyvärr.
glad sommar allihop.
Typ 1 1961
373 2013-07-14 23:56:14 Senaste redigerad av majesty (2013-07-14 23:57:16)
Kanske dags att presentera sig!
Heter Per och passerade ganska nyss 30, och har väl egentligen inget alls förslutet med VW, men har väl alltid tyckt luftkylda vw verkat intressanta så när jag betsämde mig för att skaffa ett veteranfordon så blev det till slut en Folkabuss!
Sambon har åkt mycket buss som barn med, så det påverkade ju också.
Jag stormtrivs iaf! tycker ju dom att pula och skruva och det blir det gott om!
Köpte mig en 75ans Baywindow buss som hela tiden rullat i trafik, var även på semester med den danmark tyskland polen och båt tillbaka efter 3veckors ägande av en luftkyld bil med väldigt liten erfarenhet av det området, att jag vågade jag som alltid ska köra "safe" annars 
Är även intresserad av öl, testa olika sorter åka på ölfestival, även testat att brygga lite eget med.
Just det bor i södra dalarna närmare bestämt säter uppvuxen i avesta och har förstårr att det är en väldigt vw tät del av sverige, det visste jag inte innan! Kanske ses på nån träff i sommar!
Jag heter Dennis Gillander, 30år från Eslöv, Skåne. Hade tänkt skaffa en trevlig bubbla men gick och impulsköpte en kortad buss från 74.
Ej registreringsbesiktigad och kräver en del arbete, OM den någonsin går att få framföra lagligt på våra vägar har jag inte den blekaste aning om men jag hoppas givetvis.
Kommer att behöva en massa tips och goda råd för att lyckas och hoppas på att få det här.
För tillfället har jag ingen plats att mecka på den så jag håller på att samla delar i väntan på att ett hörn i svärfars verkstad ska bli ledigt.
Bilen startar och går om än lite hackigt efter långt stillastående.
Har bilder på den om nån finner det intressant, ska bara få sambon min att hjälpa mig lägga upp dem då de är "för stora" i de format de är i nu! Som ni förstår så är jag inte så haj på de här med datorer men det blir bättre...kanske... Glad att jag hittat hit iallafall!
Tja!
Nu är det dags för Jönköping att skaffa sig en VW klubb.
Central Coast Air Cooled heter den.
Alla som kör luftkyld VW är välkomna att skicka in en ansökan till klubben för medlemskap.
Ansökan:
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=19678
Vi finns på Facebook, där medlemmar vars ansökan gått igenom får tillträde.
Det finns även en blogg där diverse uppdateringar kommer att ske.
http://centralcoastac.blogg.se/
Ha det fint..!