Jag tror inte strålkastarspolningen fanns 74, eller? Min spontana gissning är 75. Trevligt objekt, vore kul om den bärgades! 
Nu har jag fått fram att det är en 1975:a vw pick-up 261051. vad betyder dessa siffror.
Enkelhytt bay 1973:a
http://www.ssvc.org.uk/phpbb/viewtopic. … mp;t=78232

Skogs-"vrak" från Sverige.. Vet någon vart och när den hämtades? Det hade varit kul att veta
Från Blocket
http://www.blocket.se/dalarna/Veteranbi … 16&w=3
Östversionen av DKW/Auto Union AU 1000? Självmordsdörrar på DKW upp till 1958, så är nog något sådant. Har länge drömt om en låååg DKW som flyter fram. Kanske är den där något för mig? 
http://www.ssvc.org.uk/phpbb/viewtopic. … mp;t=78232
Skogs-"vrak" från Sverige.. Vet någon vart och när den hämtades? Det hade varit kul att veta
Ser väl vem som hellst att den haft BD bokstäver på den länsplåten.... 
Har för mig att det hittats flera tidiga lyxar ifjol kring luleå.
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden
Oj, så pass.. Den ser riktigt bra ut!
Nu har jag fått fram att det är en 1975:a vw pick-up 261051. vad betyder dessa siffror.
261051 står för enkelhytt p/u lastlucka till höger och ratten till vänster. 37KW motor =1600cc
J.Schill skrev:Nu har jag fått fram att det är en 1975:a vw pick-up 261051. vad betyder dessa siffror.
261051 står för enkelhytt p/u lastlucka till höger och ratten till vänster. 37KW motor =1600cc
Tackar tackar! Verkar som denna affär kan bli väldigt krånglig bara. 
Enkelhytt bay 1973:a

"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)
Är det nåt du hittat nu Hella ?
Jag och brorsan letade en annan grej men hittade en trött Renåå ..

Den mittemot ser lite fräschare ut 
Den mittemot ser lite fräschare ut
Nja, nu var den väl inte sådär jättefrisk den heller..... Nu hade den KANSKE uppfattats som renoveringsbar, men då (6-7 år sen??) var den bara ett vrak! Plundrades på det sista den hade att ge, och kapades sedan upp och hamnade på återvinningen! Är Nu troligen ett kylskåp hemma hos Dig!
Bussen däremot såldes till en kille (från Göteborg??) som skulle renovera!
Någon här?
De här bägge Typ 2:orna släpades hem för ca 10 år sen från en gubbe som hade MASSOR med skrot stående på en gård ca 1 mil från mig.... Nu är allt bortstädat och gården såld...
Inga fler VW förutom ett par Bay-bussar som gick till skrot, men massor av andra balla grejer och maskiner! Tror han försökte sälja rätt mycket på sluttampen, men säkert gick mycket i pressen.

"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)
Hella- var det den pickupen jag köpte ett bakre hörn från på BR för 5-6 år sen?
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
Jajamen, det var det! Hoppas det kom till användning! 
I nästa vecka kommer jag att posta många bilder på dagens fynd i Kiruna...har inte sladden med mej 
Visste väl att du inte kunde undvika grusvägarna i jakt på vw godis 
Oj! Det är ju Bengt utan skägg och pipa 
Det måste vara ett tag sedan.
I nästa vecka kommer jag att posta många bilder på dagens fynd i Kiruna...har inte sladden med mej

25hpman skrev:I nästa vecka kommer jag att posta många bilder på dagens fynd i Kiruna...har inte sladden med mej
ser inte ut att platsa i skrot och vrak tråden men färgen var gräslig
jag vill ha en splitpickup... 
Godkväll
Idag var Bengt-Göran och jag och tittade på en bubbla. 70 tals men lite svårt att ta sig fram till bubblan.

Var det pickisen du hittat Tomas?
Jepp, fin va?
Vafan Tomas.... Var du en knarkhund i ditt tidigare liv?