Bengt H skrev:Hittade det här på älgjakten i förra veckan, inte en aning om vad det är
snyggt ihopvikt i en liten hög
1928 Ford Tudor
Mycke möjligt 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Bilder & film » Skrotsafari & vrak
Sidor Föregående 1 … 44 45 46 47 48 … 147 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Bengt H skrev:Hittade det här på älgjakten i förra veckan, inte en aning om vad det är
1928 Ford Tudor
Mycke möjligt 
Johan W skrev:Bengt H skrev:Hittade det här på älgjakten i förra veckan, inte en aning om vad det är
1928 Ford Tudor
Mycke möjligt
Vad grundas detta antagande på ? Jag gissar lika gärna på Mercedes 540K ... 
Bengt H skrev:Johan W skrev:1928 Ford Tudor
Mycke möjligt
Nehe 540k är nog svårt att få det till
Kollar man på plåten på sidan så har den en 5cm upphöjd pressad linje som är slät som 28orna har och rundningen på taket liknar den med och plaseringen säger tudor men jag kan givetvis ha fel 
Bengt H skrev:Johan W skrev:1928 Ford Tudor
Mycke möjligt
Å jag tror på en Mercedes 220 H
Ja tror det är en Trabant eller möjligtvis en Boeing747.
Jag trillade över en loggad splittbuss idag. Ett skåp från 1962. Så otroligt kass bara...
Jag trillade över en loggad splittbuss idag. Ett skåp från 1962. Så otroligt kass bara...
Gjorde du dig illa?

Nejdå. Gubben hade också en ganska rostfri 1300 från -69 som han körde på gården o hämta posten med ute vid vägen. Senaste besiktning 1990 
Tog du några shots på bussen?
Jag lever inte så länge så det ens är lönt att fundera!
Kan det gått sådär för att den är fellastad? 
Oj där var ju lite pyssel på den..... Fanns där något av värde?
Se om du inte kan gräva upp en 20-30tals jänke framvagn eller delar av den. Solida gjutjärns prylar kan ju klarat sig. Sälj till mig sen
Behöver till min rodd
Var ute på skrotsafari hittade en gammal buss med pilarna fotfarande kvar, ska fråga markägaren om man får kapa bort hytten etc:
kanske sugen på bakdelen om den inte är för dålig i dropplisten , hör av dig om du får plocka nått för markägaren
Oj där var ju lite pyssel på den..... Fanns där något av värde?
Jadå, det finns det alltid. Samtliga rutor var hela, instrumentbräda, prylhyllan, styrväxel med stång, bakkofångaren, säkert framvagnen om jag får ta den, sätesstommar till framsoffan, reservhjulsbaljan, tuttblinkers, bakljus, strålkastare, luftgaller, tank, noskon, ev framstötis, o har jag tur så finns det ett regnummer med, för chassieplåtarna fanns där.
Tänkte erbjuda gubben en 500:- å då ska det ingå en förlängningssladd med 220v i. Så plockar jag allt av värde.
Jadå, det är aldrig fel. Gubben var lite besvärad, tyckte att det var väl inget att glo på. O kärringen var brydd för att jag skulle ta deras takpannor också. 
Ser ut som en Peugeot 403.
http://www.blocket.se/dalarna/Peugeot_4 … 16&w=3
Så är det nog HP , jag var inne på nåt engelskt men du har nog rätt..som vanligt. 
Simca Aronde
http://storage.canalblog.com/47/59/570736/44932716.jpg
Solklar matchning på både stötfångare och baklucke krom.
Styvt att ta en så udda bil.
Tack för hjälpen! Vi hade funderingar i fikarummet , en jobbarkompis fru tog detta kort. Står i skogarna nånstanns i närheten av Burträsk. Ser ut att ha varit en trevlig bil en gång i tiden....
Tack för hjälpen! Vi hade funderingar i fikarummet , en jobbarkompis fru tog detta kort. Står i skogarna nånstanns i närheten av Burträsk. Ser ut att ha varit en trevlig bil en gång i tiden....
Trefvligt, skrot är alltid kul, å framförallt i närheten! 
Sidor Föregående 1 … 44 45 46 47 48 … 147 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Bilder & film » Skrotsafari & vrak
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.