126

Lördag?

Medlem i Halmstad Luftkühlers

127

Malmö - Stolpskott.  ICQ/ad

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

128

Ser bra ut det där,bara att nöta vidare.... ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

129

25hpman skrev:

Malmö - Stolpskott.  ICQ/ad

Oh just det. Jobbar på em men kanske hinner dra ner i allafall.
Skulle du till kumla, Tomas?
Dennis, är det karavan som gäller i år också ICQ/ab

130

Jepp, jag är i exil nu. Bor på en herrgård med sammetstapeter o betjäningsklockor...

131

25hpman skrev:

Jepp, jag är i exil nu. Bor på en herrgård med sammetstapeter o betjäningsklockor...

Red district hör jag.

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

132 Senaste redigerad av VwGoran (2011-09-05 20:31:12)

Låter ju lite som redlight, json. Kan bara hålla med

133

tja huvudsaken e ju att man trivs ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

134

Godkväll

Efter att varit och mekat med Joel idag (det får han uppdatera om) så stack vi ut i garaget idag för lite pyssel.

Började dra lite av elen, henrik fixade med svetsen som läckte gas, och sedan gick jag på att skruva ihop det sista av motorn.

Men nu till dagens problem.

http://img263.imageshack.us/img263/7765/bild1pex.jpg

Så här ser det ut, bulten var ju redan av när jag köpte motorn för några år sedan och vi har provat att värma lite försiktigt. Men den sitter verkligen fast.

Är det någon som har haft ett liknande problem som kan dela med sig hur Ni löste det.

Tack på förhand.

//Göran

135

Borra och gänga.

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

136

Det där problemet har man ju råkat ut för miljontals gånger.. det är svårt attt få till det bra, men slipa bort det återstående av bulten så ytan blir helt slät, slå ett körnslag mitt i bulten, borra så rakt som möjligt med ett litet borr, kanske 3-4mm. Borra sedan med 6,8 eller 6,5 har du tur så släpper resterna av bulten nu, annars är det bara ta fram gängtappen och försöka gänga upp hålet igen. problemet är att du har en hård bult i en mjuk topp, så borr och gängtapp går lättare i materialet utanför än i själva bulten och viker gärna av så det blir snett. sen är det bara i med ny pinnbult.

137

Ta en mutter gärna en m8 miga fast den i centrum och vänta 30sek försök lossa.
Då får du både värme och bra tag.
Brukar funka.

Olle Sewerin en 45åring som trillat dit i VW träsket igen efter 20år

138

sewe66 skrev:

Brukar funka.

Testa ovanstående innan du borrar o gängar

139

Bengt H skrev:
sewe66 skrev:

Brukar funka.

Testa ovanstående innan du borrar o gängar

Kan få svetsa på ny mutter ett par gånger.

/ Martin
Typ1 50,51,52,54,54,55
Typ2 51,59

140

Får väl vrida igång svetsen ICQ/ab

Tack för lite olika idéer.

Bengt vi ses imorgon. Finns både kaffe,fralla och mjukglass som väntar på dig då.

141

Jag drog av en bult på min gamla Golf för nåt år sen. Jag fick svetsa på en mutter säkert 10-12 gånger innan den bulten släppte. Så man får inte ge upp  ICQ/ae

142

Slipa plant, borra o gänga. Har själv gjort det på en motor som satt på plats i en bubbla, så visst går det.

143

Godkväll.

Fick i måndags tillträde till huset som jag och tjejen köpt. En sån härlig känsla!!!!
Hur många flyttlass man kört i veckan har jag tappat räkning på, kroppen har värkt men nu börjar vi komma i ordning.

Så idag åkte jag ner en sväng till garaget för att montera dit bärarmen som Bengt i Hylte hade fixat åt mig. Det blev kanon.

Tack Bengt för hjälpen och hoppas fikat smakade bra häromdagen  ICQ/ad

//Göran

144

VwGoran skrev:

Godkväll.

Fick i måndags tillträde till huset som jag och tjejen köpt. En sån härlig känsla!!!!
Hur många flyttlass man kört i veckan har jag tappat räkning på, kroppen har värkt men nu börjar vi komma i ordning.

Så idag åkte jag ner en sväng till garaget för att montera dit bärarmen som Bengt i Hylte hade fixat åt mig. Det blev kanon.

Tack Bengt för hjälpen och hoppas fikat smakade bra häromdagen  ICQ/ad

//Göran

Bra att det funkade, hotellfrukost är alltid gott ICQ/ae

145

Gott najs, nu har jag säkrat upp vintermeket för Danskan. Kommer hyra in mig i en lokal verkstad med egen lackbox några månader frammåt. Så nog ska man kunna få lack på Danskan i vinter.

ICQ/ab

146

När kommer du ha möjlighet att ta emot lite lowrider-besök då? ICQ/ad

147

Det blir ju kanon och skulle du tröttna så fixar jag garageplats. ICQ/ad

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

148

Json, snart kan du ta ditt lowrider åk och komma och hälsa på. Garanterat vägbule fritt ICQ/ab

149

Mycket nöjd efter en trevlig dag i garaget. Snart kommer tomten ..... ICQ/ab

150

Tomten var ju i garaget igår...