Jag fixade till en halvgammal damcykel, 80-talsmodell, skall bli pendlarhoj mellan hemmet och spårvagnshållplatsen.
Dynamon var trasig, och kan ni tänka er, det finns inga nya dynamor att köpa längre. Ok, jag fattar, stenyxor, fonografrullar och höghjulingar är också utgångna ur sortimentet.... Man börjar känna sig som Kapten Stofil, han som vill ha en fast ansluten bakelitelefon, eller traditionell enväxlad och stabil herrcykel av 50-talsmodell...
Tänkte jag skulle ställt frågan här om någon hade en dynamo till övers, men sonen fixade en icke tidstypisk led-belysning... Ger ju iallafall mycket bättre ljus. Utvecklingen tycks gå framåt.
Men jag hittade inga torrbatterier från Tudor, katten också!
Sedan kan jag väl får tipsa er om en bra cykelaffär för begagnade hojar, "Returhuset" ute vid Kretsloppsparken i Alelyckan i Göteborg.
Någon typ av arbetsmarknadsprojekt, där man tar hand om gamla övergivna cyklar och rustar upp dem till försäljning. Utbudet varierar dag från dag, men ganska ofta kan man göra fynd.
Samtidigt låter man människor som har svårt att ta sig in på arbetsmarknaden en möjlighet.
Man kan även köpa en massa andra återvunna prylar, byggmateriel och ibland även bildelar etc.
http://goteborg.se/wps/portal/enheter/a … cFQHqa0ef/
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."