det funkar ju det med,,,blir allt bra det där
Hoppas det, tack! 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Team Bonnmeck Racing
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
det funkar ju det med,,,blir allt bra det där
Hoppas det, tack! 
Kul projekt!
Bra tempo också. Tänk om man hade samma driv själv
En fundering dock. Min yrkesskadade hjärna reagerade på hur du valt att montera vantskruven mellan kaross/växellåda.
Som de sitter nu så tar de inga krafter i sidled. Jag hade monterat dem mer diagonalt. Bara mina 2 cent...
Kul projekt!
Bra tempo också. Tänk om man hade samma driv själv![]()
En fundering dock. Min yrkesskadade hjärna reagerade på hur du valt att montera vantskruven mellan kaross/växellåda.
Som de sitter nu så tar de inga krafter i sidled. Jag hade monterat dem mer diagonalt. Bara mina 2 cent...
Bra fundering!
Min hjärna har bara tänkt upp/ned och inte reaktionskrafter i sidled vilket det också självklart blir. Får kanske ta och tänka om där.
Vill bara förtydliga att de kommer att svetsas i en balk som sitter bultad direkt i bågen men det hjälper ju fortfarande inte i sidled..... 
Roligt projekt, det ska bli kul att följa! Särskilt med tanke på att man går i liknande tankar själv med bakpartiet, bonnmeckslösningar är alltid intressanta och inspirerande! 
Många smarta/snygga lösningar och högt tempo i denna tråden
Är övertygad om att detta kommer bli bra.
Ja stagen bör som sagt sitta på diagonalen(eller så får du montera ett tvärstag men det innebär mer vikt)
Har påbörjat demonteringen utav de gamla obefintliga värmekanalerna, sicket tråkjobb
Det roliga är att det är nästintill det enda som rostat på bilen, måste varit ett mycket fräscht utgångsobjekt en gång i tiden.

Veckan har dock börjat mycket bra då mina delar från USA börjat ramla in, växellådan kom idag och resten dyker upp senare i veckan.
Lådan är byggd på ett förstärkt originalhus (igensvetsad bottenplugg samt svetsad förstärkning under vänster gavel).
Båda gavlarna är från Weddle och det sitter 3" kortade Sway-awayaxlar samt förstärkt kopplingsgaffel.
Den innehåller spole, Weddledrev samt prorings.
3.88 ring/pinjong
1:a 4.11
2:a 2.96
3:a 1.71
4:a 1.31

Framvagnen testmonterad, kunde vridit sänksatserna mer men det ska nog funka. Blir ju lägre däck (frontrunners) när allt är klart.

Har börjat plocka ihop bakvagnen med 30mm torsionsstavar, ställbara svärd samt East Hill torsionslock.

Idag kom Jens på besök med en efterlängtad leverans. Ny cylindersats samt mina fälgar, Centerline 7" + 3,5".
Innan veckan är slut så borde de nya trösklarna komma med bussgods också, ska bli skönt få göra klart tröskelbytet.

Tummen upp. Blir bra som alltid 
Gott jobbat!
Johan
Trösklarna inpassade, hoppas kunna få lite tid imrg för att punkta fast dom.

Ser bra ut som vanligt, blir sugen på att bygga en egen racebil.....
Ser bra ut som vanligt, blir sugen på att bygga en egen racebil.....
Tack, det är skitkul!
Gott att se dig jobba så bra
Skall bli kul att se den på banan
/// Micke
Gott att se dig jobba så bra
Skall bli kul att se den på banan
/// Micke
Förväntar mig inte mycket första säsongen med nytagen licens och nybyggd bil, vore kul om man tar sig till mål i några tävlingar iaf 
C!
Ödmjukhet är bra - jag har alltid förordat det, men det ser onekligen bra ut och jag tror att det kommer att gå bättre än du tror! Och behöver du någon form av "helping hand" på race är det bara att hojta!
Johan
C!
Ödmjukhet är bra - jag har alltid förordat det, men det ser onekligen bra ut och jag tror att det kommer att gå bättre än du tror! Och behöver du någon form av "helping hand" på race är det bara att hojta!
Johan
Tack för de värmande orden!
Trösklarna är nu färdigsvetsade men det tänker jag inte visa på bild, tunnplåt är inte min grej 
Svetsat klart fästena till vantskruvarna samt köpt mig en stadigare länk till vxl.länkaget.


Inga uppdateringar av bygget? 
Här har det inte hänt mycket de senaste 3 månaderna. En släng utav motivationsbrist samt renovering utav hus samt altanbygge har satt stopp för garagetiden.
Har dock fått hem slicks samt frontrunners och monterat dessa.

Fästet för handbromsen och kortningen utav växelstången också klart.

Har byggt om de justerbara svärden också, satt ingen låsbult förut vilket gjorde att de separerade när man satte dom i spänn samt att stoppklacken var för smal så detta är nu åtgärdat.

Sen har Jens varit här med lite bantningsmedel till bilen i form utav glasfiberdörrar samt motorlucka, mycket fint arbete med bra passform.

det såg riktigt bra ut live
tack för hjälpen med plåten med 
Bilen på backen med motor för första gången, bara en dummy dock. Ser ut som att åkhöjden ska funka och hjulvinklar samt vinkeln på svärden är också tillfredställande i detta provisoriska stadium.
Får dock återgå till rakt vinklade vantskruv då avgaset hamnade i vägen (så går det om man har otur när man tänker
).
Det får bli ett par extra strävor från buren ner till växellådsgafflarna istället.

Fläskigt!!
Mycket trevligt bygge, tror att det kan vara en kommande klassvinnare vi läser om i denna tråden 
Mycket trevligt bygge, tror att det kan vara en kommande klassvinnare vi läser om i denna tråden
Jag VET att det inte är ngn klassvinnare, Dryselius 9.85 är oslagbart med den här bilen 
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Team Bonnmeck Racing
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.