Alla kåpor lappade så gott det går. Inte de snyggaste, men de funkar iaf å sen syns de ju inte så mycket av dom sen...
Provmonterade dom på motorn så att allt fortfarande passar, å de gjorde det
När jag skulle ta bort ventilkåporna så gick bygeljäveln av Å eftersom det är nå härdat/fjäder material så gick det ju inte att svetsa fast en mutter på resterna för att få ut dom. Å hårdheten på bygelmaterialet gjorde att de inte hände ett dugg när jag försökte borra... Slutade med att jag fick borra med en liten borr på ett par ställen bredvid resterna i toppen å kunna knacka åt sidan tills de släppte...
Bitvis fick jag blästra om dom innan lacken..
På tork i pannrummet
Blir en jäkla skillnad efter jag stålborstade nåra minuter
När jag hämtade pickupen i våras så hade förra ägarna dragit ut den ur maskinhallen nåra dagar innan jag kunde komma, under den tiden kom det ett rejält regn. När jag kom dit så såg jag att det inte var nåt filter på förgasaren å tänkte att de kanske hade kommit ner lite vatten i motorn.
Såg nu när jag började plocka med motorn att det var lite rost i insugsröret, men när jag lyfte bort topparna så såg det ut så här!
3ans cylinder har blivit vattenkyld....
Tur nog så var det inte nå gravrost ännu