Tänker jag rätt nu.
Hittade ett elschema.

Funkar samma med denhär?

Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » 356 pre-A coupe.
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 … 34 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Tänker jag rätt nu.
Hittade ett elschema.

Funkar samma med denhär?

Ja det ska det göra. Signalen tas alltid från brytarna/minus på tändspolen på något vis.
Härligt! 
Tyvärr så fick jag ju inte med dom fuchsen när jag köpte projektet för dom skulle han egentligen ha på en annan bil men testade på denna....
Idag fick en -69 agera organdonator...
Efter att vinkelkapen sjungit en del melodier var detta kvar. Sågade ännu bort sidorna också...
Jo, lite synd faktiskt. Nåja nuvarande planer har inga fuch med och ändå blir det nog riktigt bra det med. 
Alla bilder är bra. Som sagt så är ju denhär byggsatsen lite okomplett i och med att det inte är en byggsats utan en tom kaross som måste fästas på ett chassi. Bitarna jag ska ha från diverse donatorer ska hjälpa mej att få karossen fästad på den platta som den redan står på. Plattan med chassinummer, bur mm. är ju redan typad för Finska besiktningsregler så det finns inget intresse att byta platta och Id. å gå genom samma rumba med nya bygglov mm... 
Tänkte göra om och göra rätt där förra ägarn popnitat dit endel aluplåt... Är mer för "OEM stuket" där man återanvänder original karossdelar så långt det är möjligt.... 
Nåja. Ni lär väl få se hur det formar sej varterfersom.. 
Nåja. Ni lär väl få se hur det formar sej varterfersom.. smile
jamen var är bilderna 
Det kommer Mera! 
Är väl inge kul me bilder på en massa sönderkapade folkor... 
Färsk bild på biten från-69an grovinpassad.

Suttit å kollat på motorn i förhållande till karossen och det verkar som om jag måste få upp motorn lite för att inte den "ska hänga för lågt"... Karossen får jag inte ner mera bak pga. buren..
Tanken slog mej att det borde ju gå att helt enkelt byta till bussnoskon å höja främre fästet dom 2-3cm som det skiljer på höjden på hockeysticken på noskonerna. Sen göra bakre växellådsfästet lika mycket högre..? Har ju inte nån betydelse i motorrummet på denna i och med att hela motorrummet ändå är helt öppet just nu.
Kommer å bli ännu mer tajt med rum för originalmotorn i och med att redan nu så passar inte original luftfilter under motorluckan...
Hör väl inte till vanligheterna att man höjer IRS lådor men i detta fall ser jag det som enda sättet för att få upp motorn i förhållande till karossen. (Utan stora ingrepp i bottenplattan...)
Tänkte på plåtbiten du passade in.. inga funderingar att plasta av den från en sida och göra en snygg plastpanel och integrera med karossen??
iofs kan man kitta limma fast plåten i plasten....lim sitter ju gött...
Nja. Plåten jag håller på å passar in sitter under buren, som är en fast del av bottenplattan så plåten kommer också bli en fast del av bottenplattan. Möjligtvis en del som går att skruva loss vid behov. Vid brytningen från bur och uppåt blir det sen bultfästen å övergång till glasfiber. Svårt å förklara men när allt är klart så förstår ni hur jag målat upp det i bakhuvet... 
Blir säkert bra... tänkte bara som en viktbesparing och enklare att integrera i plasten...
Ja mer bilder förklarar säkert bättre 
En halv kvadratmeter 1mm stålplåt väger 3,9kg medan en halv kvadratmeter 3mm glasfiberskiva väger 2,5kg..
Så plåten blir 1,4kg tyngre....
Förutsatt att man lyckas göra glasfiberskivan jämntjock.... 
Nuså. Var ute till garaget för å lappa ihop avgasröret på brukis Polon och "råkade samtidigt gå över till grannen som har plåtvikare"...
Nästa blir att såga två 108cm långa bitar av 50x50 fyrkantröret som ska svetsas på plåten. Därefter kan jag såga bort glasfiber innertröskeln å montera dit dehär i plåt istället under dörrtrösklarna.. 
hej kul att se att den gamla skorven äntligen blir färdig byggd

Nu fick jag då hem första delen till växellåds- och motorhöjningen. Jo, jag ska höja upp IRS lådan fastän det inte behövs för Cambern....
Höjningen vill jag bara göra av rent estetiska skäl... Karossen går först och främst inte att sänka mer över bottenplattan utan att göra ingrepp på buren. Dessutom sitter hålen i sidorna precis rätt beträffande torsionsstavarna. Och ändå tycker jag personligen att motorn hänger alldeles för lågt och synligt under karossen... Även läppen i motorrummet som förmodligen varit tänkt att fästa motorrumsplåtarna för att täta upp utrymmet med för högt i förhållande till motorn. Så en höjning är aktuellt.
Enda som ännu är öppet huruvida förgasarkiten får rum efter höjning..?
Det rör sej om max 30mm höjning hela vägen.
Växellådshöjningskit del 2..

Fick hem lite nya delar till rattstångspusslet.

Växellådshöjning..mmm intressant..mera! 
Om allt går bra får jag höjningen klar i helgen..
Idag hann jag äntligen å hämta ratten som jag köpte av Goopher. Den kom lite omvägar via Stockholm till Solf nära Vasa och nu hem hit. 
Lite kommande planer med endel pusselbitar. Ratt + splitbuss tutknapp + Porsche spyder framhuvslogo... Å så måste jag ha nåra klumpar med Aluminium som ska slängas in in nån metallsvarv innan de kan användas... 
ser bra ut
Lite exaktare ritning på gång....

Jvlr!!
Skruvarna som kom med rattnav för Grant ratt var ju förstås med sexkantskallar å dessutom med tumgängor....
Ratten har försänkning för koniska skruvskallar.... Lokala skruvspecialisten har inga tumgängade skruvar med konisk försänkning...


Sidor Föregående 1 2 3 4 5 … 34 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » 356 pre-A coupe.
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.