76

Vad är det för spännande sak som ersatt växelspaksdamasken? Askkopp?

77

Michos Miche skrev:

Vad är det för spännande sak som ersatt växelspaksdamasken? Askkopp?

Det är Sperrwolf vxl.spakslåset , en mycket nödvändig pryl att ha på hyllan !  ICQ/ad

You´ll never know...

78

på med hjul och in på sbp och försök få den besiktigad ICQ/ad skön patina.

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

79

Jahapp , eftersom jag tröttnade på att planlöst försöka få ordning på pickup skrotet så fick det ropas in proffshjälp och efter en bogsering ner till Johnnys Bilel ( Tack för hjälpen brorsan ! ) så blev jag lite fattigare men också lite klokare , det är både tempgivare 2 och luftmängdmätaren som är trasiga!

Alltså efterlyses dessa till en GE-motor med L-jetronic , gärna nya och billiga ! ICQ/ad

Men nu är den fulbyglad över reläerna samt urkopplad temp.givare och kan därmed provköras lite , dock med en tomgång kring 12000 rpm , men den går fint och tyst , det kan nog bli bra det här ! ICQ/ab

Post's attachments

2011-07-11 009x.JPG, 242.25 kb, 976 x 1296
2011-07-11 009x.JPG 242.25 kb, 259 downloads since 2011-07-12 

You´ll never know...

80

GILLA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vi ses snart! / Job Andersson

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

81

Bra jobbat...eller bra bogserat ICQ/ab Skönt iallafall att det alltid finns någon som är lite duktigare och lite kunnigare!

82

50 split skrev:

GILLA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vi ses snart! / Job Andersson

Yes ! Å kom ihåg... ICQ/ad

You´ll never know...

83

Eskil skrev:

Bra jobbat...eller bra bogserat ICQ/ab Skönt iallafall att det alltid finns någon som är lite duktigare och lite kunnigare!

Jo ibland måste man ta in proffsen .. det går inte att fixa allt själv..  ICQ/ad 

Hur går det för dej då ? Primad och provkört !?  ICQ/ad

You´ll never know...

84

Coola bilar  ICQ/ab

85

Härligt att ni hittat felet! Ska upp till Ljusdal v.30 hoppas att jag har tid att komma på ett studiebesök då=)

86

m.helsing skrev:
Eskil skrev:

Jo ibland måste man ta in proffsen .. det går inte att fixa allt själv..  ICQ/ad 

Hur går det för dej då ? Primad och provkört !?  ICQ/ad

Ja ungefär, om du kikar i min tråd så ser du busschassit stående mot bilen ICQ/ab Så framåt går det!

87

har mejlat dig eller pmat via det här forumet iaf, hoppas du ser det.

88

Crazyweed :  Svarat !

Larsa :           Ja, kommer du inte så hälsar jag aldrig mer...

Eskil :             Jag såg det ! Ser riktigt bra ut !

Micke W :       Meca funkade inget bra men tempgivaren är på g nu , direkt från Bosch via en annan kanal !

You´ll never know...

89

Ja här händer det inte så mycket direkt...

I samband med BC så fick jag besök av Danne & Patrik från vidderna i norr, fick lite grejor leverarat och en hel del snack om saker man inte visste man borde veta , saker man redan visste och saker som inte har med saken att göra ... men tack för besöket ! ICQ/ad

Jag väntar fortfarande på delar till Bayen så den står som den alltid gjort , nästintill död alltså.. jag har monterat lite billjud och bälten i väntan på den saknade temp.givaren iaf. LMM fick jag tag i av Demian samt även en korrekt förardörr till Split bussen , Thermos kille som man är, och för det , we thank you !

Tur att det går lite bättre för andra då . Skäggo har inte gjort nåt speciellt med sin Bay sedan den drogs hem men nu i dagarna så startades den upp och det verkar inte vara några större problem att åka till besiktningen. Den är nu provkörd nån kilometer iaf dock bara med etta och tvåa i vxl.lådan. Några kända fel kring det ? Eller räcker det med att smörja och jucka lite på vxl.föraren ?

Post's attachments

2011-07-23 004X.JPG, 299.86 kb, 976 x 1296
2011-07-23 004X.JPG 299.86 kb, 275 downloads since 2011-07-23 

You´ll never know...

90

Jag fick även bistå med lite delar till en kille med en av de ballaste buggy jag sett ! Så här tycker jag en balja ska se ut . 

Och så fick jag ett samtal från en kille som hade sin gymnasiepraktikplats på firman där jag jobbar , han hade ramlat över en Bay DH och ville veta lite om såna bilar. Köp ! sa jag och det gjorde han .. ICQ/ab ännu en förlorad själ i Folka träsket !
Ska försöka åka och hälsa på hos honom och ta några bilder.

Jag återkommer förhoppningsvis nu till veckan om jag får temp.givaren nån gång ...

Rub-a-dub ! Marcus

Post's attachments

2011-07-23 002X.JPG, 356.26 kb, 1296 x 976
2011-07-23 002X.JPG 356.26 kb, 265 downloads since 2011-07-23 

You´ll never know...

91

m.helsing skrev:

Ja här händer det inte så mycket direkt...

I samband med BC så fick jag besök av Danne & Patrik från vidderna i norr, fick lite grejor leverarat och en hel del snack om saker man inte visste man borde veta , saker man redan visste och saker som inte har med saken att göra ... men tack för besöket ! ICQ/ad

Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

92

m.helsing skrev:

Jag fick även bistå med lite delar till en kille med en av de ballaste buggy jag sett ! Så här tycker jag en balja ska se ut . 

Rub-a-dub ! Marcus

Alltså, jag måste hålla med dig. Jag gillar inte Buggys alls egentligen men den var snygg.

Typ 3 Variant -65

93 Senaste redigerad av Thomas Å (2011-07-24 07:40:32)

"I samband med BC så fick jag besök av Danne & Patrik från vidderna i norr, fick lite grejor leverarat och en hel del snack om saker man inte visste man borde veta , saker man redan visste och saker som inte har med saken att göra ... men tack för besöket ! "

Default/lol

Edit: Ooops en repris men wtf...    ICQ/ab

"Pimped by Nature"

94

När kommer du och kikar på min då?  ICQ/ad

95

Thomas : Tvåa som vanligt... ICQ/ad

Nosslin :  Så fort jag kan !  ICQ/ag

You´ll never know...

96

ICQ/ag

"Pimped by Nature"

97

m.helsing skrev:

Okej efter som ni alla tjatar .. ICQ/ad

Min granne Kjell kom gåendes förra fredan med senaste classic motor och tyckte jag skulle ringa på en annons , sagt och gjort , jag ringde upp och Bubblan stod ,trodde jag då jag missuppfattat var han bodde ,ca 6 mil bort och skulle vara ganska komplett . Fint , jag tar den , delar kan alltid vara bra att ha och den var billig så som vanligt så raggades Grenje upp när det är vrakhämtning på G !

På söndan i trettio graders värme så for för att hämta upp den och eftre ett samtal till Leif som ärvt den då han tog över svärfars gård så var vi på väg men det visade sej att han bodde 3 mil ännu längre bort i en by som heter Lillhamra och består av 3 bofasta !

Nåja , i vilket fall så for vi och när vi kom fram så var den sämre än jag trodde och inte stod den på hjul heller ! Äh, vi släpade upp den iaf och så här ser den ut . The mosslooker from Hell !

Hursomhelst så låg det ca. 15 fälgar i den , bl.a 4 st NOS eller väldigt,väldigt lite använda bubbla fälgar , 2 st. Barndoor fälgar och en DalaPorsche fälg samt att det satt ett Sperrwolf lås i den så lite kul var det dock ! ICQ/ab

Jag kommer att strippa ner den iaf så är det nån som behöver nåt , hör av er .

Angående min älskade jävla Bay så lämnar jag in den på verkstad i veckan som kommer ,för nu ska den i gång och jag har tröttnat !!

I övrigt så har jag semester och ikväll ska jag på bröllopsfest !

Glad sommar !  ICQ/af

Jävla tur man består av muskler och släpvagn, annars har man väl aldrig fått följa med...  ICQ/ae

*VW Notchback 1500 S -65 * VW Typ 1 -60 * VW 1500 -68 * VW 1303s -73 * VW 1300 -66 (Husmusens)*   

Läs om hur allting började här i "Om rätten att lura en polare..."   
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=1879

98

Precis så , Grenje !

Idag har jag mestadels skrotat den mossiga bubblan och lagat brukshäcken men ännu ej erhållit den så viktiga temperaturgivaren för motorn i Bay pickisen så inga drifting bilder idag heller ...

Bilder på min rondellkonst läggs däremot in , en annan dag !

You´ll never know...

99

m.helsing skrev:

Precis så , Grenje !

Idag har jag mestadels skrotat den mossiga bubblan och lagat brukshäcken men ännu ej erhållit den så viktiga temperaturgivaren för motorn i Bay pickisen så inga drifting bilder idag heller ...

Bilder på min rondellkonst läggs däremot in , en annan dag !

Tjena!
Barndoorfälgarna du hittade i skrotbubblan, har du tittat på dateringen på dessa? Om det är daterat så det kan passa vår 50a så kan det vara intressant om de är till salu?

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

100

Jodå , dateringen är uppkollad bl.a med er i baktanken men tyvärr, dom var senare..

You´ll never know...