26

På färjan så är priset beroende på hur långt ekipaget är.
Är det under 6 meter så är det ett pris, över 6 meter ett annat.
Troligen är det över 6 meter om det inte är en Smart med liten trailer. ICQ/ab

Vi som ofta kör ner på kontinenten säger att det är smartast att köra Helsingborg - Helsingör och sen Rödby - Puttgarden, lite beroende på var du ska sen. Till Berlin är Gedser - Rostock smartare.

Det är 20 mil mellan Helsingör och Rödby.

Kombibiljett för bil: HH + RP = 2340:- då det är högsäsong över påsk.
Kombibilgett för bil + trailer = 4190:- eller 4560:- beroende på hur långt ekipaget är
Säger man att det är 10 meter så kan dom köpa det. Ibland. Säger du att det är under 6 så mäter dom det och ser att det är 12m och då är det 4560:- ICQ/ab

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

27

Hade Rye på besök här idag...Hmmm...man ska kanske hänga på er?  ICQ/ab

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

28

Tomas det tycker jag ICQ/ab

29

Absolut Tomas! Holland behöver också se Hazetbussen  ICQ/ag

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

30

Pratade med min Holländske chef, kan tydligen vara riktigt fint och mellan 15 och 25 grader varmt i slutet av April  ICQ/af
Inget jag kommer att ha råd att åka på dock  ICQ/ac

31

Det artar sig, 70 barndoors anmälda ICQ/ae  ICQ/ae

32

Jag tog en sväng med barndooren idag och stod och pratade med GustaF och Macke. Jag ska till iväg på jobb i en månad, och berättade att jag kände en viss stress. Då jag kommer hem har jag mindre än två veckor på mig att fixa barndooren. Det ska bytas bakhörn, botten på dörrar samt att det ska lackas en del.

Men Macke påminde mig om att jag borde vara lugn. Både Masen, Gustaf och Lasse står utan motorer i sina. Min är ju ändå körbar.  Det är nog första gången sen jag började med Vw som inte jag ligger "sist"    ICQ/af

33

Ska vi göra en avstämning på vilka som åker.

Barndoor Division finns på facebook!
............................................................................................

34 Senaste redigerad av masen (2014-03-21 11:00:05)

Demian skrev:

Jag tog en sväng med barndooren idag och stod och pratade med GustaF och Macke. Jag ska till iväg på jobb i en månad, och berättade att jag kände en viss stress. Då jag kommer hem har jag mindre än två veckor på mig att fixa barndooren. Det ska bytas bakhörn, botten på dörrar samt att det ska lackas en del.

Men Macke påminde mig om att jag borde vara lugn. Både Masen, Gustaf och Lasse står utan motorer i sina. Min är ju ändå körbar.  Det är nog första gången sen jag började med Vw som inte jag ligger "sist"    ICQ/af

motor hit och motor dit.. jag ska ju bara återställa min buss lite grann så är jag ju klar .. och jobba x-tra 4 av 5 dagar på ledigveckan som egentligen var avsedd för mekning.. så vi får väl se.. annars så åker vi väl med dig demian.. ICQ/ad

35

Jag stannar hemma. ICQ/ac Men jag har en burk färg som ska med ner till M.Mertz...vem kan ta den tro?

36

vi har planerat att åka via malmö.. så..

37

Jag bor 56 meter från E4an...

38

Jag Micke och Daniel åker Kielfärjan över mellan torsdag och fredag. I Kiel möter Richard Kovac upp med bihang. Med på färjan är en hel hög bilar som kommer norrifrån.

39

Great då har vi koll.

............................................................................................

40

Verkar som att jag och min sambo tar en weekend där nere också.. Dock utan buss. Ses kanske där.  ICQ/af

Barndoor Panel -1954x2 Typ1 -1950 EZ-camper -1965 EH pick-up -1958
[email protected]
0736696462
Sotarn

41

Jag och Roger börjar rulla på Onsdagen och åker via Malmö-bron-Rödby-Putgarden-Hamburg-Amerfort i sakta mak...och räknar med att bli omkörda av alla  ICQ/ab

Bengt i Sala

42

Då kan ni ju svänga inom mej...

43

Är ju nästan tjänstefel att inte göra det  ICQ/ab

Bengt i Sala

44 Senaste redigerad av 25hpman (2014-03-23 09:38:48)

Precis.  ICQ/ab

Behöver ni övernatta så går det med.

45

Jag tänkte hänga på Bengt o Roger, åker hemifrån på torsdagsmorgonen, Landelius är nog också på.

46

Tomas>> Det låter som ett bra alternativ  ICQ/ab
Bengt>> Trevligt, det blir ju perfekt med dig först i ledet, eftersom du hittar dit vi ska  ICQ/ab

Bengt i Sala

47

Nä jag hittar inte dit vi ska men det ordnar sig....karta o gps   ICQ/ag

48

Som det ser ut nu är det 50/50 att jag tar mig dit. Det beror på att jag har lite svårt att hitta en resekamrat. Antingen har folk inte råd, tid eller helt enkelt inte vill.
Om någon vill åka och köra splitfolka till Holland i påsk finns det således en plats ledig. ICQ/ab

49

Michos Miche skrev:

Som det ser ut nu är det 50/50 att jag tar mig dit. Det beror på att jag har lite svårt att hitta en resekamrat. Antingen har folk inte råd, tid eller helt enkelt inte vill.
Om någon vill åka och köra splitfolka till Holland i påsk finns det således en plats ledig. ICQ/ab

Förstår om vännerna hoppar av för att ekonomin inte tillåter.
Men har du själv slantarna så låt för jösse namn in polarna hindra dej. Det ångrar man alltid efteråt!

50 Senaste redigerad av Löf (2014-03-30 13:20:59)

En liten fundering så här på söndagseftermiddagen... men varför åker man till en Barndoorträff om man inte åker i en Barndoor?
Absolut inget illa ment och all cred till dom som kuskar hundratals mil för att frottera med likasinnade galningar men det blir liksom som och ställa upp på Solvalla med en ko istället för en häst... eller..? ICQ/ae

(Jag hade mer än gärna åkt ner om jag vart ledig och haft en passande vagn)

Buy the ticket, take the ride... - HST