Jävlars vilket slut nållager.
Och nästa ser nog inte bättre ut när jag väl får ut det.
Konstigt att det inte fjädringen fungerade på denna sida 
Ville sig inte för nållagret tog med sig slithylsan ut.
Det gjorde nog inget, för jag sparde ju in ett arbetsmoment.......
Pryttlarna uppradade, de som är något att ha.
I morgon blir det att leta upp det som saknas.
Nu börjar arbetsorden bli full.
Saknar 2 linkpin och ett lager och 2 fettkoppar dock, får leta vidare.
V18 är jag ledig så nu blir det hårdkörning!

Sen ligger ett paket från Folkabiten och väntar........
Nu jävlar ska det åkas!
Bra jobbat Mogge!
Hur stor är ytterdiametern på hylsorna och länkpinnarna? Det är inte omöjligt att jag har något användbart i gömmorna.
Bra jobbat Mogge!
Hur stor är ytterdiametern på hylsorna och länkpinnarna? Det är inte omöjligt att jag har något användbart i gömmorna.
Jag saknar bara en fräsch länkpinne, men det borde jag hitta hemma
Annars är jag intresserad då jag kommer renovera 2 kompletta framnav framöver då det finns lite tveksamheter i denna uppsättning....
Låter bra, okej vi kan kika på det när du hälsar på nästa gång 
Fixar linkpinbultarna ock linkpininfästningen.
Men den här var för dålig.
Ut och jaga delar.
Ahhh, skönt, där fanns det fler 
Fetta och ta isär, enkelt.
Ja, den här var den dålig alltså........
Skönt att hitta fräscha
Menvafaen, fel lager, fel årsmodel....

Sådärja, nu sitter alla linkpin där.
Uppfräschade bultar och dags att montera spindlar.
Hurfaen vaer det med brickor och inställning nu igen........ 
Spindlarna på plats.
Injusterade och infettade med den förhoppningsvis inte sista smörjelsen.
Morgondagen bjuder på smörjning av framvagn och kontroll av fettnipplar, för den var faen inte smord den heller detta årtusende.
Idag har det rensats saxpinnehål och monterats styrstag som blev nyinfettade.
Bromssköldar målade och monterade tillsammans med bromsbackar lager och trummor.
Inga stora framsteg, men framsteg.
Belönade mig själv med 7 timmars kokning av köttet, det blev lika mört som varm glass
Serverat på mina gjutjärnstallrikar som legat i ugnen på 120 grader.
Åsså lite lyxig utsikt på de

Kontoret, banankartongskontoret 
Rensar gängorna i växellådsbalkens infästning och bultar.
Kapade bort den fastsvetsade växellådsbalken så det blir lättare att demontera och montera växellådan.
Ritat på lite på hornet som jag ska kapa bort då det blev lite tajt.
Här är alla 4 hålen och vad som satt där i.
Hittade 1 plugg som pulvriserades mellan fingrarna.
La upp lådan på operationsbordet och sågade till 2 stöd.
Lätt värt det extrajobbet.
Ett stöd i livet är alltid bra.. 
late,
in love,
and a little drunk..
Dags att ta itu med de av tiden förintade plupparna i lådan.
Först rensade jag ur hålet så gott det gick.
Sen tryckte jag in en trastuss.
Sen blåste jag rent.
Tog fett på gängtappen och gängade.
Torkade av och blåste ur.
Drog ur tussen och sköljde med bracleener.
Borrade ur en bult.
Försänkte hålet.
Tryckte i ett planslipat bits i skruvstycket.
Sågade av bulten.
Filade lite och vips, en plugg!
Några bilder till.
Den fjärde pluppen är lite mindre och sitter mer undertill bakom en pinnbult, så den fick jag ta bort.
Schnajdigt värre.
Bra McGyveranda!
Nu är det en 1978 VW Latebay camper
Fastnat i Alfa Romeoträsket: 1970 Alfa 1750 Berlina Sydafrikansk touringbilreplica, Alfa 166 3.0 Zender "GTAprojekt", 2006 Alfa GT 3.2.
Jaha, då går vi vidare med bromsarna.
Men först överfallen som råkat ut för något under sina liv........
Blev tvungen att planförsänka då de var helt sönderdragna, förmodligen utan bricka och med muttermaskin. 
Trummorna tvättade.
Slipat bort slitkanten.
Mätt och konstaterat att det går ett tag till.
Rensat gängan i kronmuttern. M30x1.5
Ytterligare ett steg närmare montering av låda.
I ett första steg så snor jag den av sonen byggda rocknrollsoffan.
Det blinda kinesbarnet gjorde nog så gott det kunde.
Jag fick svarva upp startmotorbussningen några hundringar på insidan och av några på utsidan, sen gick det bra. 
Lite slipning då för att motorn skall passa.
Lite skönt med ett arbetsbord och travers vid denna övning.
