1,276

Trevliga bilder Helsing !
Diggar också pickupen då den påminner en hel del om min egna 64:a, mina gamla från hjul från bayen passade också fint :-)

1,277

Jodå, Per Manstrup, det finns många fina och roliga effekter att leka med och ditt tips kanske används i framtiden. Tack för det.  ;-) 

Tackar Frankie Boj och 50 Flint åxå, alltid roligt med uppmuntrade kommentarer men roligast är ju ända att Heblom dök upp som gubben i lådan! :-)

Nu väntar jag då bara på en projekttråd med receptet på stuket så jag kan copy and paste på mitt objekt! :-P

Närå,  men vill du inte ha en egen tråd kan du väl dela med dej lite här i min iaf..

You´ll never know...

1,278

Helsings Smedja skrev:
Urban T skrev:

Men vilka otroligt vackra personer som står och pratar med 25Hpmannen  ICQ/ab man skulle kunna tro att dom är från Hälsingland, med tanke på den yngres bonnbränna  Default/lol

..men den yngre åkte ju iaf VW dit han så han är ursäktad. Du då... ?  ICQ/ae

Tack för fina kommentarer ni andra.  ICQ/ab

Såg dock jag missat att lägga ut en bil som jag har placerat en bit in på min personliga topp-10 lista från BRC.

Nån som vet nåt om den? Byggtråd nånstans? Även EB´n bredvid som jag tror den kom i sällskap var frän men nu lägger jag ju planer för kapskiva och svetsröks mayhem i vinter för min pickis och då satt den här som en krocketklubba i smalbenet för inspirationen !!  ICQ/af

De är vi från Enköping. Finns ingen byggtråd på den. Han kör bl.a. Irs låda.

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

1,279

Fick hem Klassikern å brevlådan i fredags gratis ICQ/ab (försök att ragga kunder antagligen) ICQ/ad
Har inte läst reportaget om roadtrippen med 56:a cabben men bläddrade lite
& fick se en stilig herre i sina bästa år ICQ/ab
http://i218.photobucket.com/albums/cc52/Easos/Mix/VW%20Crew%20Cab%201972/null_zps5114027e.jpg

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

1,280 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2013-09-01 20:22:00)

Där fick du zooma in bra Andy för bilden i tidningen var inte stor ! ICQ/ad 

Men kul ändå att vara med lite så man skryta om att man är kändis från tidningen Klassiker i alla fall...  ICQ/ae Bra skrivet reportage åxå och kanske vi kan vänta oss en tråd om Remmers ladufynd ?

I övrigt när tråden ändå är uppe igen så kan jag erkänna att det varit lugnt på VW fronten ett tag. Bussen funkar fint iaf, det kommer fram folk och berättar gärna om det glada ´80 talet då Boderus själv for runt och sålde paraboler för glatta livet! ICQ/ab 

Men jag vill ju gärna svetsa och kapa åxå så det blir att sätta igång med Split pickisen så snart frosten börja komma. Jag har redan tjuvstartat lite med att samla på mej lite delar men då den behöver typ ett helt nytt flak så behövs det en del.. Och när vi ändå är inne på det så, är det nån som har lite split pickup plåt över så är ni välkommen att PM:a. Typ lastlucka, bakhörn och bakskärmar.. eller vad fan som helst. Hör av er om ni har nåt helt enkelt!

Tror att jag är någorlunda klar på hur den ska se ut åxå men det tar vi mer ingående när jag sätter igång !  ICQ/af

Hörs häjj !  ICQ/ab

You´ll never know...

1,281

Downtown Ljusdal. De ruffa kvarteren. Ett snabbt besök.

El Lobo hade fått en sändning i går kväll. Koaxialkabel och DIN kontakter. Direkt från från Taiwan och utan kvitto. Nice.

Jag köpte även en låda bootleg VHS kassetter av Karate Kid II om nån vill köpa. Visserligen med arabisk textning men bra pris utlovas.

Post's attachments

DSC_0474-1.jpg, 217.11 kb, 1510 x 828
DSC_0474-1.jpg 217.11 kb, 176 downloads since 2013-09-06 

You´ll never know...

1,282

Om det är den varianten som är dubbad på Uzbekistanska så tar jag gärna ett ex!

Buy the ticket, take the ride... - HST

1,283

Löf skrev:

Får jag kopiera den, snälla, snälla, snälllaaaaa...   ICQ/ab

"Pimped by Nature"

1,284 Senaste redigerad av Löf (2013-09-06 21:43:06)

Thomas Å skrev:
Löf skrev:

Får jag kopiera den, snälla, snälla, snälllaaaaa...   ICQ/ab

Självklart! En piratkopierad kopia av en piratkopia är ju något av de grymmaste man kan trycka in i bandaren en fredagskväll!
Om det inte funkar med VHS kan ja kopiera över den på Betamax eller Laserdisc också...

(Förresten Hällsing, e de ok att ja bootleggar dina bootlegs?)

1,285

Jodå det går fint det. Jag har en ny sån däringa modern 14" TV med inbyggd VHS spelare i så vi tar den och kablar ihop oss så kan vi kika samtidigt som vi kopierar.

Thomas är ju dessutom så gammal så han vet hur man poppar popcorn på spisen och kan fixa det åt oss. Kanske en 33:a Cocobahia till det. Är det filmtajm så är det!

You´ll never know...

1,286

Helsings Smedja skrev:

Downtown Ljusdal. De ruffa kvarteren.

Wow, den där bussen är verkligen bad ass = Dålig stjärt  ICQ/an
Men fortsätt jobba med den så blir det bra  ICQ/ab  ICQ/ag  Default/lol
Du gör ju det andra tänker att de ska göra, ingen nämd ingen glömd. vad nu det betyder  Default/hmm

1,287

Vet inte riktigt hur jag ska kommentera ditt inlägg Patrik men jag säjer....ehh..tack?   ICQ/ad

You´ll never know...

1,288

Tack för kaffet, trevligt sällskap och svärden! ICQ/ab

"Pimped by Nature"

1,289

Trevligt att träffas igen och varsågod!  :-)

You´ll never know...

1,290

Dags för en liten updatering kanske? Jo det är det nog..

Det var ju veteranmarknad nästgårds , eller nästan iaf, 8,5 mil bort i skogen, i helgen som var och den skulle besökas. Danne 50 Spänn med sambo är alltid ner på den och hälsade på med en present ( som vi återkommer till lite längre ner.. ICQ/ad ) och ramlade därför in på en eftermiddagsfika på fredagskvällen. Jag och Grenje pojken är dock inte så tuffa marknadsrävar så vi åkte lördagsmorgon mot Lobonäs. En lite avstickare i Loos gör att man hamnar i T3 himlen så vi tog en kik där åxå..http://i40.tinypic.com/sbu2id.jpg 
.. och en par mil senare på extremt dålig ( läs: sprängt berg. ) väg pga grävmaskinsjobb så var vi framme i Lobonäs och solen lyste, folkvagnar fanns det och några små guldkorn vaskades fram. Även om jag inte fyndade nåt speciellt så är det alltid trevligt med en bra marknad och som vanligt blev det kôlbullar till lunch och lite snack med tillresta VW folk.

Bland annat så var Micke P med höghuset där och även  Nobbe och Kuus åkte ståndsmässigt dit. Jag såg även en Notch, en fin 58-60 nånting, en 1302 cab och ett par T3 campingvagnar så nog finns det folkvagnar även i skogen! ICQ/ab Även Skäggo var där men åkte PV !!  Default/yikes

http://i43.tinypic.com/epome8.jpg
Här ser vi Kuus, Danne och Rebecka smacka korv vid Kuus bussen..

http://i43.tinypic.com/n4jrl3.jpg
Och här har vi Nobbes Kenny Krom lackade buss. Som nytt, blankt och fint ! ( Och Grenjes 350kronors inköp strax framför..  ICQ/ad )

Jag har en resa kvar med bussen innan vintern om vädret håller i sej annars så var det här ett värdigt avslut kändes det som.

Och då tillbaka till "presenten" ....  ICQ/ae

Jo, det är så här att när Danne 50Fjäll gör affärer så kan det ibland bli nåt som följer med av bara farten och nu blev det så här att det helt plötsligt stod en Late Bay DH på släpet som han inte egentligen skulle ha!  ICQ/ae Och släpet var bokat att lastas med annat skrot upp på väg norrut så vad göra.. ?

För att förkorta historien så hamnade den här hos mej via våra alldeles egna suspekta affärer och kommer att sluta sina dagar som reservdelsbil. Den är papperslös och saknar redan en del grejer men skicka ett PM om det är nåt speciellt ni söker.Flakbädden är delvis uppkapad redan och jag kommer skära ur resten men klart räddningsbara sidolämmar finns, ganska fina stötfångare, skaplig brun inredning och dragkrok är bland annat kvar . Kapellet plockade "Jonas 00" upp redan igår på väg hemåt från Kiruna med en egen blå DH ! ICQ/ab

Är det nån som behöver fram och bakvagn så finns det åxå men isf får ni hämta hela bilen efter jag plockat det jag ska ha. Pris diskuteras på allt men blir garanterat alldeles för billigt.. ICQ/ad

http://i44.tinypic.com/2narvyo.jpg

Så, det var den helgen och nu tar jag ett klunk av Mariestads 3,5 dieten och en hårdbrödsmacka så god natt alla bönder , were ever you are.

You´ll never know...

1,291

Det var ett vackert formulerat stycke. Det roliga är att när jag läser dina texter så hör jag din röst i bakhuvve.. OBS!! Det var ingen kärleksförklaring men man behöver ju inte vara bög för att suga av en kompis!?

1,292 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2013-09-17 08:34:58)

Fan, du känns lite som en stalker du Larsa... " fint formulerat, suga av, röster i huvudet.."

Får nog börja låsa dörrarna mer noggrant hemma! :-P

Btw, bakre soffan med underdel borta nu.

You´ll never know...

1,293

Om du teg!

1,294

Hmm... sidolämmar kan ju kanske va intressant...

1,295

Varför då? Dina är väl bra?

Men du är inte först på den bollen .. sale pending som Georg W Bush brukar säja. ;-)

You´ll never know...

1,296

Lät ju som att Larsa var först på lemmen...     ICQ/af

"Pimped by Nature"

1,297

Men nu jävlar!

1,298

Lem-na mej utanför era sexuella fantasier är ni snälla.. jag har en byggtråd att sköta!  ICQ/ae Läs här allt vad jag gjort

Bytte vattnet i vxl.lådan till olja förra veckan och drog åt bakhjulen.

Monterat en vxl.spaksknopp från Golf GTI. Golfboll alltså.

Bytt till brytarlös tändning och en MSD tändspole samt tätat ett avgasläckage ikväll.

Har även monterat en askkopp med dekal för växellägen ikväll så man slipper chansa.

Allt detta borde betyda att meksäsongen alltså är på G så det börjar bli dags att fylla upp verktygsskåpet med Calvados!  ICQ/af

You´ll never know...

1,299

Helsings Smedja skrev:

Bytte vattnet i vxl.lådan till olja förra veckan och drog åt bakhjulen.

Monterat en vxl.spaksknopp från Golf GTI. Golfboll alltså.

Bytt till brytarlös tändning och en MSD tändspole samt tätat ett avgasläckage ikväll.

Har även monterat en askkopp med dekal för växellägen ikväll så man slipper chansa.

Skitbra gjort Marcus. Nu går den ju som en raket !  ICQ/af

I övrigt lugnt på mekarfronten förutom att det mesta från DH´n är bortplockat och nu står det alltså ett lik på gårn och därför så skänker jag bort resten om nån vill ha det annars blir det metallåtervinningen.

I princip en tom kaross på hjul. Men gratis som sagt. Vill nån betala nåt så visst, inte tackar jag nej till det men annars är den gratis och bör hämtas asap.. ICQ/ad

You´ll never know...

1,300

Sådärja, en artig ung man med ett nyvaknat VW intresse och hans lika trevliga flickvän kom från Bollnäs trakten och tog sig an DH´n för att komplettera en Bay Lyx de nu håller på med så i fredags blev man av med den.

Tack för det Swing, jag svänger in på ett garagebesök när du minst anar det ! ICQ/ad

Post's attachments

DSC_0526.jpg, 290.32 kb, 1470 x 827
DSC_0526.jpg 290.32 kb, 203 downloads since 2013-09-29 

You´ll never know...