101

Kommer inte, tyvärr.

Typ 1 -68
Waldburg

102

Tack alla oss som kom till mötet.
Då har vi fått ett arbetsnamn som vi använder tills vidare
"Skaraborgs VW Entusiaster"
Som sagt så är vi i ju bara i startgroparna men det börjar kännas som om vi enas i tankarna om vad vi vill använda föreningen till.
Lyckat möte som sagt nu funderar vi vidare och kommer ha ett nytt möte om ca en månad, återkommer med datum för detta ICQ/ab

Never pick a fight with an ugly person, they`ve got nothing to lose

103

Tack igen för igår! :-)

Jag har hört med en "kommunpamp" om lediga lokaler för det vi pratade om, men han hade tyvärr inget att komma med. Gissa vem han tipsade om? Jo, Almqvist. Så oväntat. ;-)

/Niße

1303S -73
Golf GTI 16V -88
Passat TSI 280 -18

104

Tackar också för trevlig kväll ICQ/ab

105

Instämmer.....alltid kul att träffas o snacka lite ICQ/ag

Tempo Matador -50
Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
BMW 320D Touring M-Sport XDrive -21

106

Tjenare har haft mycket annat så har missat alla möten Default/hmm e de ok att hänga på nästa sammanställning ?

107

som sagt vid senaste mötet så fick jag uppgiften att skruva ihop en typ av loggotyp med förkortningen SvwE..
en ide jag hade
vad tycks någon med invändningar  ICQ/ae

Post's attachments

resized_DSC_1758.jpg, 139.25 kb, 1843 x 1228
resized_DSC_1758.jpg 139.25 kb, 285 downloads since 2013-10-14 

(o\!/o) 66a        lo\/ol 65a+62a

108

Inga invändningar.. men gör S och E större..

tycker jag... ICQ/an

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

109

Några idéer......
Bokstäverna S och E  skulle kunna läggas på kanten av VW-logotypen, vilket ger en känsla av en ofullständig cirkel. Det blir fortfarande VW men med några egna.
Man skulle kunna lägga till en mening som t ex "luft fryser inte ..."  runt den övre eller nedre delen av vw-logotypen.

VW 1200 -61
VW 1303 S -73

110

ash skrev:

Några idéer......
Bokstäverna S och E  skulle kunna läggas på kanten av VW-logotypen, vilket ger en känsla av en ofullständig cirkel. Det blir fortfarande VW men med några egna.
Man skulle kunna lägga till en mening som t ex "luft fryser inte ..."  runt den övre eller nedre delen av vw-logotypen.

Jag tänkte med på det där med ofullständig cirkel men det funka i inte jätte bra då S:et blev helt jätte knäpp Default/tongue

111

ash skrev:

Några idéer......

Jag tänkte med på det där med ofullständig cirkel men det funka i inte jätte bra då S:et blev helt jätte knäpp Default/tongue

112

Svinbra jobbat Nilsson blir sketabra

113

Snygg logga men jag tycker att det blir mer Sverige än Skaraborg. Svårt att undvika iofs om man inte ska lägga till ännu en bokstav, men då blr det ju knöligt istället. SkVWE...

/Niße

1303S -73
Golf GTI 16V -88
Passat TSI 280 -18

114

Inte dum att lägga till K:et och så passar K:et bättre i en ofullständig cirkel

VW 1200 -61
VW 1303 S -73

115

Eller "Skaraborgs"över VW loggan i samma radie som loggan och Entusiaster under? Eller kanske blir plottrigt  Default/hmm

Typ 1 -68
Waldburg

116

Förresten så får vi nog inte använda VW-loggan utan tillstånd...
Men det är ju bara att kolla med SVW. Svenska Volkswagen alltså, inte Skaraborgs. ICQ/ag

/Niße

1303S -73
Golf GTI 16V -88
Passat TSI 280 -18

117

Nej, det får vi inte göra. Därför hade jag tänkt på en ofullständig cirkel

VW 1200 -61
VW 1303 S -73

118

Vad händer här, både med klubbildning och logo? Har vi egentligen intresse av att gå vidare?

/Niße

1303S -73
Golf GTI 16V -88
Passat TSI 280 -18

119

Angående logo så har jag inte funnit tid till några flera alternativ, men ska ta tag i det snart är det tänkt.  ICQ/ab
Sen klubbildningen så tycker jag själv att vi kan hålla det simpelt nu i början å bara samlas nån gång i månaden som vi gjort å köta skit om vad som händer i garagen i vinter mm, så får vi känna påt lite så får vi se fall vi ska ta det ett steg till närmare vår eller dylikt.
Det är min åsikt  ICQ/ab

120

En liten fundering ang denna entusiastklubb, är huvudinriktningen boxer och luftkylt? Eller är den tänkt till alla VW entusiaster oavsett modell? Även om man åker Polo, Passat, Taro, Scirocco, LT35 osv  ICQ/ad

Typ 1 -68
Waldburg

121 Senaste redigerad av trekronor (2013-11-08 00:38:23)

Känner väl som dej Nilsson ingen ide att hasta fram nåt som inte blir bra. Ambitionen är väl att så småningom om kunna bilda en entusiastgrupp kring Vw bilar och då framförallt boxer och luftkyld. Sen måste man väl nödvändigtvis inte äga nån luftkyld bil själv för att vara med i gemenskapen, men det underlättar väl om intresset drar åt samma håll. Skulle väl kännas udda att engagera sig i nåt som man egentligen inte är så intresserad av. Men fyll på med mer åsikter för tusan bövlars för det är ju absolut inte så att jag dikterar några villkor här. Just nu är väl jag en av dom som inte skulle platsa om det var stenhårda regler med luftkyld i och med att jag inte äger nån luftkyld bil själv just nu. Men jakten är igång, alltid.
Tack för ordet.      Trekronor

122

Jag satt och funderade lite och blev rädd att det bara rinner ut i sanden. För mig räcker det med denna nivån, men det pratades ju om gemensamt garage och ett vinterarrangemang.

Jag tycker att detta ska vara en entusiastklubb för svansmotor-VW.
Det blir lite fånigt om man ska börja särskilja att en T3 med luftkyld motor är ok, medan en likadan med vattenkyld boxer eller en Golf-diesel i inte är ok.

Efter 25 år med Golf och ett par med luftkyld VW så har jag insett att det hos vissa är väldigt viktigt med "rätt" VW.
Vattenkylt är något som pesten släpat in och åker man luftkylt så är allt nyare än 67 något man helst inte tar i. För att inte tala om Typ 2:or med fyrkantiga karosser...
Så behöver väl inte vi ha det hos oss?

/Niße

1303S -73
Golf GTI 16V -88
Passat TSI 280 -18

123

Ok  ICQ/ab har tyvärr inte kunnat vara med på mötena och reagerade på namnförslaget, att klubbens entusiastinrikting KAN tolkas som aningens bred inom VW. Man kan ju vara lika entusiastisk oavsett om man äger en nyare/äldre eller annan modell av VW.

Precis som Nisse säger så en svansmotorklubb, sen vilken modell eller motor spelar ingen roll och som Trekronor säger inget tvång på ägande. Va det inte så Nisse, att tidigare i VW GTi klubben så va du tvungen att äga en GTimodell för att va medlem? Ett intresse räcker väl gott och väl  ICQ/ag

För min egen del så är gemensamt garage inte intressant, mer att träffa jämlikar och ha det trevligt  ICQ/ad

Ta inte detta som kritik mot namnförslaget, men något tillägg eller annat namn som visar vad vi är entusiastiska för hade jag föredragit. Hade jag kunnat närvara på nåt möte så hade jag framfört det då.

Fortsatt trevlig helg på er vwänner i Skarabôrg ICQ/ab

Typ 1 -68
Waldburg

124

Freiholtz skrev:

..............Precis som Nisse säger så en svansmotorklubb, sen vilken modell eller motor spelar ingen roll och som Trekronor säger inget tvång på ägande. Va det inte så Nisse, att tidigare i VW GTi klubben så va du tvungen att äga en GTimodell för att va medlem? Ett intresse räcker väl gott och väl  ICQ/ag...........

Precis, tidigare innan vi blev en ideell förening så var kravet att ha en GTI, det funkade inte eftersom man måste kunna släppa in alla i en ideell förening. Idag räcker det med intresse. :-) Och inte ens av GTI, det räcker med VW.

/Niße

1303S -73
Golf GTI 16V -88
Passat TSI 280 -18

125

Där fick du till en Cliffhanger Goggleman ICQ/ad 
Va säger ni Boys (har ju inte vart med några tjejer än) är ni sugna på en Köpp o VwTjöta innan allt julstöket?