Hade ett likadant tändningslås på en 54a som jag ägde för några år sedan. Har tyvärr ingen bild.
VW 1300 -66
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Bilder & film » Skrotsafari & vrak
Sidor Föregående 1 … 123 124 125 126 127 … 147 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hade ett likadant tändningslås på en 54a som jag ägde för några år sedan. Har tyvärr ingen bild.
Tillbehörslås som fanns under split-ovaltiden, inte så vanligt idag, värt att ta vara på även om nyckeln fattas.
En t

Snygga foton 
X2.. 

Började prata VW med en norsk kollega; ja vi har en sån där VW buss på gården, har stått i 15-20 år... fantasin drog iväg, splitbuss, barndoor eller... men det visade sig vara en Bay 
1971
Inte för att han hade en aning när jag sa det men ja, det borde det vara 
Inte fy skam det heller, helt klart värd att rädda
det lönar sig att prata vw med kollegor men i bland vill man inte höra. I somras berättade en kollega att hans pappa hade haft bilverkstad på 60-70 talet och när han gick bort för två år sedan så slängde dem allt på återbruk - vw ljuddämpare, tänddelar, ja slitdelar, sånt som gick åt när det begav sig mestadels till vw, mb, opel, volvo, saab. Dom orkade inte sälja det så han sa att det var synd att han inte kände mig då.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/ost … pa-gotland
Vad tror ni? Kan dem ha hittat en och annan VW nergrävd som dem nu har krossat med skopan? 
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/ost … pa-gotland
Vad tror ni? Kan dem ha hittat en och annan VW nergrävd som dem nu har krossat med skopan?
Det här är taget av VWestin på det stället:
Fick ett tips om 52 nedgrävda bilar idag! Här är en av dom som tittar upp
Jag var där o tittade innan dom spärrade av och då tittade bl.a. Annat en typ 1 med soltak o en pickup -59 fram
tyvärr så var allt överkört med bulldozer för att ta mindre plats, så det var inte mycket att ta hand om
Men jag hade gärna arbetat gratis när dom grävde upp resten
Nu är allt borta sorgligt nog
Häftigt ändå!
Kommer ihåg i närheten av mitt bostadsområde fanns ett "stenrös" där det alltid fanns massa skrot i jorden... kan tänka mig att det stod en och annan bil där under också men det var massa år sen, nu är det uppgrävt och bebyggt!
Huset som stod i närheten som var det enda huset i härrans massa år kan säga att "skroten" var från tidigt 60tal.
Minns att det stack fram en vind kaross från en splittbubbla ur en jordhög på "Gamla soptippen" i Hofors där jag växte upp. Bortom räddning redan då.
Hittade en VW pickup 1977 när jag var på promenad runt byn där jag bor i somras.. Bestämde mig för att ta en närmare titt på den idag. Ser ut att vara i bra skick
Senast besiktad 1993. Men har blivit bogserad dit den står i en skogsvrå, vet gott och väl vem som äger den.. Frågan om det kan vara värt att köpa den? Vad är den värd ungefär?

Hittade en VW pickup 1977 när jag var på promenad runt byn där jag bor i somras.. Bestämde mig för att ta en närmare titt på den idag. Ser ut att vara i bra skick
Senast besiktad 1993. Men har blivit bogserad dit den står i en skogsvrå, vet gott och väl vem som äger den.. Frågan om det kan vara värt att köpa den? Vad är den värd ungefär?
Sorry Kroffe. Den där är min, har bara inte hämtat den ännu 
Den stannar i övik iallafall
roligt! Tyckte det kändes skaligt att den stod där och frös.
Vad har du för planer för den? 
Hoppas den får ett värdigt och tidsenligt liv som är överensstämmande med tiden när den var i aktiv tjänst i fortsättningen.
Det är allt för många bilar som "vandaliseras" pga av modeväxlingar inom hobbyn.
Nu är den väl inte fullt så frisk som bilderna ger sken av. Finns rost och en hel del gamla lagningar som borde snyggas till. Jag skulle vilja ha den blå med vita stötisar, kanske andra hjul men med originalhöjd. Tämligen original alltså. 
Tjänstebilsskylten är ju cool. Kan det vara en gammal vattenfallsbil?
Blir du trött på hjulen så hör av dig
skulle passa bra på min bubbla.
Går det inte att faxa och få tag på tidigare ägare? Bör ju stå om vattenfall ägt den! Riktigt cool iallafall!
Blir du trött på hjulen så hör av dig
skulle passa bra på min bubbla.
Går det inte att faxa och få tag på tidigare ägare? Bör ju stå om vattenfall ägt den! Riktigt cool iallafall!
Iofs fel bultcirkeln men allt går. Ska forska i historiken vad det lider.
Hittade ett fynd nära hemma för en tid sedan, synd bara att det finns skogsmaskiner!
Här är ytterligare fynd som jag har gjort tidigare! Denna har också varit Tjänstebil från början, vägverket, men på senare tid jakt koja.
Sidor Föregående 1 … 123 124 125 126 127 … 147 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Bilder & film » Skrotsafari & vrak
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.