Kolla med Demian! Tror du kan ha chansen att köpa den inom en snar framtid.... Betydligt bättre nu än då.
(tror de e samma)
Jo den delar man garage med just nu 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Bilder & film » Skrotsafari & vrak
Sidor Föregående 1 … 126 127 128 129 130 … 147 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Kolla med Demian! Tror du kan ha chansen att köpa den inom en snar framtid.... Betydligt bättre nu än då.
(tror de e samma)
Jo den delar man garage med just nu 
Visst finns det potential i den, dock var den bra krokig i framvagnen när jag och Tommy bärgade den.. men står den hos Demian nu så är det väl bara två veckors arbete innan den är klar.. !? 
Ja, det var väl max 2veckor arbete på den 
Ska bli kul att se hur det har gått med den 
Någon som vet vad som hänt med den här bussen...?
Jag fick förmånen att åka och titta på den och köpa den om jag ville, ångrar att jag inte gjorde det.
Tänkte att jag tog mig vatten över huvudet och så fick jag mothugg när jag väl kom hem den dagen... Varje gång jag tänker på folkabussar och suget kommer så får jag ångest att jag inte själv köpte den här faktiskt... Jag bara älskar färgsättningen och själva stilen!Ja, man får väl skylla sig själv
Ja, du kommer nog inte att känna igen den. Varken färgen eller mossan höll för en tvätt
Sen behöver du inte ångra att du inte köpte den. Det är mer jobb på den än det var på min -55 barndoor, men det var jag införstått med då jag köpte den.
Jag ska ta några riktiga kort nån dag. Det blir roliga före och efter bilder...
Det finns en bild Demians buss i min tråd 
Wompa skrev:Någon som vet vad som hänt med den här bussen...?
Jag fick förmånen att åka och titta på den och köpa den om jag ville, ångrar att jag inte gjorde det.
Tänkte att jag tog mig vatten över huvudet och så fick jag mothugg när jag väl kom hem den dagen... Varje gång jag tänker på folkabussar och suget kommer så får jag ångest att jag inte själv köpte den här faktiskt... Jag bara älskar färgsättningen och själva stilen!Ja, man får väl skylla sig själv
Ja, du kommer nog inte att känna igen den. Varken färgen eller mossan höll för en tvätt
![]()
Sen behöver du inte ångra att du inte köpte den. Det är mer jobb på den än det var på min -55 barndoor, men det var jag införstått med då jag köpte den.
Jag ska ta några riktiga kort nån dag. Det blir roliga före och efter bilder...
Var det så illa alltså, hade ju annars varit rätt så hårigt att låtit mossan vara kvar på taket 
Jag är dock inte insatt i hur mycket jobb det var på 55:an... Allt du gör genomför du så snabbt så det känns som alla projekt är tvåveckorsprojekt
Aja, ska bli kul att se om det vart en svan av den fula ankungen!
Nu slipper jag iaf tänka på den. Det var iaf inte så att jag sålde smöret och tappade pengarna! 
Ett skogsvrak inomhus?
Fan vad petig du är då. Dom låg ute, jag tänkte någon kunde ha nytta av dom än att dom låg och möglade i skogen. Du klagar inte så mycket när folk bärgar...

Jag är van vid bilder på just bilar o lik i skog o mark, inte på delar som man har hittat. Men, det är kanske dags för en förändring?
Tråden heter ju "Skrotsafari & vrak", jag tolkar det som att det kan vara skot både inom o utomhus, så kör på med inomhusskrot också 
Ja till och med en "selfie"kan väl duga om man känner sig som ett sådant..vrak alltså.. 
Varför inte starta en tråd enbart för fynd av delar osv? 
inget svar på frågan?

Tycker det är bra med allt skrot i en tråd, både hela bilar o delar 
inget svar på frågan?
Bubbla från 68a och uppåt.
Den här bussen fick jag tips om sommaren 2013 och for dit och kollade.
bärgning planerades men den stod så dåligt till så när vi väl satte igång så funkade det inte alls. så jag bestämde mig att vänta till vintern så den pallades upp för kommande bärgning. annat kom imellan så nu är vi här och äntligen fick jag den ur skogen 
själva bussen är i min gissning årsmd 56-59, vad tror ni? har ännu inte kollat upp chassienr då det va lite svårt att läsa av.
här kommer lite bilder från sommaren då den hittades tills nu då den är bärgad!
Jag tippar på 55-57, då sidodörrens handtag inte har någon försänkning för fingrarna. Detta kom 1958.
Trevlig vagn..grattis! 
Grattis till fyndet 
Barnfind
Já.. idag blev någon sort av Skrotsafari
Imorse ringde en vän som höll på att flytta. Fråga om jag va intresserad av lite vw-de- (där satt jag redan i bakom ratten fast jag låg i sängen när han ringde.) -lar som han bara ville bli av med.
Vi bara öste ut det på släpen - sen hem och bara av med det, för min släp måste vara tom till i morgon - Hade inte tid att kolla så noga på små sakerna i lådorna - men en hel del godis var där
. Blandat bubbla 50-60 tal, ghia sent 50 och till split och bay buss. Bland de stora delarna fans det tex. Typ1 -59 hö dörr med allt utom dörrsida i fint skick + en baklucka från en -60, Nos split-buss ljuddämpare 59-62 + Nos bak kofångare split-buss 55-67, Huv och baklucka från en Ghia -57 el -58, rutor och chromlister. Reservdels katalog, instruktionsböcker, fäljar, bak och fram lampor mm.
Riktigt NAJS.... fick med allt utom en fälg, som låg på baksidan och var lite svår att få loss. 
Jag har fått många PM och det har kladdats en del i tråden. Men inget är tyvärr till salu - för än de ev. kommer i säljes tråden
Busskofångaren är jag spekulant på....
Och ljuddämparen till buss kan jag tänka mig 
Sidor Föregående 1 … 126 127 128 129 130 … 147 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Bilder & film » Skrotsafari & vrak
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.