Då äre ju inte långt till att komma på besök för att grotta lite gammalt vw skrot i sala ju...
50 Barndoor Skåp (delägare) -51 Barndoor Kombi -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet
Nej jag har faktiskt planerat att per moped börja leta vrak nedanför Avesta. Igår hann jag inte, bubblan hade jag guide till och efter det blev det att hämta två partyprissar inne i Sala på något som torde vara årets tråkigaste och mest döda festival i Sverige. Inte nog med det så körde man Ford Ficus...
Jag hojtar till när jag har möjlighet att dra ner. 
Underbar tråd!
Jag tittar ner i mitt arkiv och finner bl.a denna;
Öland 1987
Denna 54 kombi fick jag av en gammal tant i april 1980. Helt komplett och inte alltför rostig!
Jag och Bengt hämtar den i juli 1994, men eftersom det var "just another fuckin´fiftyfour", så kapade vi ner den med Bengts nyinköpta tigersåg!!
Bengt å jag hade en förkärlek till att slakta femtifyror på 90-talet, eftersom dessa fanns i massor (??), och ingen var intresserade av dem...
Jag har lite blodiga bilder från dylika slakttillfällen, men det är nog inget för nervsvaga VW-nissar (Knappt jag själv vågar titta på dessa bilder)
Usch aj då! Blev ju lite ledsen där, men antar att det var väldigt vanligt på 80-talet
Har du fler bilder från "back in the days" ös på bara. Mest intressant för oss som fortfarande gick och drog morsan i kjolen på 80 talet.
//Göran
Mera uppsamling till "lägret" och ihållande "folkamord"
En april 55 kombi får hjälp upp på sin sista resa. Den var komplett men rostig, som det brukar heta. Slaktad och såld i primörbitar till hugade för cirka 10 år sedan.
En 52 skåp högerstyrd var redan avlivad och styckad då jag fann den i detta tillstånd...

Tidig 34 hästare som grannen hade på sin tomt, 20 meter från mina VW-samlingar!
Togs omhand, såldes vidare och slaktades av den nya ägaren eftersom den var ROSTIG!
Hyffsade lastdörrar ju.
-54 taxi som gjorde sin sista resa till barndoor-himlen för ca 10 år sedan med hjälp av "himmelfahrtkommando LUNDBERG/NYBERG"
Bengan försöker ju kursa en ambu -54:a nu...hann ni inte slakta den?
Bengt har blivit blödig som f..n de sista åren
och själv så har jag börjat blänga på trettihästars skit med lite andra ögon än för 20 år sen 
antar att bengt nyinköpta tigersåg är utjänt för många år sedan... men det är ju nästan så man blir sugen på att gå ut å kapa... 
Var och kikade på bubbla igår som ligger på tak. Bottenplattan och trösklarna var ju fruktansvärt bra för att vara skogsvrak
Sorry för dåliga bilder, blixten blev mest kornig. December 1955 är den tillverkad iaf. Lite grejer kommer att plockas om jag får tillstånd av markägaren.
den där kikade jag på för över 10 år sedan. ligger i en grop va? ska vara fler men nedgrävda tydligen. syrran bor i hedåker och känner dom som lagt den där. 
vi var och letade den gamla skroten utanför Österbybruk tidigare, men hittade inte på den. Vet att den ska vara vid Ramhälls gruvor/Morkarla.
Nån som har en vägbeskrivning ?
vi var och letade den gamla skroten utanför Österbybruk tidigare, men hittade inte på den. Vet att den ska vara vid Ramhälls gruvor/Morkarla.
Nån som har en vägbeskrivning ?
får du nys på det så hakar jag gärna på. älskar skrotresor! 
Den är väl tömd?
Den är nog tommare än var den var förut i alla fall jag har inte varit där på ett tag men 58a "Dh" är väll borta och prick pepparkakas bussen som jag vet.
http://www.youtube.com/user/barndoorbarnfind
Jag försöker bara mig själv, men inte inför barnen!
jn: Ligger i en grop yes! Bakrutan kan man ju använda till något kul iaf 
jn: Ligger i en grop yes! Bakrutan kan man ju använda till något kul iaf
om du orkar göra dig besväret att ta rutan så. verkar inte vara nån brist på ovalrutor iofs. då jag kikade på den var tom inredningen schysst och användbar. men då var man bortskämd och skulle ha nyskick på prylarna om det skulle vara lönt! 
-54 taxi som gjorde sin sista resa till barndoor-himlen för ca 10 år sedan med hjälp av "himmelfahrtkommando LUNDBERG/NYBERG"
Hmmm, jag undrar just om fronten ligger hemma hos mig. Den fick väl agera brevlåda hos Bengt innan Nicko köpte den. Sedan så köpte jag den av Nicko för några år sedan.
KdF Kundendienst-Berater skrev:-54 taxi som gjorde sin sista resa till barndoor-himlen för ca 10 år sedan med hjälp av "himmelfahrtkommando LUNDBERG/NYBERG"
Hmmm, jag undrar just om fronten ligger hemma hos mig. Den fick väl agera brevlåda hos Bengt innan Nicko köpte den. Sedan så köpte jag den av Nicko för några år sedan.
Så sant så!
50 Barndoor Skåp (delägare) -51 Barndoor Kombi -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet
barndoor är väl fränt men vad är det för skum ram som ligger till vänster bakom bussen? ser otroligt lång ut?
barndoor är väl fränt men vad är det för skum ram som ligger till vänster bakom bussen? ser otroligt lång ut?
tja ser ut som en ram till en pack cykel 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(