Härligt med lite ´90tals nostalgi och visst var det Doktor Dängroth som sa ´de e mycke nu ´och även det lika användbara uttrycket ´jag är skeptisk! ´
Hursomhelst så var det mycket nu i helgen åxå men mer av det positiva slaget och för att hålla mej bara till VW relaterat så kom Elias ( EDman) på besök i sin nyinköpta brutalfräna Bubbla på fredagseftermiddan . Lustigt att den varit svårsåld för Emil för den är ju helgrym med fräschare än vad den ser ut kaross, Flat Four Fuchs och typ1 konverterad 2l. typ 4 motor med trimkam, Webers, TurboTomas ormbo och hela kittet! Fick även en något kylslagen men rolig provtur! Det är fränt med trimmade folkor, det är bara så !
På lördagsmorgon så fick jag ett SMS av Thomas Å som ville komma på fika och sen åka på en tur till ett fränt ställe där det fanns det mesta. Lät ju spännande så jag hakade naturligtvis på och nog trodde jag att det fanns mycket saker hos de här gubbarna men så mycket roliga saker hade jag ingen aning om!
Jag kan omöjligen berätta om allt men det fanns till att börja med en riktigt bra verkstad med alla möjliga bilar, mycket rallygrejer pga gamla meriter, diverse olika vw, bla en fin Karmann-Ghia och en även en DAF 66 coupei rallycross kostym (!), sen delar till allt mellan Husqvarna lättviktare och Porsche och all kuriosa och petrolia i fikarummet gjorde ju en stum och då har jag ju inte nämnt juvelen i kronan än. Det stod ju en Barndoor Lyx under ett skärmtak goddammit !!
Hoppas på att den kommer in i verkstan snart och att man får återkomma dit snart nog. Kunde inte dokumentera så mycket heller men hoppas jag kan få lägga ut lite mer bilder senare för det här stället var helt underbart!
Fick även en gåta upplagd mellan kaffe och bullar. Grejen till höger är en sak. De två andra blanka hör ihop med VDO kartongen och blir då monterad en annan pryl. Kan ni vad det är?
Efter så mycket inspiration så blev det några timmar i Smedjan på söndagskvällen åxå. Nån har säkert börjat skrota pickisen men gasen tog slut eller nåt.. det är skuret en bit in i flaket och där har det naturligtvis vikt sej och rostat så där krävdes det en del lagning. Flakbädden kommer att vara kvar så här med slätplåt och kranfäste för att behålla proveniensen som de så fint brukar säja i Antikrunkarn men det behövs en del lagning ändå för helt och stabilt ska det ju vara.
God afton och kom ihåg att många bäckar små kan leda till ett träsk.
You´ll never know...