chockspjället ska inte stänga luft insläppet helt. lite luft måste få komma förbi!
Yes det stämmer, kolla så ditt chock element ligger rätt mot armen till spjället.
Mitt chock element gick sönder och jag bytte det och då funkade allt som vanligt! 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ1: 68-75 » Hjälp!! Motorn startar inte
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
chockspjället ska inte stänga luft insläppet helt. lite luft måste få komma förbi!
Yes det stämmer, kolla så ditt chock element ligger rätt mot armen till spjället.
Mitt chock element gick sönder och jag bytte det och då funkade allt som vanligt! 
Nu verkar choken funka som den ska igen och går ner vid ökad värme.. Tack för alla tips!
Men nu har en nytt fel uppdagats och det är den där jä**a förgasaren, tror jag.
Nu har jag skruvat ner den 5ggr och hittar inte något fel på den annat än att accpumpen inte vill funka riktigt, men den borde väl inte sabba tomgången?
För när den blir varm så börjar tomgången gå dåligt och sakta ner tills den bara dör.
Har försökt ställa den efter alla inställnings beskrivningar jag hittar men den bara dör
Har hur fin tomgång som helst nu när den är kall och går kanon, men sen så dör den bara.
Några tips på vad det kan vara?
Sitter även och funderar på om jag ska köpa en 30pict har förstått att den ska vara lättare att ställa in (har nu en 31pict3) Vad tror ni om de?
Mvh Håkan
Det låter precis dom felet jag hade. I mitt fall var det bränslepumpen som gav för högt tryck.
Nu verkar choken funka som den ska igen och går ner vid ökad värme.. Tack för alla tips!
![]()
Men nu har en nytt fel uppdagats och det är den där jä**a förgasaren, tror jag.
Nu har jag skruvat ner den 5ggr och hittar inte något fel på den annat än att accpumpen inte vill funka riktigt, men den borde väl inte sabba tomgången?För när den blir varm så börjar tomgången gå dåligt och sakta ner tills den bara dör.
Har försökt ställa den efter alla inställnings beskrivningar jag hittar men den bara dör
Har hur fin tomgång som helst nu när den är kall och går kanon, men sen så dör den bara.Några tips på vad det kan vara?
Sitter även och funderar på om jag ska köpa en 30pict har förstått att den ska vara lättare att ställa in (har nu en 31pict3) Vad tror ni om de?Mvh Håkan
Jag orkade inte att krångla alls mer med min förgasare och köpte en ny 1500 förgasare. Finns adapter till så det passar.
Och den har funkar grymt bra för mig! 
Går det att ändra trycket på pumpen ellerär den på väg att ge upp isåfall?
Ger nog upp snart jag med och köper mig en ny gasare.. Den funkar ju fint när den funkar men inte direkt den roligaste gasaren när den krånglar.. 
Hej igen har fortfarande inte fått fart på tomgången, den dör så fort den blir varm å jag inte ger den nån gas.. Men jag har märkt att det blir kondens på insugsröret så jag misstänker att det är för trångt i förvärmningsröret så att inte tillräckligt med varmluft kommer fram.
Vad tror ni kan det vara boven till tomgångsproblemet?
Känns lite långsökt eftersom den funkade innan jag plockade ner allt.
För nu har jag provat bytt tändspole, kondensator, bryttarspettsar, så tändningen borde ju vara okej.. :S
Nu lever den igen
Jag fick tag på en 30pict2 och nu funkar den fint igen.. 
Tack För alla tips!!
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ1: 68-75 » Hjälp!! Motorn startar inte
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.