1,826

Hur kan man bekymra sig för vinkelslipsskador, när man kör en VW i modern trafik? ICQ/ab
https://www.youtube.com/watch?v=ZEBlDHkqNnQ

Jag kör en Ford från 1933 med mekaniska låsningsfria bromsar, och risken att dö i den är mycket större än att kapa bort kroppsdelar med vinkelslip, om olyckan är framme.

Snyggt jobbat förresten...

"ljushuvud"

1,827

Mycket tydlig statistik visar att 100 % av alla människor dör men väldigt få i gammelbilsolyckor eller i bilrenoveringsrelaterade skador..

You´ll never know...

1,828

Helsings Smedja skrev:
Thomas Å skrev:
GB skrev:

Fan Helsing, fick lov att googla bilder på vinkelslipsskador... god damn... nu kommer man va nojig  Default/yikes

Inte då, följ bara säkerhetsföreskriften nedan, tänk bort det där med håret... ICQ/ad

"Använd lämpliga kläder. Använd inte löst sittande kläder eller smycken. Håll hår, kläder och
handskar borta från rörliga delar. Löst sittande kläder, smycken och långt hår kan fastna i rörliga
delar."

Och " löst sittande kläder .. "    dina baggyjeans och burton hoodie från skatetiden är dags att sluta med ändå GB ...

Thomas, vadå tänk bort det där med hår? länge sen vi sågs, jag har kanske spart ut...
Helsing, Peace & Love hoodie  ICQ/ad bra jobbat  ICQ/ab

1,829

GB skrev:
Helsings Smedja skrev:
Thomas Å skrev:

Inte då, följ bara säkerhetsföreskriften nedan, tänk bort det där med håret... ICQ/ad

"Använd lämpliga kläder. Använd inte löst sittande kläder eller smycken. Håll hår, kläder och
handskar borta från rörliga delar. Löst sittande kläder, smycken och långt hår kan fastna i rörliga
delar."

Och " löst sittande kläder .. "    dina baggyjeans och burton hoodie från skatetiden är dags att sluta med ändå GB ...

Thomas, vadå tänk bort det där med hår? länge sen vi sågs, jag har kanske spart ut...
Helsing, Peace & Love hoodie  ICQ/ad bra jobbat  ICQ/ab

Om du sparat ut GB blir du ju att se ut som Krusty the Clown!!!

1,830

Krusty the clown eller mr Burns....  Pest eller kolera

1,831

GustaF skrev:

Krusty the clown eller mr Burns....  Pest eller kolera

Default/lol

Den däringa GB verkar ha det bra förspänt, min personlighetsklyvning har bara att välja mellan "tomten på loftet" och "han som vi inte talar om"...

S

1,832

:-) ;-)

"Pimped by Nature"

1,833

Knäckte till en passande plåtbit av en Klokkerholm Bay bakskärm ikväll mellan kaffedrickande med Skäggo och felsökning av el. Har hänt nåt med pannan i smedjan, jordfelsbrytaren slår ifrån helt plötsligt så nu har jag ingen värme i lokalen...  Default/hmm Får svetsa mej varm imorrn helt enkelt.  ICQ/ae

Post's attachments

DSC_0222.JPG, 139.96 kb, 1568 x 882
DSC_0222.JPG 139.96 kb, 209 downloads since 2015-01-07 

DSC_0224.JPG, 111.14 kb, 1568 x 882
DSC_0224.JPG 111.14 kb, 213 downloads since 2015-01-07 

You´ll never know...

1,834

Glädjande att se ytterligare en hembyggd krymp och sträck stomme ICQ/ag  gärna bild på det som går ner.. själv kör jag handjagat.. ICQ/ad

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

1,835

Mr 56 skrev:

Hur kan man bekymra sig för vinkelslipsskador, när man kör en VW i modern trafik? ICQ/ab
https://www.youtube.com/watch?v=ZEBlDHkqNnQ

Jag kör en Ford från 1933 med mekaniska låsningsfria bromsar, och risken att dö i den är mycket större än att kapa bort kroppsdelar med vinkelslip, om olyckan är framme.

Snyggt jobbat förresten...

Är det möjligen du som kallar dig mr 42 på ett annat forum? Apropå personlighetsklyvning.... :-)

Bay 78 Kleinbus under uppsvetsning, Bay 77 Donatorbuss (skrotad nu), T23 projekt

1,836

så är det nog, och på ett tredje heter jag Mr76 :-)
VW cab 1956
Ford 1942 (såld)
Harley 1976

"ljushuvud"

1,837

Jag har fått igång värmen hjälpligt. Jag har en gammal liten elpanna till två element och nu var det en rejäl kortslutning i den ställbara strömbrytaren till elpatronen.. hoppas reparationen håller till våren iaf så ska jag nog göra en liten revision på värmessystemet då.

Men jag har svetsat mej varm åxå. Nu sitter skärmen ihop med tröskel och och delvis ny innerskärm ! Så då hoppar vi på B stolpen nästa gång så jag kan avsluta den här sidan nån jävla gång.  ICQ/ae

MickeTh , så här ser fotpedalen ut. Mycket enkelt gjort. Kopiera om du vill..  ICQ/ab

Och till alla som saknat Grenje kan jag säja att bara för att han inte är här inne så står det inte helt still i Buscafét. Senaste projektet är en ´66 med tydligt ´80 tals stuk !  ICQ/af Den kommer dock knappast att behålla den stilen för det är en present till sambon och hon vill tydligen ha en "fin" bil!  ICQ/ae

Post's attachments

DSC_0229.JPG, 160.07 kb, 1960 x 1102
DSC_0229.JPG 160.07 kb, 200 downloads since 2015-01-08 

Grenje.JPG, 236.07 kb, 1960 x 1102
Grenje.JPG 236.07 kb, 234 downloads since 2015-01-08 

You´ll never know...

1,838

Jamen är det inte ett par "piratbrallor" på herr Grenje vintern till trots..? Skönt att han håller stilen.. ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

1,839

Tjusigt! Då äre ju bara resten kvar som dom säger... ICQ/ad Gåre inte byta brytaren på pannan då? Eller "tjuvkoppla förbi"?

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

1,840

Bra reg nummer på -66an !

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1,841

Går nu mera under namnet "BUKsvågern". Ja ja, det man sår får man bädda. Kärleken är bilnd å skorpmjöl skaver i karuschan. ICQ/ae

*VW Notchback 1500 S -65 * VW Typ 1 -60 * VW 1500 -68 * VW 1303s -73 * VW 1300 -66 (Husmusens)*   

Läs om hur allting började här i "Om rätten att lura en polare..."   
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=1879

1,842

Gjorde mej en liten plåtbit igår och tänkte sy ihop det här ikväll. Men, på tröskeln så är falsen utåtgående, ska det var så ? På andra sidan, utan lastlucka då så är det ju utvändiga falser men har har vi ju lastluckan med tillhörande invändig svets och det känns på sätt och vis onödigt att "vända" på skarven.. Nu är ju tröskeln formad så så det är säkert rätt men är det nån som har en bild på en original bil med korrekta skarvar ?

Post's attachments

namnlös.JPG, 53.53 kb, 607 x 809
namnlös.JPG 53.53 kb, 206 downloads since 2015-01-11 

You´ll never know...

1,843

Nä det var det inte... men Gullback, storsvetsarn från Rättvik, ringde och sa att skarven ska vara invändigt så då kör vi på det.  ICQ/ab

Fräste ihop skrotet och se på fan,  lite jobb kvar invändigt på B-stolpe/hjulhus men det var ju skönt att hela sidan hänger kvar där utan varken svetstänger eller plåtskruv !  ICQ/ab

Post's attachments

Dannes8.JPG, 120.47 kb, 1568 x 882
Dannes8.JPG 120.47 kb, 218 downloads since 2015-01-11 

You´ll never know...

1,844

Fan, du nöter på.... Bra jobbat.

1,845

Ser bra ut Helsing !  ICQ/ab

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

1,846

x2  ICQ/ab

"Pimped by Nature"

1,847

Tackar! Men ikväll är det soffan som gäller.. jag nöter vidare nån annan dag. ;-)

You´ll never know...

1,848

Skumt att det är en nos plåt, men att den ändå inte är rätt....

Satt på samba typ en halv timme å nötte på enkelhytter under bilder, men hittade ingen bild som var bra/tydlig nog, ville helst hitta en original/orörd bil, så man kan vara säker på att de e rätt. Men, nu hade vi ju Martin Gull att tacka för rätt svar. ICQ/ab

Kör hårt!

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

1,849 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2015-01-12 22:05:46)

Å det tror du inte jag gjort... ?

Vi skyller allt på Gartin Mullback sen! :-P

You´ll never know...

1,850

Hahahah gick ni på den enkla jag har ingen koll alls Default/smile

/ Martin
Typ1 50,51,52,54,54,55
Typ2 51,59