, . .·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Bilder & film » Skrotsafari & vrak
Sidor Föregående 1 … 25 26 27 28 29 … 147 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara

Inte nog med att gubben grävt ner dom i jorden, han har kört över dom med traktorn eller nått också.. Han skulle ha sparat dom!! De ligger 3 st splittar och en 60 talare där..
Så har min farsa också gjort en gång i sin ungdom, fast inga VWs, tydligen var det en Saab och två Opel. De körde över dem med traktor och hivade ner dem i en grusgrop och fyllde igen. 
en som gjorde lika med en ovanlig la salle på 50 talet här i årsunda. nergrävd på en grus/sandås. på nåt jäkla vis hade en värmlänning lyckats ta reda på vart och att detta var gjort. han knackade dörr i området till han fick napp. fick därefter tillåtelse av markägaren att gräva upp den och räddade tydligen en hel del. så inte bara vw-entusiaster som är så tokiga!
går rykten om en större lyxbil 30talet i en sjö i en liten tjärn här. frågan är vad för märke? mina tankar går direkt till duesenberg och horch. nån som har dykcert? 
Jag har PADI dykcert,hur djup är sjön?låter spännande 
är en tjärn så några meter bara. men det är ju lite yta och det är nog svårt att se men om du vill kan jag forska i det lite? i en by 3-4 mil norr om där vi bor. vore en ball räddning iofs. är det nån av dom märkena är den trots allt värd pengar oavsett hur den ser ut. 
är en tjärn så några meter bara. men det är ju lite yta och det är nog svårt att se men om du vill kan jag forska i det lite? i en by 3-4 mil norr om där vi bor. vore en ball räddning iofs. är det nån av dom märkena är den trots allt värd pengar oavsett hur den ser ut.
Det höll på gå riktigt illa i Mexico på grund av en Amerikan,har inte dykt sedan dess,men några meter
kan vara ett bra prova på dyk.Finns några vw bilar i stenbrott i våra trakter 
Eller känner någon till nån i norr/västerbotten? Det skulle ju vara ett toppensätt att hålla upp kunskaperna från jag tog dykarcertet.
Under Bergnäsbron i Luleå ligger det en gammal Amazon.
torsåker ska det finnas hur mycket bilar som helst. i kalkbrottet. men jag tror det är väldigt djupt iofs.
torsåker ska det finnas hur mycket bilar som helst. i kalkbrottet. men jag tror det är väldigt djupt iofs.
Intill Vagnhärad i Södermanland finns ett gäng kalkbrott, där det enligt utsago ska stå en Volvo PV i det "minsta" och grundaste brottet.
Som vid sommartid en solig dag ska kunna skönjas när du tittar ner i det klara vattnet!
De större och djupare brotten intill torde ruva på allsköns bilvrak(?)
ja det vi har här uppe är känt för bedrägeri-bilar sen länge och jag tror att försäkringsbolagen i omgångar anlitat dykare för att kolla. vore häftigt att prata med nån av dom om vad dom sett. förr dumpade man väl mer för att bli av med dom antar jag.
bilen i tjärnen ska enligt historien gått genom isen och att det på den tiden gick en väg över isen vintertid för att spara tid. sanningshalten vet jag inte men spännande ändå. känt till denna bil i snart 20 år. 
Ja det var Torsåker jag tänkte på,bardoms kompisen hade Gävle dykar butik och han gjorde ett antal dyk
där.Det ska finnas ett antal vw bilar på botten sa han :Tror det ligger på 15 meter om jag inte miss minner mig
inte så djupt!
Finns det någon här som har bilder från Skroten i Töcksfors innan de rensade upp där? hela åkern på höger sida var ju full i bilar med.
Var det på 90 talet under nån håll sverige rent veva som den rensades? nån här borde väl va gammal nog att komma ihåg och/eller ha fotat detta?
Eller känner någon till nån i norr/västerbotten? Det skulle ju vara ett toppensätt att hålla upp kunskaperna från jag tog dykarcertet.
Vet av en tjärn i närheten av umeå där dom ställde ut bilar på isen för att bli av med dom på 60 talet ...
För en 15-20 år sen kunde man visst fortfarande se taket på en bubbla....
Idag ser man den inte.
Troligtvis ganska dålig botten så bilarna ligger nog djupt nere i dyn...
* Saab 02:aDavid, Luleå skrev:Eller känner någon till nån i norr/västerbotten? Det skulle ju vara ett toppensätt att hålla upp kunskaperna från jag tog dykarcertet.
Vet av en tjärn i närheten av umeå där dom ställde ut bilar på isen för att bli av med dom på 60 talet ...
För en 15-20 år sen kunde man visst fortfarande se taket på en bubbla....Idag ser man den inte.
Troligtvis ganska dålig botten så bilarna ligger nog djupt nere i dyn...
Jag vet av en sådan tjärn i Lule-trakten med. Men botten är riktigt dyig och de som kommer från byn har provat fridyka utan att hittat nåt. Det ska visst vara Fällträsket. Om det finns någon annan kanske 
Finns det någon här som har bilder från Skroten i Töcksfors innan de rensade upp där? hela åkern på höger sida var ju full i bilar med.
Var det på 90 talet under nån håll sverige rent veva som den rensades? nån här borde väl va gammal nog att komma ihåg och/eller ha fotat detta?
det på högersidan är bara några år sen dom rensade. tänk att en årsundabo ska behöva tala om det för en töcksforsbo?!
kan ha kort nånstans men måste gräva djupt isåfall. vet att demian kan ha ev och även janne i kumla. vet inte om janne finns här dock.
jn skrev:torsåker ska det finnas hur mycket bilar som helst. i kalkbrottet. men jag tror det är väldigt djupt iofs.
Intill Vagnhärad i Södermanland finns ett gäng kalkbrott, där det enligt utsago ska stå en Volvo PV i det "minsta" och grundaste brottet.
Som vid sommartid en solig dag ska kunna skönjas när du tittar ner i det klara vattnet!
De större och djupare brotten intill torde ruva på allsköns bilvrak(?)
Det lilla har tömts ett par gånger o de vrak man sett har inte satt sig på minnet, alldeles för nytt. Det djupa har iaf inte jag sett något kul i men man ser ju å andra sidan inte så långt. Tror mer på Bergslagens gamla gruvhål isf. De användes ju istf soptipp under många år.
Fasiken vad man ångar att man inte köpte dubbelhytten med jätte domkraften på taket för typ 2000:-
Det var några utlänningar som var och hämtade den....
Fasiken vad man ångar att man inte köpte dubbelhytten med jätte domkraften på taket för typ 2000:-
![]()
fast den var väl ändå lite för trött? klart att allt går men om precis hela bilen är trött överallt. är det värt det då?
![]()
Är du säker på det ?
Jag har sett bilder på Meanbugs eller typ-2 klubben på en orange dubbelhytt som blivit bärgad därifrån.
Vad jag minns så hamnade den hos någon i Sverige.
Riktigt cool var den iaf 
Det var en kille från Skövde som köpte dubbelhytten.
På åkern till höger stod det inte så mycket vw. Det stod en barndoor där, med avkapat tak och ytterligare en dubbelhytt. Jag hann rädda baksätet ur den.
Det var en kille från Skövde som köpte dubbelhytten.
På åkern till höger stod det inte så mycket vw. Det stod en barndoor där, med avkapat tak och ytterligare en dubbelhytt. Jag hann rädda baksätet ur den.
Ok då minns jag fel,kul att den är kvar i Svea,hoppas att den kommer ut snart 
Japp, visst var det han?
Ja man borde kanske skämmas för att man inte visste när dom tömde högra sidan men det måste väl ändå vara 10 årsen? Vet att jag var där med pappa nån gång men det var längesedan. Har för mig det var många Volvo pv som stod där. Vore kul om nån hittar några gamla bilder därifrån.
En kille från Skövde? Var det Tibbe?
Tibbe och en kille som heter Fredrik som även skakat liv i en enkelhytt som hämtades där. Det var även dem som jag var själv med och kapade av fronten på på den röda panelen som nämns tidigare i tråden förra våren!
Sidor Föregående 1 … 25 26 27 28 29 … 147 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Bilder & film » Skrotsafari & vrak
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.