976

Joru! Nu lever den i allafall. ICQ/ag  Om än med kikhosta och klämda tår. Men med kärlek och Cocillana botar vi även den svåraste bronkit. Vänta ska du se du. ICQ/ad

*VW Notchback 1500 S -65 * VW Typ 1 -60 * VW 1500 -68 * VW 1303s -73 * VW 1300 -66 (Husmusens)*   

Läs om hur allting började här i "Om rätten att lura en polare..."   
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=1879

977

Åh cociliana är fan bra grejor. Fick själv det ordinerat av farbror doktorn förra veckan.
Man blir ju hel golvad ICQ/ab

Medlem i Halmstad Luftkühlers

978

Håll dej till ordinerad mängd bara. Läste fel nåt så in i helvete då jag "låg för döden" inför min 30-års fest. Välvillig granne som hade dunder, å naiv som man var så drack man ur mjölkglas. ICQ/an Förvisso bättrade jag mig, men de var fan så nära att jag inte kom på festen över huvud taget. Andningen dog bort och när skiten väl gick ur kroppen sprang små insekter under huden. Fy fan. Som värsta pundare som tänder av. Tur man jobbat med sånt här så man förstod vad som hänt å härdade ut innan man grävt ut levern med smörkniv. ICQ/ae

*VW Notchback 1500 S -65 * VW Typ 1 -60 * VW 1500 -68 * VW 1303s -73 * VW 1300 -66 (Husmusens)*   

979 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2012-11-14 22:54:59)

Hoppsan ,ännu en vecka har runnit igenom våra liv. Det har inte hänt så väldans mycket i smedjan heller men nån bild kan jag väl bjuda på.

Jag börjar med en spionbild på Grenje när han nöjt sitter dumflinandes i sin buss och i skydd av mörkret gjorde en kortare provkörning som jag tidigare rapporterade. Hur det gick efter det får vi hoppas att det kommer en update på i hans tråd men det brukar tyvärr dröja..  ICQ/ad 

Jag gjorde i helgen en liten rokad i smedjan iaf för Ovalen skulle visas för en spekulant och då tänkte jag att den skulle få stå i värmen . Det gör ju dock att det blir liite trångt..men det går! ICQ/ab

Ni ser även skillnad i höjd ganska tydligt även om det kanske inte är helt sanningsenligt för Bayen är ju "tom" men så mycket sjunker den nog inte.  ICQ/ae Jag har iaf gjort klart tröskeln med golvet , på bilden är det dock bara halvt klart, och har lagt ett lätt lager spackel på tröskeln så lite har jag iaf jobbat.

För övrigt så observerar jag tre,fyra DH trådar in progress på forumet. Blir det ett Double Cab Corner på BRC i år !? ICQ/ag

Post's attachments

Golväh.JPG, 120.72 kb, 1296 x 776
Golväh.JPG 120.72 kb, 212 downloads since 2012-11-14 

Grenje.JPG, 76.28 kb, 1296 x 776
Grenje.JPG 76.28 kb, 230 downloads since 2012-11-14 

Spackel.JPG, 95.61 kb, 1296 x 776
Spackel.JPG 95.61 kb, 201 downloads since 2012-11-14 

Tjockt.JPG, 129.76 kb, 1296 x 776
Tjockt.JPG 129.76 kb, 217 downloads since 2012-11-14 

You´ll never know...

980 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2012-11-19 22:16:03)

Hej hopp alla glada bönder !

Jag vet att den här renoveringen kanske går lite mot alla andras i ordning och prioritering men det här passar mej tidsmässigt bra nu. Det blir nånting gjort iaf och en och annan kvart har hunnits med i smedjan så nu är det spacklat,grundat och lite blåfärg ligger pådammad. Dessutom har jag gått över den här sidan av Picken med en gammal lackcleaner jag hittade på en hylla efter farfar.. Lite glans fanns det kvar trots allt !  ICQ/ae

Det här blir absolut ingen showstopper men nog hade jag kunnat få en bättre överensstämmande blåfärg om jag engagerat mej lite kanske...  ICQ/ad Nåja, jag får nog till det med lite arbete. Tobias J polerade väl ihop gammal och ny lack med hydraulolja, slipdamm och lite jävlar anamma eller hur det nu var.

Och blir det denna till RatBay nästa år så har vi ju vana att spraya trösklar mitt i natten för bättre utseende , eller hur Kuus !?  ICQ/af

That´s all for know Volks !

Post's attachments

Blått...JPG, 107.93 kb, 1296 x 776
Blått...JPG 107.93 kb, 237 downloads since 2012-11-19 

You´ll never know...

981

Tillochmed jag som säljer bilfärg ser ju att du lyckats spot on!
Eller vad säger du, Patrik?

Var denna originalblå enligt färgkod?

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

982

Och blir det denna till RatBay nästa år så har vi ju vana att spraya trösklar mitt i natten för bättre utseende , eller hur Kuus !? 

Ha ha ICQ/ab

983

Kuus skrev:

Och blir det denna till RatBay nästa år så har vi ju vana att spraya trösklar mitt i natten för bättre utseende , eller hur Kuus !? 

Ha ha ICQ/ab

Kan ana en slags personlighetsklyvning i detta inlägg?    ICQ/ad

"Pimped by Nature"

984

50 split skrev:

Tillochmed jag som säljer bilfärg ser ju att du lyckats spot on!
Eller vad säger du, Patrik?

Var denna originalblå enligt färgkod?

Ahh, ich mag farbenblind sagen, ob es gut war!
Scheiße Dolly Parton im Wald schlafenden Bären auf dem Rücken?
NICHT ICH WEISS!
Ska jag som best man säga några ord ,så blire inte så mycke bättre...
inte ens en sen kväll i Rättvik.  ICQ/ad

985

Sie können den Unterschied in Armee grün und militärischen grün, so ehh ....

Vier Brauntöne

آپ عام طور پر سخت جرمن گندگی چلا رہے ہیں ....

Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett

986

50 split skrev:

Sie können den Unterschied in Armee grün und militärischen grün, so ehh ....

Vier Brauntöne

آپ عام طور پر سخت جرمن گندگی چلا رہے ہیں ....

Översatt:
Du kan grön skillnaden i armén grönt och militär, så ehh ....

Fyra nyanser av brunt

Du är oftast tuff tysk smuts

Var lite inne på samma spår,meen han har ju till skillnad mot många andra gjort något de senaste dagarne..så
GRATTIS till sommaren 2013 Von Hellsing  ICQ/ag

Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/f3f8bface43c8f76d43e095307f11f5b.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297

987 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2012-11-30 23:29:25)

Bild på Kuus från Rat Bay i somras när han kom på att trösklarna hade fel färg! :-D. Då ska det målas förstås oavsett vad klockan är eller hur många öl det finns innanför gubbkepsen!  ;-) 

Så det är inte så mycket personlighetsklyvning där men vad de båda dåligt tyskspråkiga samerna håller på med tar jag allt avstånd ifrån. Jag vet bara att oavsett kulör så är det blått! :-P

Jag hann med en timme ikväll åxå så nu är en plåtbit till golvet fram klar att svetsa dit plus att jag köpte en bakläm av Franke så där sparar jag en del jobb.

Bara plus idag alltså ! :-D

Post's attachments

Kuuspaint.JPG, 77.54 kb,  x
Kuuspaint.JPG 77.54 kb, 5 downloads since 2012-11-30 

You´ll never know...

Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/e7630f6267975c5d4985d203fc455a5a.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297

988 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2012-11-30 23:31:14)

Joråsåatt... ICQ/ad

Post's attachments

Onthesnowyroad.JPG, 27.76 kb,  x
Onthesnowyroad.JPG 27.76 kb, 3 downloads since 2012-11-30 

You´ll never know...

989

Jävlar! Är de så mycke snö... oj oj oj, inte bra...

Buy the ticket, take the ride... - HST

990

Jag såg er i Katrineholm igår kväll, tjuvkikade o fotade folkan utanför Hotell Kungsbacken, såg förjäkla ball ut...... /Conny

Stolt medlem av Das Auspuff

Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/e9b64e1cce8bd043eb5c74a82af45c25.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297

991 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2012-12-01 19:12:32)

Löf: Det är dubbelt så mycket...  ICQ/ad

Dello: Jo visst serru, jag sålde Ovalen och med god hjälp av min vän Grenje så blev den levererad till Linköping igår. Grenje var in till Katrineholm för att hämta en kompis som sällskap så det var väl då du såg den på släpet. Ang. resan så kommer nog Grenje att fylla i lite om det, det var ju inte bästa vädret att köra i igår men jag fick ett bildbevis att nye ägaren Pompejus rullar in den i verkstan iaf.

Tack för transporthjälp Örjan och tack för en smidig affär Pompe ! ICQ/ag

Nu blir det lite mer verksamhet i Smedjan är det tänkt så väl mött i svetsrök och rondellgnistor mina VWänner ! ICQ/ag

Post's attachments

mms_img40134.JPG, 35.65 kb,  x
mms_img40134.JPG 35.65 kb, 5 downloads since 2012-12-01 

You´ll never know...

992

Jag fick ett sms från Grenje där han hälsade att han är kvar i K-holm och skulle skriva nåt om den här resan men inte kunde logga in pga av hans totala frånvaro av fungerande minne i hans hjärna! :-P

Men det kommer en rejäl berättelse om detta äventyr när han landat hemma igen.:-)

You´ll never know...

993

Vill passa på att offentligt tacka herr Helsing för en bra affär och hovleverantör Grenje för tålmodighet vid frakten av min nyinköpta vagn,det är inte klokt vad VW-världen innehåller mycket trevliga människor.. ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

994 Senaste redigerad av Grenje (2012-12-03 10:44:16)

Ha ha, Ja määään är vi inte helt fantastisk?  ICQ/ag  Jodå, jag har en hel del att berätta om ni bara ger er lite till tåls. Mer än jag ens skulle drömma om när jag lämnade ett snöigt Hälsingland. Hemma ganska sent igår kväll efter några rejäla "uppesittarkvällar" i bästa vänners lag. Varför inte nyttja situationen i väntan på att "glada snösvängen" ska släppa på norrlandsproppen. ICQ/ab  En rejäl förkylning fick jag med mig hem om inte annat. Halsen värker och man hostar och nyser om vart annat. Känns ju bra nu när det ändå är 25 grader kallt och hela går´n är oskottad.  ICQ/ae  Men men, det som inte dödar... Nu blir det till att tömma termosen å trä på sig skoteroverallen innan jag gör så mycket mer här på forumet. En halvmeter nysnö och tre hushåll. Dags för sambolagens tjänstgöringar. Default/hmm  Så kom arbetslust in till min bod. Här skall du motstånd finna! ICQ/ag

995 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2012-12-03 21:33:38)

Och som en fin avslutning på den här Oval-affären så kom Grenje över ikväll med en medskickad present från Pompejus 

För jäkla bra kille den där Pompejus, han säljer vi fler bilar till! ICQ/ad

Post's attachments

PompeCalva.JPG, 142.03 kb, 776 x 1296
PompeCalva.JPG 142.03 kb, 221 downloads since 2012-12-03 

You´ll never know...

996

Hoppas det smakar..glöm inte att bjuda Grenje,det är han väl värd! ICQ/ae

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

997

Määän visst är han väl! ICQ/ag

998 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2012-12-04 23:19:45)

Jodå Grenje, klart du ska få smaka ! ICQ/ab

Snackade med en Åländsk VW profil med sug efter svenska norrländska bilar via FB ikväll och kände mej efter det tvungen att gå ut i smedjan och göra ett ryck!

Skönt, nu när hjulhuset och golvet fram är klar så är i princip hela högersidan klar, lite små fix kvar under bara och lite färg naturligtvis. Observera dessutom finishen på orig.lacken i hjulhuset! Underredsmassan drog jag av med händerna och under ser det ut så här !  Default/yikes  ICQ/ag Vet inte om jag har nån före-bild här heller men jag har bytt nedre delan av domkraftsbalken, en bit mot golvet under bulan och en sväng uppåt mot utåt ,liksom.. man ser väl skarvarna om man vill . Ingen precisionslagning här direkt ...  ICQ/ad Kittat har jag gjort iaf ! ICQ/ag Golvet fram ser lika ut på andra sidan, det har släppt i skarven mot insteg och hjulhus men plåten fanns där så jag gjorde en egen liknande, kapade bort och stekte dit en ny. Duger åt mej.

Ok ,Inte så roliga bilder ikväll men va fan, så är det med rostlagning... Blir roligare sen!  ICQ/af

Men nu säger vi Gute nacht och håller händerna på täcket !

Post's attachments

IMAG1011.jpg, 141.37 kb, 1296 x 776
IMAG1011.jpg 141.37 kb, 224 downloads since 2012-12-04 

IMAG1018.jpg, 89.92 kb, 1296 x 776
IMAG1018.jpg 89.92 kb, 212 downloads since 2012-12-04 

You´ll never know...

999

Gluten Nacht Frei på dig själv

ICQ/ag

Tel 07noll357185ett

1,000

Roligt att man var till hjälp  ICQ/ab