Väldigt lite rum ovanför. Måste klura vidare. Bay mekanismen med långa genomföringsaxlar kan eventuellt göra det möjligt....
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » 356 pre-A coupe.
Sidor Föregående 1 … 21 22 23 24 25 … 34 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Väldigt lite rum ovanför. Måste klura vidare. Bay mekanismen med långa genomföringsaxlar kan eventuellt göra det möjligt....
sätt en vippa som vänder kraften till den ena sidan..
Jo, nåt sånt blir det. Bara funderat på det i mitt undermedvetna hittills. Börjar bli aktuellt att göra nåt av funderingarna nu innan jag gjort karossen klar. Lättare å passa in dylika detaljer innan jag gör klar alla innerpaneler mellan kupé och bagagelucka.. 
Tjenare! Grym tråd. Har en kort fråga.. Den ljusblåa donatorbilen som du slaktade, vad hade den för reg-nummer? 
Ingen aning…? hurså? 
Ingen aning…? hurså?
Funderade om det var morsans gamla, men den var det inte 
Hur menar du?
Att man förlänger axeln åt andra hållet, men har den intervall kanske elen är i vägen 
Jag har lösningen i huvet. Blir enkelt å funktionellt.. Blir liknande till pre-pre-a..... 
Blir det isolering runt rören för att undvika kondens? 
Troligtvis inte. Isoleringen i sej är värre vattenmagasin än om det är luft runt. Å heta rör kondenserar väl inte? 
Aha.. Du tänker så...
tja är det varmt hela tiden? ja gör man ett dräneringshål i botten, så kommer det ju ut iofs.. Eller göra helt hermetiskt tillslutet, så vad skall hända det blir ju inte mer fukt.. Sprutar man sedan in någon icke syrgas i hålrummet, så blir det ingen rost heller.. 
Tänk om du kunde göra en form på allt du skapar, så det gick att få färdiga anpassnings bitar i glasfiber senare... tänk så "enkelt" det skulle vara för andra Porsche 356 cupe skapare 
Nää, det är ju inge kul. Man vill ju ha ett unikt exemplar.. 
Blir det någon metall i dörrarna förutom lås gångjärn och fönsterhiss? Sitter gångjärnen "bara " i plasten. Eller blir det någon lokal förstärkning ingjuten?
Förövrigt mycket smidigt att först passa in stommen och därefter skinnet!!
Så läckert 
Blir troligen nåt tunt flatjärn som binder gångjärnen inuti dörrarna… Fönster ramarna har jag försökt hitta 20x20mm rostfri U-profil… Borde gå att göra. Vill helst inte betala 180GBP/st plus frakt för såna…
Besökte ett lokalt glasmästeri i veckan å fick en stump 12x12mm alu U-profil att leka med. var lite lat idag å bara helt kallt böjde, hamrade, böjde hamrade… Men konstaterade att bara jag gör en "sko" med ett 12x12mm spår i så kan jag med hjälp av den hamra och böja profilen utan veck mot 8mm mallen jag gjorde… 
Om du värmer aluminiumet så kan du ju under en begränsad tid mycket lättare böja aluminiumet..
På jobbet har vi aluminium profiler.. Typ 12*12 i u form. Om jag inte minns fel på måttet... Tyvärr är dom eloxerade och då spricker den fina ytan när man böjer.. Men det skall gå att få bort eloxeringen med någon syra..har jag för mig Sedan kan man eloxea om detaljen själv när den är färdig.
Sidor Föregående 1 … 21 22 23 24 25 … 34 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » 356 pre-A coupe.
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.