|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Splitbuss augusti 61-
Sidor Föregående 1 2 3 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara

Hur länge lät du medlet sitta på? När jag körde lät jag det sitta i flera timmar ofta för att komma ner till originallacken, den påverkades inte alls av det. Sedan körde jag i flera omgångar på samma yta också för att få bort allt.
En riktigt cool buss, har nog mycket att berätta 
Det blev ju i alla fall snyggare eldflammor efteråt... 
Kalle Jag lät medlet sitta på ungefär 3-4 timmar men de gröna släppte bara lite, Men fick ett tips om att jag skulle sätta plast över och sedan låta de stå en natt å dra bort plasten på morgonen, tror dock att alla färg följer med då.....
Skåningen Jag har luskat lite i bussen och den såldes ny till svenska järnvägsstryrelsen och blev person bil runt 70-73 och renoverades, Med tanke på alla klister märken som sitter på rutorna har den varit i nästan hela europa
Löf haha ja den ser bra mycket snabbare ut nu 
Ursprungliga lacken sitter väll mycket hårdare? Brukar väll inte vara några problem med att låda det sitta lite längre? 
Nej min erfarenhet med Biltemas sörja är att den inte biter på originallacken. Inte på en bay iaf.
Nej min erfarenhet med Biltemas sörja är att den inte biter på originallacken. Inte på en bay iaf.
Samma här. Har testat på två bilar och har kommit ner till originallacken på bägge. Den har inte blivit påverkad av guckan. En Switter -52 och en Ghia -65.
Okej härligt då blir det att pröva med plast senare över natten, Bilder kommer imorgon 
Haha ja det blev ju det... Men inom snart framtid kommer det hända grejer igen 
Bara 10 månader kvar nu 
Dålig fart på grabben 
Är lite svårt när man inte har erfarenhet och en pappa som inte har allt för mycket vw sug. Men all plåt är ju nästan hemma så dax att låta svetsen gå varmt. 
Jaha då var det dags för lite uppdatering
Jag har haft lite problem med att få tag på papper då jag bara haft alla uppgifter utom reg numret.... och reg numret var tydligen a och o när det gällde ursprungskontroll då de ville ha bevis på att den gått i Svensk trafik
Och har ju nästan köpt på mig all plåt till bussen men inte fått börja pga min far då jag ej har tillgång till eget garage. Och papper på den var viktigt för han hur mycket jag än berättade att det skulle lösa sig tillslut. Så jag åkte till riksarkivet i uppsala och letade i 5 timmar bland alla bilar som hade haft W (Dalarna) men hittade ingenting
Men sedan hittade ju Bengt på ett inv:nr som min buss haft inom Kungliga Järnvägsstyrelsen. Så vi mailade ett arkiv inom svensk järnväg och vilken tur jag hade
Fick ett mail alldeles nyss med ett besiktnings bevis där reg numret på min buss stod! Så nu är allt snart i rullning igen!
Mvh Eddie 
Det var roligt att höra 
grattis till bra utfört detektiv arbete.!! 
Grattis!! Och jag har skickat Pm 
Stort Grattis 
Grymt!
ahmen tjääna christer. ser ut som att du kunde börjat igår! 
Bara lite handpåläggning och ett körkort, sedan ska vi ut och göra träffarna osäkra nästa sommar 
Sidor Föregående 1 2 3 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Splitbuss augusti 61-
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.