Denhär plattan har varit reggad i Finland.
Var det nåt strul med säljningen?
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » 356 pre-A coupe.
Sidor Föregående 1 … 14 15 16 17 18 … 34 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Denhär plattan har varit reggad i Finland.
Var det nåt strul med säljningen?
ja dom godkände inte exporten 
Ok. Tullen eller?
En kort visit till garaget idag så jag hann bara göra andra sidans plåt klar..
Kom på att jag hade ett par andra oljetankar också förutom dom två 911 tankarna jag har.. Sökte snabbt genom lagret å hittade faktiskt båda.. Ena var nån kantig grej som såg rätt hemgjord ut medan andra ser lite mer profsig ut..
Jädra snajdig tank 
Finns fejkBuicktrummor som kanske kan passa innanför.......
Finns fejkBuicktrummor som kanske kan passa innanför.......
Jo, jag vet men jag har dessa... 
Aluminium trummor istället för skivor?
![]()
Nä.. Inte riktigt... Fejk alu-trummorna passar perfekt på widefive skivorna å oken utan moddning...
Buicktrummorna är väl kostsamma? 
Blev lite hjulfest idag...
Plockade lös 6,5x16 fälgarna jag har under Hebstern för att testa dem på denhär. De är ju gjorda för att funka bak med långa pendelaxeln. Dvs. Offset på c. 43mm.
Bak funkade de perfekt.
Men fram blir det nog att söka 6 tum breda fälgbanor. Sen montera dem med samma utstick utåt som bak för att få lite mer rum mellan framfjädrar å fälgar/däck... 
Den skulle nog bli snygg med breda 16 tums splitbubbla fälgar också...
Men dessa ska som sagt på Hebstern snart... 
Följer , vilket fint prosject
mvh
Snart haha 
Ja visst är det trevligt att svetsa fast plåt!!
Vad blev det för fälgar? volvo? 
Nope. Hittade inga Volvo fälgar som funkar. Testade på frugans Volvo S60 AWD vinterplåtisar å dom är c. 2mm för stora.
Enda jag hittade som skulle varit perfekt med krymp passning var nån BMW e46 7x16 men det är för brett för mej...
Så jag tog det närmsta jag hittade... VW Bora 6,5x16. De är under en mm. glappa så de ska gå att göra av. Split fälgarna jag testmonterade tidigare i tråden är också gjorda av dem.
Hittade tyvärr bara två vid bildelsåtervinningen idag...
Sådärja! Nu börjar denna etapp snart nå sitt slut också...
Här även vänstra sidan nu punktad.
Sen var det bara att ta ur hela golvbiten å svetsa alla bitar klart!
Här är golvbiten monterad igen. Samt innerskärmbitarna monterade.
Svetsgasen tog lagom slut nu också. Så det blir väl nästa nu att putsa upp hela golvbiten å grunda den innan den svetsas permanent till ramen. Därefter får även innerskärmplåtarna svetsas.
jag hade en fälg som glappa ca 2mm tog en 1mm plåtremsa och knacka in imellan får att få lite stabilitet och prespassning.
ja, instämmer i kören, fyfan va tjusiga plåtjobb du gör :-)
Fy fan vad jag tycker det är roligt att se ditt bygge och hur det framskrider!!!
Fortsätt!!!!!
Du får ju inte så mycket inlägg i din tråd men jag tror att det är fler en jag som gillar det!
Tror att fälgar från Caddyn är samma som Boran, hade 4 st 16 x 6,5 som enligt rycket skulle suttit på en caddy.
Tyvärr slängda
annars hade du fått dom!
Håller med! :-) Mycket bra och inspirerande tråd. Längtar lite efter ett liknande bygge när man måste hitta egna lösningar och inte bara laga rost efter givna mått..
En Pre-A ska ju ha korrekt inredningsdetaljer så vad gör man när det inte finns original att köpa för vettiga pengar?
Jo, man gör en själv...
Ännu under arbete men väntar på printbar transferfilm så jag kan göra tavlan på tunnplåt å installera hela härligheten i en tömd gammal split klockas hus... 
Sidor Föregående 1 … 14 15 16 17 18 … 34 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » 356 pre-A coupe.
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.