51

Navkapseln. V-logga istf VW-logga.

Ducati Monster 1200S

52

Jerry vann ! Priset är en 5x112 Bay fälg i valfri färg ! Helst gul..

Och apropå kapseln , är det nån icke licenserad tillverkare av tillbehör som bara måste ha ett alternativ till bubbla som gjort den eller varför ser den ut så ?

You´ll never know...

53

Skarpögt, det fanns flera tillverkare av kapslar men dom fick inte ha VW loggan, delar såldes av många på den tiden.

54

Tack! Jag efterskänker priset till röda korset.
Jag har ett gäng kapslar med olika loggor. Några med V-logga, nån med bara cirkel och 4st nos i kartong med ett X i en cirkel.

Ducati Monster 1200S

55

Uppdateringsdags !

Trota att jag inte skrivit nåt så har det hänt lite iaf. Jag har ju bl.a varit på BugRun tillsammans med Thomas Å, Tommyw och East och det var ju händelserikt och roligt ! Tyckte träffen var bra mycket roligare än i fjol , vad det berodde på vet jag inte riktigt men inspirationen för egna projekt ökade ju iaf.

Nu har det inte hänt så mycket ändå med mina projekt beroende på allt man ska vara med på men lite blir det, men problemen jag frågat i motor/teknik tråden kvarstår . Nån som har ett svar eller tips jag missat ?

http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2059

Jag ska kolla bränsletrycket imorgon kväll och hoppas verkligen att det är det annars vete fan....

Nästa uppdatering ska förhoppningsvis inte dröja så länge .

God kväll !  ICQ/ad

You´ll never know...

56

Dags att fixa splittbussen nu så vi kan cruisa vidare på BR nästa år.  ICQ/ab

"Pimped by Nature"

57

m.helsing skrev:

http://i55.tinypic.com/vr64a0.jpg

Vad behöver man ha för takhöjd i garaget för att välta bussen o lägga den på sidan eller det läget du har här, hade då oxå tänkt att ha kvar fram och bakaxel och sedan välta upp den ståendes på ett par fälgar??

Tempo Matador -50
Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
BMW 320D Touring M-Sport XDrive -21

58

Thomas - Jag lovar inget men kanske....  ICQ/ad

Berg - Jag har ca. 2,40 i takhöjd och lägre går inte , det var jäkligt tajt mot lysrörsarmaturerna.

Nu ska jag ut och serva bruksbilen och sen försöka jobba lite till med pickisen innan lite ledigt.

Trevlig Midsommar tilll er alla !

You´ll never know...

59

Ok då ska jag nog klara det här hemma oxå!

Tempo Matador -50
Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
BMW 320D Touring M-Sport XDrive -21

60

Faan !! Nu har jag stått på knä med huvet i motorn hela dan och inte får jag maskin att gå ändå ! Men ömma knän har jag..

Bytt alla slangar, testkört pumpen , kollat alla kontakter osv..... Motorn startar fortfarande utan problem men dör efter några sekunder , den går bättre än förut för några slangar var ju faktiskt dåliga och det går att varva upp den men ingen större funktion på låga varv och enligt min slutledningsförmåga ( och m. hjälp av MickeW. Tack ! ) så bör det nog vara nån styrning till bränslet . Jag har ringt in en Bonnmeksexpert till imorgon...

Däremot kom en granne med ett tips om en Folkvagn så nu har jag en ´60 Bubbla åxå ! Vet inte så mycket om skick på den men troligtvis så blir det res.delsbil till bättre behövande. Bilder kommer !

You´ll never know...

61 Senaste redigerad av Urban T (2011-07-02 20:04:56)

Hoppas du får ordning på pickupen snart, jäkligt irriterande med såna fel.
Själv ska jag reg besikta och kontrollbesikta typ 3'an på måndag, har kört den ca 200 meter så det kommer att bli en spännande måndag.
Patrik behöver troligen knappen till torkarna till Bubblan, passar det från -60 bubblan kanske?
Men han kanske måste byta torkarmotorn också, passar 12 volt motor på en 65'a?
Vi var förövrigt till järvsö på loppis på Nostalgimacken (Esso) idag, kul ställe, mycket gamla prylar.

Typ 3 Variant -65

62

Jag tänkte åxå åka till Esso men det kom annat emellan... typ den här j**la bilen !

Jag har nog torkarknapp tror jag , kollar vid tillfälle och torkarmotorn sätter du enlkast ett motstånd på , finns hos UpNorth för 75 spänn.

You´ll never know...

63 Senaste redigerad av Urban T (2011-07-02 21:18:37)

Problemet som blev med torkaren var ju att den vägrade stanna, har du nån susning om vad det kan vara fel på? Vi har hört olika åsikter, alternativen är motor eller "knappen". Men motorn går ju, fast den vill gå trots att man stänger av den, den fortsätter att gå  ibland även om man slår av tändningen och slår på tändningen igen, vilket borde tyda på knappen.

Kolla gärna om du har nån, och hör av dig på nåt sätt.

Lycka till i morgon med bilen.

Typ 3 Variant -65

64

kan vara så enkelt .. hade en voflo där brytaren sitter som gör att vindruter torkaren stannar i rätt läge, den sitter under ett litet lock med fett. vad som hänt var att rester av mässing och fett byggt en överbryggning mellan kontakterna, så det blev inget avbrott.. rengjorde och i med nytt fett sen funka det bra.. iofs var det en bil som gått 38 000 mil ICQ/ad .. en gammal taxi.. ICQ/ab  som sagt kan vara så..

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

65

Här är kanske lite hjälp.

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

66

Ber om ursäkt för trådkapningen Marcus.

Typ 3 Variant -65

67

Inte behöver du fortsätta stå på knä, bara för att jag åkt.....  ICQ/ad

Du kan ställa dig upp nu, för det är två veckor till jag ska ner nästa gång    ICQ/af

Hoppas du får till åbäket! Men, jag har sagt det förr, å säger det igen, man ska inte ha dopingmotorer ICQ/ad

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

68

m.helsing skrev:

Michos Miche Mache Moche : Nej , har inte tjuvkollat nåt , trodde jag var först med den ......  ICQ/ad

Skäggo : Nä det är sant , jag har fina vänner !

Bildfråga ! Vad är mest udda på den här bilden ?

Jerry hade fel, JUH! 

Det är ju Altex burken! Altex fanns ju bara en och en halv månad under slutet av andra världskriget, RARE ÄS HÄLL!!!!   

Default/lol

Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett

69

50 split skrev:

Det är ju Altex burken! Altex fanns ju bara en och en halv månad under slutet av andra världskriget, RARE ÄS HÄLL!!!!   

Default/lol

Åh fan , du får köpa den för ,låt mej tänka efter..hmm.. en Osenthal askkopp och ett filter till Udson kompressor .

ICQ/ad

You´ll never know...

70

Et r aget....

Tel 07noll357185ett

71

m.helsing skrev:

Faan !! Nu har jag stått på knä med huvet i motorn hela dan och inte får jag maskin att gå ändå ! Men ömma knän har jag..

Bytt alla slangar, testkört pumpen , kollat alla kontakter osv..... Motorn startar fortfarande utan problem men dör efter några sekunder , den går bättre än förut för några slangar var ju faktiskt dåliga och det går att varva upp den men ingen större funktion på låga varv och enligt min slutledningsförmåga ( och m. hjälp av MickeW. Tack ! ) så bör det nog vara nån styrning till bränslet . Jag har ringt in en Bonnmeksexpert till imorgon...

Däremot kom en granne med ett tips om en Folkvagn så nu har jag en ´60 Bubbla åxå ! Vet inte så mycket om skick på den men troligtvis så blir det res.delsbil till bättre behövande. Bilder kommer !

Översänder Hermods sommarkurs i insprutning. Säg till när du kan allt så skickar jag mästarbrevet ICQ/ag  http://www.type2.com/bartnik/tech1.htm#fi

[

72 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2011-07-05 22:07:32)

Tack för det MickeW men mästarbrevet låter nog vänta på sej skulle jag tro  ...   ICQ/ad 

Däremot så har jag hämtat hem ´60 bubblan som jag skrev om lite tidigare. Den var fin... NOT! Innehöll en del godis trots allt så den går nog in på pluskontot i slutändan. ICQ/ab

You´ll never know...

Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/e8f414333af93c92b4252e8330df3323.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297

73

Okej efter som ni alla tjatar .. ICQ/ad

Min granne Kjell kom gåendes förra fredan med senaste classic motor och tyckte jag skulle ringa på en annons , sagt och gjort , jag ringde upp och Bubblan stod ,trodde jag då jag missuppfattat var han bodde ,ca 6 mil bort och skulle vara ganska komplett . Fint , jag tar den , delar kan alltid vara bra att ha och den var billig så som vanligt så raggades Grenje upp när det är vrakhämtning på G !

På söndan i trettio graders värme så for för att hämta upp den och eftre ett samtal till Leif som ärvt den då han tog över svärfars gård så var vi på väg men det visade sej att han bodde 3 mil ännu längre bort i en by som heter Lillhamra och består av 3 bofasta !

Nåja , i vilket fall så for vi och när vi kom fram så var den sämre än jag trodde och inte stod den på hjul heller ! Äh, vi släpade upp den iaf och så här ser den ut . The mosslooker from Hell !

Hursomhelst så låg det ca. 15 fälgar i den , bl.a 4 st NOS eller väldigt,väldigt lite använda bubbla fälgar , 2 st. Barndoor fälgar och en DalaPorsche fälg samt att det satt ett Sperrwolf lås i den så lite kul var det dock ! ICQ/ab

Jag kommer att strippa ner den iaf så är det nån som behöver nåt , hör av er .

Angående min älskade jävla Bay så lämnar jag in den på verkstad i veckan som kommer ,för nu ska den i gång och jag har tröttnat !!

I övrigt så har jag semester och ikväll ska jag på bröllopsfest !

Glad sommar !  ICQ/af

Post's attachments

2011-07-09 001x.JPG, 273.49 kb,  x
2011-07-09 001x.JPG 273.49 kb, 5 downloads since 2011-07-09 

2011-07-09 002x.JPG, 362.7 kb, 1296 x 976
2011-07-09 002x.JPG 362.7 kb, 407 downloads since 2011-07-09 

2011-07-09 005x.JPG, 293.16 kb, 1296 x 976
2011-07-09 005x.JPG 293.16 kb, 417 downloads since 2011-07-09 

You´ll never know...

74

Snacka om råttig råtta! Grattis till fyndet, misstänker att den inte var så extremt dyr?
Coolt med barndoorfälgarna och sperrwulfen ICQ/ab

75

haha den ser ut som en tvilling bror till min 61a ICQ/ag

typ1 57, 66 typ14 68
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.