Dörrstängningen ger mig nästan rysningar! Det ser inte mycket ut för världen, men har man försökt tillverka eller anpassa något dylikt själv så vet man. Bra jobbat! Älskar verkligen bygget och allt pillande och joxande!
-Edward H Harriman
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » 356 pre-A coupe.
Sidor Föregående 1 … 24 25 26 27 28 … 34 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Dörrstängningen ger mig nästan rysningar! Det ser inte mycket ut för världen, men har man försökt tillverka eller anpassa något dylikt själv så vet man. Bra jobbat! Älskar verkligen bygget och allt pillande och joxande!
det blir bra det där
det är allt sådant små byggande som gör plast bilar så tidsödande att bygga på en plåt bil tänder man ju bara svetsen så är det klart , det var nog lika bra att jag sålde den hade aldrig orkat göra alla dessa saker jag tänkte inte längre än till karossen 
Äntligen fått tid att åka ut å göra nåt på riktigt igen... Funderat länge på lösningar på gångjärnsfästen i dörrarna. Gärna såna som ger stöd åt hela dörren samt även dörrstoppare i original stil...
Klacken nertill fungerar som fäste för en gummikudde som stoppar mot b-stolpen då dörren öppnas helt.
Så snyggt 
Like a glove 
Inget märkvärdigt men putsade skarven mellan ram å ytterskal efter hoplimning å testmonterade på gångjärn för å se att den ännu passar.
Här ett vidclip med luckan på plats.
https://youtu.be/ALE4VkMKkFM
Därefter kunde jag helplasta kanten runtom.
Nu ska sista originalhålen sågas ut.
Nice 
Steel is real 
Glass is Class :-)
Plastic is fantastic!
(Sorry, kunde inte låta bli!
)
Nu har sommarn gått utan att ha fått nåt vettigt gjort under hela sommarn.. Känns det som i alla fall.......
Igår kom jag äntligen igång med å försöka göra nåt åt innerskärmarna mellan A-stolpar å framhjul... Måste ju får det tätt där också på nåt snyggt sätt... Så jag knäckte grovt till en plåt som så småningom ska svetsas i chassit. Sen skarvas den mot karossen med glasfiber.... Bulan finns där av den orsaken att dörrens framkant måste få rum å svänga inåt......

blir bra de här, 356 cupe är bara så hårt 
Riktift fränt bygge! 
Vinterdepression.. Nån som vill köpa?? 
Nä nu får du göra klart den här! Låt den stå ett tag så blir du säkert sugen igen 
Du har gjort ett fantastiskt jobb och bör få uppleva att köra en färdig bil!
Funkar inte att göra klart när man inte hinner å inte heller har råd att ha alla projekt kvar.. Prioriteringar... 
Veckorna bara susar förbi å man vill hinna men hela tiden nåt annat som kommer i mellan....
Sidor Föregående 1 … 24 25 26 27 28 … 34 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » 356 pre-A coupe.
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.