Nästan en vecka utan uppdates !? Vad har hänt? Har jag skurit mej på rondellen pga icke korrekt monterad skyddsutrustning? Har jag funnit Jesus i botten av en semla? Har jag börjat med fågelskådning?
Nej! Icke! Men ibland blir det så, man har inte lust att andas rost varje kväll men tro inte att jag varit utan Folkswagens ändå, nänä...
Jag och Bob Turri var upp till Ace Vwinter Rally i Östersund i helgen. Startade tidigt på morgonen och kom fram 2 timmar senare till en liten håla utanför Östersund där det stod ett tjugotal rallysugna bilar med minst lika taggade chaufförer. Danne åkte m Helmut och hade cigarren lastad för lite rejs och hade även med några behövande plåtbitar till pickisen så snart blir det svetsrök från smedjan igen. Var så säker..
Hursomhelst så var det ett skitkul arrangemang och ett välbehövligt möte med goda VW vänner så här mitt i vintern i brist på andra träffar. Jag och Turri blev då så taggade att nästa år behöver vi minst en bil från Volks of Hälsingland ! Annars så var det kul bara att kolla och vara publik åxå. Finns mycket att berätta men jag tar det snabbt bara. Samling på morgonen och sen ut i skogen till en avlyst väg där det kördes köra två vändor x 3 km , sen återsamling m. lunch och efter det ner på sjön. Ett par olika plogade banor med fri körning i ett par timmar och sen två varv med tidtagning. Åter till samlingslokalen när det började skymma för klädbyte, bastu och chill innan middag m prisutdelning och sen ljuga ikapp om spårval, fastkörningar och allmänt VW snack!
Sen hade arrangörerna lyckas fått ihop ett fint prisbord till lotteriet åxå och kôlbullar fanns förstås som sej bör på en vinterträff i Norrland.
Ja ni hör ju, en späckad och skitkul dag som jag garanterat åker på igen ! Tack för den träffen ! 
Post's attachments
ace1.JPG 389.36 kb, 203 downloads since 2015-02-02

ace2.JPG 420.15 kb, 204 downloads since 2015-02-02

ace3.JPG 382.96 kb, 2163 downloads since 2015-02-02

ace4.JPG 376.4 kb, 198 downloads since 2015-02-02

ace5.JPG 345.64 kb, 164 downloads since 2015-02-02
You´ll never know...