Jag hade besök i lördags av två rallybilar! B-)
Danne och Patrik B stannade för natthärbärge och lite förberedelser inför Wiking Auto Rennen.
Vi syns igen på torsdag! :-)
Edit: Tyvärr ingen bild då jag ej får upp den från telefon...
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Helsing´s smedja.
Sidor Föregående 1 … 63 64 65 66 67 … 98 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Jag hade besök i lördags av två rallybilar! B-)
Danne och Patrik B stannade för natthärbärge och lite förberedelser inför Wiking Auto Rennen.
Vi syns igen på torsdag! :-)
Edit: Tyvärr ingen bild då jag ej får upp den från telefon...
Du får ta en bild nästa gång du får upp den istället.
Fortfarande inget Internet hemma så jag lägger upp en par bilder via en lånad dator och så lovar jag att jag kommer med en längre och bättre reseskildring senare.
Men iaf, i torsdags så gick det legendariska Wiking Auto Rennen av stapeln och jag och fru Helsing hade ansvar för SS3 i Ljusdal med lunchuppehåll. Start i Rättvik och via små och något större vägar så kom alla 14 bilar fram och här kördes en Sprint runt en travbana. Dammet yrde, diskussioner om hur och var man ska köra hördes och pyttipanna serverades och sen så gick rallyt tillbaka till Rättvik efter det. Då hängde jag med ner med Boderus för att knoppa över hos Kuus och slå följe mot BRC på fredagen.
Allt gick bra, ca 15 bilar i karavan mot Woffe i Gävle först och sen in på BRC på Tierp Arena. Härlig gemenskap och fint väder! Sen var det lite knorr och besvikelser åxå om arrangemanget i sej men det tar vi nån annanstans. Bilar och kompisar i fokus!
Som sagt , jag återkommer med mer bilder senare när jag fått ny uppkoppling mot världen! Men kärlek till er alla så länge !
Men nu ni drängar och pigor, nu har jag en ny lina ut i världen !!
Jo så här ligger det till, jag och Danne har ju en 60 mil emellan oss och att anordna ett rally bara via mail och telefunk är ju svårt så på lördan (26/7) så kom Danne och Pata insladdandes och vi hade då lite kartmaterial att printa ut, provkörning på travovalen och diverse vägar att göra så ingen rast och ro. Men det fick vi ju till. Skapligt .. Blir det nåt mer rally så har vi lite mer kött på benen iaf.
På söndan sen så åkte dom och jag och frun hade lite att pyssla med innan rallyt på torsdag. Inköp av mat, fixa skyltning och grill osv dessutom så åkte jag på en tandinflammation med svullen kind som en nyäten hamster och ett besök över dan på Leksand Sommarland skulle göras under Onsdan... men men och jajamän, upp kl 6 på torsdagmorgon och började med maten och köra iväg grejer till travbanan. Kl 11 skulle pyttipanna till 30 pers stå varmt och klart på plats och det gjorde det. Tack så mycket för det min älskade fru ! Alla var nog dessutom positivt överraskad av lagad mat ist för en kokt m bröd typ..
Efter sprinten sen som åxå blev jäkligt lyckad, inte kunde man tro att se 15 bilar gasa fullt på en grusoval kunde vara så kul. Eller kunde man det !? så hängde jag på ner till Rättvik. Vi hamnade då i den stora cruisingslingan runt hela Rättvik och det var ju kul det åxå men sen var det skönt med en pilsner och en köttbit och vi hade en liten prisutdelning. Bengt Holmen vann rallyt och Fez från UK vann sprinten , mer om det finns här : http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 9#p300989.
Fredagsmorgon sen så rullade ett gäng på ca 10 bilar mot Falun för att möta upp med några till och vidare mot BRC. Ett stopp på Wolfparts Open House i Gävle hanns åxå med och sen iväg till Tierp. Frugan och barnen kom dit ner i Volvo med tält och skulle vara på sin första VW träff med övernattning. Stora förväntningar från Junior på åtta år medan 13 åringen som är tjej var lite mera " kan väl ,typ, vara kul... " men det gick bra. De tyckte nog det var jäkligt roligt tror jag faktiskt och de sista 5 bilderna är faktiskt tagna av dottern.
Synd bara att mat och dricka inte funkade på Arenan under lördan så vi for faktiskt hem på em.. men hoppas det är övergående problem med nya ägarna.
Så nu kör vi en bildbomb då ! Ligger lite i oordning men det är ni nog smarta nog att fatta var bilderna är tagna..
Sammanfattningsvis en intensiv och rolig vecka med mycket VW´s på alla sett och vis så nu är man nöjd ett tag. Godafton !
Mer bilder..
Ännu fler bilder..
Ännu lite flera..
Trevlig läsning Mr. Helsing och bra bilder !
Stiliga bilder!! Alltid roligt att få se andras bilder, framförallt när man under lördagen på BRC befinner sig i kemisk obalans..... Att man aldrig lär sig...
Tacka Fru Helsing igen för maten! Maten, och grusovalen var det som ekade i dalgångarna hela helgen! Superbra roddat!!!
Det börjar så smått rycka i "köra pil pickup" tarmen, så man hoppas på en skön update under den tidiga hösten!
Är korten tagna under fredagkväll? Det ser ut att ha börjat skymma, vilket blev en schysst effekt, något man själv skulle prioriterat mera än slotts burkarna.......
För övrigt, tänk vilken jävla änglavakt som "DR Düsseldorf" hade på hemväg från rättvik! Smacka med en älg 8km hemifrån, i en "hemmarunkad" taksänkt rod, förutsättningarna är inte klockrena för överlevnad när Lars Stenberg kollar i sin bok....
TJO BRE
Visst är bilder kul . Tycker dock det är för lite updates på forumet.. är det FB´s fel ? Det är ju lätt och smidigt att bara tjonga in en bild eller två där men projektrådarna händer det ju inte så mycket med då... Leas bilder är tagna på fredagskvällen med Sala branden som trots allt gjorde ett snyggt sken på himlen..
Jo nog hade Brink tur i rodden, det må man ju säja ! Ska jag satta dit en Trux Wildbar i fronten på Pickisen när jag sätter igång med den kanske ?
Frun tackar så mycket !
För övrigt träffade jag en inflyttad holländare på macken idag. Jag reagerade lite på motorljudet först när han svängde in och såg sen att T3:an hade åxå skjutrutor och kromkofångare så jag gick fram och pratade lite. Han hade flyttat hit för nåt år sen och hade fler T3:or hemma men bara en med Audi turbofemma! Den gick riktigt bra sa han och det tror fan det !
Hade köpt grejer från Syd Afrika där det fanns såna original och byggt ihop resten själv. Skulle dit med IC och ett bättre avgas men allt funkade nu åxå så han var nöjd. Tipsade han om BV så vi får se om den dyker upp här nånstans..
Nääää.... Du ska ha en MULTIVAN isf! Inget annat. PUNKT.
Marcus, inte minns jag att jag var så glad.......såg inte heller att du fotade.
Syftet med en cruising runt campingen var faktiskt att ragga nytt karossämne, vilket ser ut att ha lyckats
Nästa gång blir det bur
VW människor är fantastiska!
Du är väl alltid glad Magnus ! Vi är glada att krocken slutade lyckligt och version 2.0 av rodden blir säker bara bättre så kör på. Ghian blir säkert glad att du skaffat nytt hjärta till den åxå så upp med en " Düsseldorf Garage " tråd nu så vi ser vad som händer med dina prójekt!
Danne: Sen. Nån gång. Eller en 2,6 l. S-A Caravelle!
Fortfarande semester!
Gjorde ett litet ryck så här i slutet på semestern med fruns ´67:a. Tänkte jag skulle kunna få den besiktad och körbar innan vintern så man slipper den stressen i vår. I vinter har jag nog med att göra ändå eftersom både Dannes och min pickis ska svetsas med några kilometer svetstråd . Hur, vad och varför bubblan står här i Smedjan finns att läsa här .. . http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 2&p=60
Men nu så är all rost lagad på bubblan. En fjärdedels karossfäste har jag bytt! Det är den enda rost jag hittat! Yttersidorna av trösklarna mot fotbrädorna är lappade sen tidigare och duger absolut men sen är den nog helt osvestad. Fantastiskt och tack för " Norrlandsbilar !"
Annars har det mest varit städning, rengöring och allmän service. Bytt olja, stift och rem. Bytt förgasare mot annan beg men som funkade bättre. Ryckte ur stolsöverdragen. Monterat en 76 boll på antennen ( som var skiitcoolt1994! ) Satt dit de två lister som fattades på högersidan med nya clips. Meckat dit en customspezialtutknapp ( eftersom jag bytt till en flakeratt utan tuta.. ) och lite sånt finpyssel ni vet..lite som Ernst, man går där barfota och känner kreativiteten flöda... skrapar bort lite färg från en list, bakar en sockerkaka, monterar en NOS backspegel, skriver en dikt och kollar bromsvätskan bara för att allt är så härligt.
Ska försöka besikta till veckan så vi återkommer med resultatet på det senare ! Hörs häjj !
Har du bytt brytare i maskinen för o kunna lägga sådana dounuts?
Men passa dig för att missa någon självklar annmärkning på besiktningen, för
då får höra gnetet från Danneman: Hade du gjort iordning det där då hade du sluppit ... Blablabla
Skön ide av en påpasslig kille ( börnbilden) med kameran i högsta hugg!!
Humor vinner i längden!!
Mv h R
Så frän bruksbubbla med mattröd lack och sprintstars
Har du bytt brytare i maskinen för o kunna lägga sådana dounuts?
Men passa dig för att missa någon självklar annmärkning på besiktningen, för
då får höra gnetet från Danneman: Hade du gjort iordning det där då hade du sluppit ... Blablabla
Japp , nya högeffektsbrytare, borrat hål i ljuddämparen och 98 oktan i tanken. Danne kommer hit på måndag för att låna soffan och sova en par timmar på väg hem från SCC så jag tänkte han ska få kolla igenom bilen ifall jag glömt nåt !
Skön ide av en påpasslig kille ( börnbilden) med kameran i högsta hugg!!
Humor vinner i längden!!
Mv h R
Så frän bruksbubbla med mattröd lack och sprintstars
Tackar grabbar ! Jo den blir nog bra åt frun att burna loss med nere på byn och skrämma tanter med! Jag var ju inne på att lacka den ( nån gång i framtiden alltså..kan ju vara kul med EN blank bil iaf.. ) men frugan tycker om det här matta stuket så den blir kanske kvar så.
Var ute på tur med bussen igår iaf. Spannheden och Liw hade grillafton i Söderhamn så jag och Grenje åkte dit en sväng. Trevligt som vanligt att snacka skit , grilla korv och dricka kaffe. Fick även kolla in Sebbes garage och Mörnen, ´56a bussen vi bärgade ur skogen ifjol.
Upptäckte dock att det läcker ur en del olja ur bussen, som det visserligen gjort hela sommaren men mycket mer nu. Måste kolla på det nån dag.. men troligen vevaxeltätningen. Kul...
Tackar Kenny ! Apropå inredningen så är den inte så spartansk längre. Jag har faktiskt både dynor och klädsel!
Dessutom så är stereon tillbaka med numera inbyggd AUX ingång så man kan använda modern teknik typ mobilen genom den och inte bara lyssna på ´80tals musik på kassettband. Återkommer med en bild på det nån dag.
Danne var ju här på väg hem med rallybilen från SCC och lånade sängplats mellan måndag och tisdag och som Pata skrev här ovan så kollade han igenom ´67an inför bes. och hittade genast ett trasigt bromsljus. Hököga! ! På bilden här nedan visar Danne för övrigt att taksökaren faktiskt funkar och att det inte bara är ett luftslott han åker omkring i.
Bromsljuset byttes iaf och imorse så var jag in och besiktade bilen. Gick igenom med endast en " egenåtgärdstvåa" , diffus ljusbild. Det är nog justeringen på ena lyktan som gått sönder så det var ju en jäkla tur att Danne kollat igenom bilen och hittade bromsljuset annars hade det ju blivit en riktig tvåa med ombes som följd. Skönt att det var så enkelt, man vet ju aldrig säkert innan med bromsar och styrleder och sånt där ... Nu har jag ju den körklar i två år i alla fall och kan lägga ner energi på pickuperna i vinter även om det säkert blir en del pyssel med bubblan åxå. Bl.a är det nåt med styrningen som inte är riktigt hundra.. det finns ett glapp i 0-läget som inte känns riktigt bra. Jag återkommer till det men det är inga problem att köra den!
Sen ikväll så har jag fått i Clarion Komponent stereon igen i bussen efter en garanti-renovering och ombyggnad med AUX ingång hos Piraten i Nyköping så med nu kan jag visa hur inredningen ser ut åxå med myslampor, rocknroll soffa och den sjyssta stereon. Kabeln går till en Bluetooth mottagare som ligger i ett fack där bakom och kan dessutom anslutas till ladd.uttag som jag monterat där i och jag kan ha telefon laddad med musik samt ha den på mej när jag kör. Funkar riktigt bra. Jag ska klä plåten med nån slags träimitation så därför har jag slarvat med skruvar om ni undrar..
Sammanfattningsvis en bra dag med nybessat och stereo ! Firar vi med ett glas rött i soffan serru..
Kassettband... mmmmmm...
Kassettband... mmmmmm...
ja, jag tror att det blir att olja upp den gamla barnvagnen när han cruisar med en sån där pimpmobil.
Grattis mr H. och föresten mrs. H. till två härliga år, men de går fort
Nja. är kassettband så härliga då egentligen ? Jag är knappast nån ljudnörd men inte blir det bättre av kassettband iaf..
Olja upp nån gammal barnvagn blir det då inte tal om ! Nog blir det åka av men på annat sätt !
Sidor Föregående 1 … 63 64 65 66 67 … 98 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Helsing´s smedja.
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.