´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » 356 pre-A coupe.
Sidor Föregående 1 … 31 32 33 34 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara

Borrade 8 st 5mm hål för skruvarna till bakljusen igår å provmonterade..
Finns en del hål kvar efter förra ägarns försök att hitta rätt position....

Blir glad varje gång det är en updaterade i denna tråden då en cupe ligger varmt om hjärtat!
Bakljus placeringen är viktig för stuket, så det är inte en helt lätt uppgift att få till...
Men inte orolig i detta fallet 
Jo. Därför jag valde göra det rätt med första försöket...

Nu börjar det gå att göra nåt igen. Fick upp temperaturen till 5-10 grader idag så jag beslöt börja plasta ihop ena dörren...

brukar behövas något mer temp för att få igång härdnings processen... du kan inte skapa lite mer temp lokalt...
Jaja. Verkade nog härda i alla fall. Sista hann börja gela i burken under tiden jag jobbade. 
Idealet är 20 grader- men det är bar att blanda i någon % extra härdare så löser det sig.
För att det inte ska lukta i huset plastar jag mest utomhus numer och då det börjar närma sig nyår vill det till man har sisu och lite extra härdare
Jag fick lära mig hur av en snubbe som byggde extrema race båtar att det är noga med rätt temperatur typ 18-22 o när det börjar att härda tar man ut delarna i kylan för att bromsa härdningen o sen in i värmen igen om o om igen då fick man det jävla hårt o man kunde då använda mindre matrial o bygga tunnare skrov
Nu när dörrarna är i en bit får jag börja forma framkanterna på nytt där tidigare byggare sågat lite för friskt... 

Ute å dammas av!

Ja, vilket djäkla jobb du gjort!
O sen skall du ju ha 90Hkr.. (Efter besiktning) Vad har du där ?

Provmonterat motorn igen.

Ojojojoj, vilket underbart stuk!!!
Ute en stund igår igen.

sååååå rätt 

Looking good!!
Snyggt!
Ännu några små uppdateringar från min sida på denna...
Länge planerat göra övre dörrkant på insidan likt original. I höst formade jag till ett par plåtar å passade in dessa också.

Och i samma veva vek jag till botten plåtarna till värmekanalerna...

Kul att se att du jobbar vidare med possen
. ..
Sidor Föregående 1 … 31 32 33 34 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » 356 pre-A coupe.
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.