Blir ju klockrent. alltid skoj o följa sådana här projekt !
Min bil är min bok, ingen annan kan skriva den.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Team Bonnmeck Racing
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Blir ju klockrent. alltid skoj o följa sådana här projekt !
Hur mycket höjer du?
Hur mycket höjer du?
85mm
Blir nog bra detta Christer, kommer och inspekterar nån dag 
Blir nog bra detta Christer, kommer och inspekterar nån dag
Du är välkommen!
Nu är det färdigsvetsat, har tillverkat gavlar till gamla röret som även ger stadga åt det nya.


Nu antar jag att det inte blir en gat bil av denna men är det någon som vet om de skulle gå att få igenom denna lösning i en sfro besiktning? Håller på att bygga om min bil helt och hållet så de kommer bli en sfro besiktning på den och tyckte lösningen va smidigare än att kapa allt och lyfta.
Det stämmer att detta blir en ren racebil. Jag kan inte reglementet men generellt sett så ska du väl se till att svetsningen är korrekt utförd. Jag är självlärd vilket i mitt fall innebär att 90% utav svetsarna är riktigt bra medans resterande 10% kunde varit bättre, de duger garanterat på min bil men en SFRO-besiktningsman kanske inte varit lika nöjd om den skulle reggas.
kan ju inte garantera något men en önskan brukar finnas att svetsarna inte är slipade och gärna endast grundade, så svetsarnas kvalite enkelt kan avgöras..
Men då jag personligen sett fordon, som haft betydligt mycket sämre svetsar, så tror jag inte detta skulle innebära ett problem.. om man är någotsånär bra på att dimensionera materialet. och sammanfoga det.... dvs att man inte försöker svetsa fast grovt mot tunnplåt.. eller dylikt. sen e inte alltid helsvetsat det bästa/starkaste.
Enklast är att prata med SFRO innan, i det fallet den besiktningsman som skall utföra besiktningen. .. eller använda sunt förnuft
och i värsta fall göra om och göra rätt...
Okej tack för svaren tror jag lånar iden om de är okej för C.Frisk?
Okej tack för svaren tror jag lånar iden om de är okej för C.Frisk?
Jag har själv snott ide´n rakt av från grabbarna på KCW. Bläddra bland bilderna i länken så får du en mycket bra guide!
det var ju rätt mycket smidigare än att höja allt ändå,,,,och allt ser ju rejält svetsat ut 
Blir kanon!
Min är höjd 80mm. Men karossen är sänkt över plattan så jag måste ha 28" däck för att det ska bli bra hjulvinklar och åkhöjd.
mathsson skrev:Okej tack för svaren tror jag lånar iden om de är okej för C.Frisk?
Jag har själv snott ide´n rakt av från grabbarna på KCW. Bläddra bland bilderna i länken så får du en mycket bra guide!
Okej tack bra guide hur blir det med motorluckan när man höjer 85mm? Gäller de att köra utan eller får man bygga om fläkt kåpan?
Blir kanon!
Min är höjd 80mm. Men karossen är sänkt över plattan så jag måste ha 28" däck för att det ska bli bra hjulvinklar och åkhöjd.
Tack! Det ska bli intressant när man får ner den på hjul första gången 
C.Frisk skrev:mathsson skrev:Okej tack för svaren tror jag lånar iden om de är okej för C.Frisk?
Jag har själv snott ide´n rakt av från grabbarna på KCW. Bläddra bland bilderna i länken så får du en mycket bra guide!
Okej tack bra guide hur blir det med motorluckan när man höjer 85mm? Gäller de att köra utan eller får man bygga om fläkt kåpan?
Vet inte men stängd lucka kan du med stor säkerhet glömma.
Små framsteg. Har fixat lite med fästena till kopplingsröret och sopparören. Förbereder och lägger med en returledning ifall man kommer på andra tankar i framtiden.


Mockade upp en växellåda för att kolla att allt lirar som det ska, nu ska jag bara göra en mall för det mittre fästet också.

Nu sitter karossen tillfälligt på plats för att kunna torrköra och se vart allt ska sitta.
Man ser vart fuelcellen kommer att placeras.
Har även grovkapat ur ankdammen, bli lite aluplåtar istället.



Kvällens jobb blev att svetsa klart den kortade framvagnen samt kortning utav styrstagen.

Gott mos! 
Johan
Nu sitter bränslerören samt kopplingsröret på plats, nu bör det inte flexa iaf.



Mockup utav stol.

Så här är tanken att hjulhoppen ska elemineras.


Snygg och fort går det
Snygg och fort går det
Vet inte om det är tillräckligt fort bara, sommaren närmar sig ju skitsnabbt
Ju mer man fixar desto mer kommer man på som måste göras........
Du hör ju vilken bra plan jag verkar ha, kanske dags att sätta sig och bestämma slutmålet så man kan göra en lista att bocka av 
Små framsteg, framvagnen blästrad och målad. Fjäderpaketen kortade , nu saknas bara lite färg på bärarmarna.

Den urkapade tunnelbiten fastpunktad, helsvetsning får det bli när karossen är bortplockad igen.

Har hunnit kötta lite mer baktill i hjulhusen också, vill ha marginal till hjulen och orkade inte flytta upp hela hjulhuset så det fick bli en bonnmeckslösning.
Alla känsliga (läs plåtkunniga) läsare bör sluta läsa nu.....
Kapade helt sonika bort innerskärmen. Jag la snittet strax innanför skärminfästningarna. Sedan snittade jag upp sista biten upp till vecket i karossen med lagom avstånd. Nu var det bara att böja upp bitarna och vips så hade jag 5cm extra i däckfrigång. Behöver inte skärminfästningarna då jag har plastskärmar som ska monteras med dzus-fästen.

det funkar ju det med,,,blir allt bra det där 
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Team Bonnmeck Racing
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.