Hoppas ni frågade om lov 
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Bilder & film » Skrotsafari & vrak
Sidor Föregående 1 … 92 93 94 95 96 … 147 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hoppas ni frågade om lov 
Ja polisen ,vi hade frågat om lov och ägaren skulle hjälpa oss att dra upp bubblan med 4wd traktor men slapp och kunde fortsätta plöja sina åkrar istället! 
Bakstötisen på pickisen....går den att rädda, tro?
Bakstötisen på pickisen....går den att rädda, tro?
Ja, kanske...Vi fick inte loss den men får ta med bättre verktyg och göra ett nytt försök lite längre fram 
Jaha vad trevligt! Karossen såg annars ganska "räddningsbar" ut för den som gillar oval! , bilder kanske ljuger? 
Jaha vad trevligt! Karossen såg annars ganska "räddningsbar" ut för den som gillar oval! , bilder kanske ljuger?
Ja, bilder ljuger jätte mycket!
Det som inte var deformerat hade rosten tagit,all plåt ovanför växellådan och halva hjulhusen bak samt hela trösklarna var borta m.m m.m 
Hellberg skrev:Jaha vad trevligt! Karossen såg annars ganska "räddningsbar" ut för den som gillar oval! , bilder kanske ljuger?
Ja, bilder ljuger jätte mycket!
Det som inte var deformerat hade rosten tagit,all plåt ovanför växellådan och halva hjulhusen bak samt hela trösklarna var borta m.m m.m
Jaha synd
trösklarna var ju dock en given kandidat men sånt är ju lätt, men om hela plåten på karossen är lövtunn så
du kanske kan ta ur rutram och bakruta? Det är inte en split men oval är värt att spara endå 
Viss patina...
doftgran?

Mycket delar som går att rädda på den. Grattis!
Nästintil orörd! En av få! 
Alltid skoj och hitta skogsvrak speciellt när dom står i närheten där man bor 
Gratulerar! Ta hem hela paketet och sortera upp 
Ratten hade vart skoj att ha om du ska ta hem den, även bakrutepartiet 
Okej Nu behöver jag er expertishjälp
Min vän har har en Splitbuss i skogen bakom huset han hyrar
Det handlar om ett skogsfynd och för att allting ska gå rätt till så vill jag veta hur jag gör. Bussen har stått där enligt sägen 40år markägaren är väl ägaren av bussen gissar jag. ska jag och markägaren upprätta nåt form av avtal oss emellan? ska det vara skriftligt?
Ni som har erfarenhet av detta please hjälp mig här.
Nästa vecka åker jag upp och rekar
Kanske lite ot men det är ju några vrak

Okej Nu behöver jag er expertishjälp
Min vän har har en Splitbuss i skogen bakom huset han hyrar
Det handlar om ett skogsfynd och för att allting ska gå rätt till så vill jag veta hur jag gör. Bussen har stått där enligt sägen 40år markägaren är väl ägaren av bussen gissar jag. ska jag och markägaren upprätta nåt form av avtal oss emellan? ska det vara skriftligt?
Ni som har erfarenhet av detta please hjälp mig här.
Nästa vecka åker jag upp och rekar
Du behöver ett kvitto av markägaren för att ursprungskontrollen skall gå igenom. Använd mall från tex veteranbörsen så blir det rätt.
Såg ju spännande ut trekronor, före 58 iaf
Mer info?
Kvittot behöver inte vara avancerat.
Ex
Trekronor har idag (datum) till fullo betalt (summa) för vw buss (Chassinummer).
Bilen är i ett av köparen godkänt skick.
underskrift
köpare: Trekronor/namnförtydligande
Säljare: Markägaren/namnförtydligande
* Saab 02:aFasen va bra tack för alla tips.
Känns ju lite bättre nu när man vet hur man ska lösa pappersbiten. nu är det bara att ge sig upp och reka få tag i ägaren och få denne att sälja bussen till mig och bärga. Hua vad spännande 
Fick ett tips om en gammal fiskekoja som skulle ha delad framruta. Den står på en Ö någon mil ifrån Älmhult. Ingen hade en aning om hur skicket skulle va men jag hoppades på att de iallafall skulle gå att bärga hem den. Men........
Inte mycket att bärga. 3 stora träd som totalmosat den för mååånga år sedan. Jaja, det var spännande att få kladda på en Splitbuss för första gången iallfall.
Rust In Peace 
oj...
Sidor Föregående 1 … 92 93 94 95 96 … 147 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Bilder & film » Skrotsafari & vrak
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.