Fortsättning från tidigare sida !
Förra veckan fick jag ett sms om att ett Bay vrak var redo för avhämtning och jajamen , Hey ho, lets go !
En tur till Ilsbo Micke planerades in på söndan och Skäggo och Grenje kallades in för tjänstgöring, eller sällskap ,eller vilket som , dom hängde med i alla fall och efter lite pyssel med lastning, det är inte så lätt utan framvagn , dock har Micke en traktor som inte är så mycket äldre än 50 år tror jag så fick vi upp den på vagnen och så fick vi nybakt äppelkaka och kaffe som tack för hjälpen att städa av går´n av frun i huset ! Tackar !
Men väl hemkommen så blev det ju lite mer besvärligt , kallt , mörkt och ingen traktor här inte .. Men inte får såna petitesser stoppa riktiga karlar och inte stoppar det inte oss heller !
Vi fick palla upp fronten ock köra fram släpet tills bakhjulen stod på kanten och sen palla upp där åxå så vagnen kunde komma därifrån för att sen släppa ner vraket , fyndet menar jag ..
Jaja , här står den och ska få släppa från sej lite delar bl.a de fina hembyggda lämmarna som troligtvis håller för en landstigning med stridsvagnar.. för att sen skrotas eller är det nån som behöver en i princip tom Bay pickis kaross med botten av tveksam kvalitet ?
Bygga släpvagn ? Utfyllnad i nån slänt ? Gratis mot avhämtning !
Papper finns.
Ursäkta bildkvaliten , jag ska skärpa mej.. 

fullagningar bl.a lastrumsgolv av galvad takplåt, skärmkanter bak från okänd bil, spackel överallt osv.... men vill du ha den som trädgårdstomte så får du ju den naturligtvis ändå !