mettis skrev:NiklasLarsson skrev:Och om du tänker rädda den så känner jag han som byggde den. De hann sätta ihop 2 bilar (eventuellt någon mer) innan det blev stopp att regga hembyggda bilar 1970. Den byggdes i Norrköping så den har inte kommit så långt på sin resa. Nyligen såldes en systerbil på blocket till en entusiast för småpengar och då la jag ut detta på bloggen http://luftkyld.blogspot.se/2012/01/rad … bygge.html där man även kan se hur det såg ut när man byggde bilarna. Systerbilen kommer att renoveras av den nuvarande ägaren.
Hör av dig om du vill komma i kontakt med den ursprungliga byggaren.
Kul att se och höra detta! Bilen på mina bilder är alltså den andra och sista....
Ärligt talat är det en ganska "yxig" kopia på RPB, och nuvarande ägare är väl en son (arvinge?) till de som byggde och hade glasfiberfirman.
Huvudsaken är att den inte slängs, men något större värde kommer en inte att få även om man lägger ned massa jobb och lite pengar (för att få den inreggad).Vet av en sådan kaross i trakterna runt Sundsvall. Stod på chassi förut men plockades av och står nu bakom en tillbyggnad. Varje gång jag åker förbi så tänker man att jag ska gå in och fråga chans på den. Ja även om den inte är det vackraste så är den tuff.
PeRi - du har PM!
Instagram: Luftkyld
I garaget:
Porsche 356C - inte helt original
RPB GT - liten och tuff