Det har gått rätt segt i smedjan i vinter. Visst har det blivit en del gjort men de större projekten har stått stilla .. tänkte berätta att det iaf händer nånting då ni inte tror jag helt lagt av.
Bilder kommer i oordning nedan så ni får lägga ihop lite själv
I alla fall så blev det ju Coldballs med 1303:an och Swing. Dock så rasade motorn så det blev inte så mycket kört men vi hade kul ändå. Efter det så köpte jag ut Swing ur bilen och håller nu på att sätta ihop motorn igen. Haveriet berodde nåt metalliskt skräp som på nåt vis legat i motorn och kilade sej fast mellan de rakskurna kamdreven så kammen gick av!
Klantigt men ett bevis på att noggrannhet och renlighet är ett måste vid motorbygge
Jaja, på väg ihop nu iaf och då har det också köpts in justerbara fjäderben och Pedrinifälgar så kan det bli en skoj räser i sommar också
Annars så har jag hjälpt lillebror Koch med hans '66a . Byggt framvagn och lite annat pyssel och idag blev den besiktad så han har sommaren framför sej med en cool Classic cal-looker
I övrigt så har jag byggt ny arbetsbänk och varit runt i lite olika garage och fikarum så det mesta är som vanligt , skillnade är nog mest att jag inte har svetsat rost hela vintern. Jo, en större röjning av objekt och delar görs också. Jag har bestämt för att fokusera lite mer så K70:in och Fiat är sålda och lagerhyllorns tömd sakta men säkert men helt utan bil och projekt kommer jag inte vara så med skärsår och oljesvarta fingrar kommer säkert en uppdatering framöver också även om de inte är lika frekventa som tidigare
Väl mött i sommar VWänner
Post's attachments
IMG_1417.JPG 93.19 kb, 269 downloads since 2017-05-11

IMG_1435.JPG 144.33 kb, 245 downloads since 2017-05-11
You´ll never know...